Gå till innehåll

Tiltar bara live, vad kan det beror på?


Stridsman

Recommended Posts

Har nu efter ett halvårs spel börjat se över hur det gått för mig spelmässigt under live och online sessioner.

 

Live sessionerna är plus minus noll, medans online sessionerna är en hel del plus. Vad kan nu detta bero på?, Bättre motstånd live?, Sämre motstånd online?. Njae tror inte riktigt det.

 

Det verkar vara tilt som är skillnaden, på internet är jag diciplinerad och tiltar väldigt sällan. Åker jag på ett badbeat kan jag alltid ta det, blir jag bluffad så har det ingen effekt.

Live är skillnaden att jag oavsett om jag kör cash game eller turnering är att jag oftast tar och vinner i början för att sen förlora. Ibland vinner jag, men som oftast så får nånting mig att börja spela odiciplinerat. Tiltning kommer och det går snabbt utför.

 

Vad kan nu detta bero på? Någon som sitter i samma båt?

Den enda anledning jag kan tänka mig är att det är mycket mindre pengar inblandat live, men det känns som inte det kan vara allt.

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med ovanstående talare. Det låter som att du har för mycket tid till övers live. Ett tips som jag alltid brukar göra är att man väljer ut den bästa spelaren vid bordet och kollar noga hur han spelar. Följer honom genom en hel hand och ser vad han visar när det är showdown. Kollar om han shufflar korten när han ska folda, shufflar marker när han har träffat en draghand och räknar om han har oddsen på sin sida osv osv osv. Det finns hur många tells som helst. Det är bara att ha ögonen öppna.

 

 

Så det gäller nog bara att du hittar någonting att göra när du inte är i en hand. Thats it.

 

Hoppas det hjälpte, tjao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det är mer action på internet, man hinner spela fler händer. Live tar det ofta längre tid innan får man en bra hand, därför kanske man spelar sämre händer för att man helt enkelt är uttråkad.

 

Jag brukar lyssna på musik när jag spelar live. Kanske lite asocialt, men det beror ju på i vilket sammanhang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar hålla stenkoll på vad folk gör vid mitt bord oavsett om jag är med i handen eller inte, och det brukar jag tjäna på senare i spelet. Att lägga märke till en hur folk vid bordet spelar i specifika situationer och dra nytta av det senare är vad som brukar göra skillnaden mellan att göra en respektabel insats vid bordet och att vara en av de stora vinnarna. Eftersom jag tycker att man ska hålla koll på allt som folk gör så skulle jag inte råda dig att ha hörlurar vid bordet, men visst är även det bättre än att tilta bort sin stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Jag håller med ovanstående talare. Det låter som att du har för mycket tid till övers live. Ett tips som jag alltid brukar göra är att man väljer ut den bästa spelaren vid bordet och kollar noga hur han spelar. Följer honom genom en hel hand och ser vad han visar när det är showdown. Kollar om han shufflar korten när han ska folda, shufflar marker när han har träffat en draghand och räknar om han har oddsen på sin sida osv osv osv. Det finns hur många tells som helst. Det är bara att ha ögonen öppna.

 

 

Så det gäller nog bara att du hittar någonting att göra när du inte är i en hand. Thats it.

 

Hoppas det hjälpte, tjao

 

Alla händer är lika viktiga skulle jag anse, man får mycket information då motståndarna spelar sina händer då man själv foldaet. Det kan ju i och för sig vara svårt att motivera sig till att vara 100% koncentrerad i de 75% av händerna som man själv inte spelar men finns det pengar att hämta då man tagit hem bordet/turneringen så ska man vara fokuserad.... den som kommer till finalbordet kan ju rent av vara den som du spelat mot sötrre delen av kvällen och har du fdå hunnit avläsa honom och bilda dig en uppfattning va honom så är det bara till din fördel.

 

När det handlar om att spela med polarna så känns det lite skit samma... men prestigen kan ibland komma till att skapa vinnar-skallen hos en som får en till att bli 110% aktiv i spelandet då man väl foldat. När det handlar om kompisarna så är det prestigen som man vill vinna, sällan pengarna hehe.

 

Instämmer med ovan talare (Dahlberg) ang Tells. Får man nys om ett tell så ska man bara tacka och ta emot... nu har man guld läget att kunna sänka spelaren totalt.

 

Det väsrat jag tycker med Live spel är dock dem som är otroligt duktiga på att byta image till och från... blir genast mycket svårare att bemöta en sån spelare, man får då inte chansen till att avläsa honom.

 

Time 2 wörk!

// Dallas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...