Gå till innehåll

Windows Vista users are recommended to use the Browser version


Matfrid

Recommended Posts

Ja jag har aldrig haft några problem då jag vid några tillfällen lirat på min sambos dator (själv kör jag XP), har dessutom kompisar med Vista som har installerat programvaran. Känns ju rätt kallt om man skulle vara tvungen att lira via weben. Så det skall bara vara att tuta och köra! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan heller inte få det att fungera med Vista.

Har också gett upp.

Har prövat att stänga av virusskydd och även att installera i en annan mapp än "program files" som tydligen kan ställa till problem pga det kräver adminstratörsrättigheter.

Har prövat att högerklicka och köra som adminstratör men inget funkar.

Browserversionen fungerar inte heller.Har senaste java installerat.

 

Grattis Entraction,där tappar ni mycket rake.

Alla andra pokersidor fungerar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ladda ner klienter och installera dem.

Men att logga in är omöjligt.

Från supporten får jag veta att jag ska ladda ner ett certifikat...

 

1) Click ‘Start’ then ‘run’

2) Type ‘mmc’ and click ‘OK’

3) Click on ‘File’ then ‘Add/Remove Snap-in’

4) Ensure ‘Snap-ins added to’ is set to ‘Console Root’

5) Click ‘Add…’ at the bottom

6) Click ‘Certificates’ then click ‘Computer Account’ and ‘Next’.

7) Click ‘Local Computer’ then ‘Finish’.

8) Click ‘Close’ on the window containing Snap-ins.

9) ‘Certificates’ should now appear on the window that we clicked ‘Add’ - click ‘OK’ on that window.

10) Drop down ‘Certificates’ by clicking the ‘+’ symbol to the left.

11) Drop down ‘Personal’ by clicking the ‘+’ symbol on the left.

12) Click on ‘Certificates’ - your window should contain the following certificates as pictured below:

 

osv osv...

 

När inte det fungerar ska jag jag in på http://www.cur.entractionpokersajt.com och acceptera ett certifikat... fungerar dåligt.

 

Efter det börjar de jiddra om virusskyd och bla bla.

 

*tummen ner*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan absolut inte få Entraction att fungera med Vista. Har gett upp.

Entraction skyller på virusskyddet. Men alla andra klienter/nätverk fungerar smärtfritt. Det är INTE Nortons fel!

 

Samma här. Använder Norman, så virusskyddet verkar inte speka roll. WP Entraction...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fungerande lösning är att installera XP i en virtuell maskin (Googla "free virtualization") som körs under VISTA. Det krävs dock att man har tillgång till en XP-CD.

 

Använder själv VMware Workstation 6.x (ca 2.000skr) samt mitt gamla W2000 i en virtuell "pokermaskin" och det fungerar klockrent (så långt nu W2000 räcker till...). Har ej prövat Entraction-klienten, men det bör ej vara något problem.

 

Jag köpte själv in Norton 360 till min maskin för ca ett år sedan. Norton lägger sig i alldeles för mycket på egen hand för att passa på min dator. För att bli av med Norton var jag tvungen att ladda ner ytterligare program från Norton som jag fann via Google, det säger en del om hur mycket Norton tar över datorn!

Använder numera Zone Alarm som brandvägg och AVG som virusskydd. Jag använder köpta versioner, men det finns något enklare men väl fungerande fria versioner av dessa program.

 

/skalman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista kanske vill ha Java 6 för att fungera korrekt? Entraction skeppar väl fortfarande med Java 5, update 13 från 2007?

 

edit:

Java 5(1.5.x) system krav innehåller inte Vista

http://www.java.com/en/download/help/5000011000.xml?os=Vista&jre=1.5.0&submit=%3E%3E

 

Java 6(1.6.x) däremot stöder även Vista

http://www.java.com/en/download/help/6000011000.xml?os=Vista&jre=6.0&submit=%3E%3E

 

Tittar man sedan i FAQ så ser man att om man vill ha fullt stöd för vista bör man uppgradera till Java 6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förr hade jag ett lösenord på 12 bokstäver/siffror. Går inte att ha så många på Entraction. Ändrade till 8 bokstäver/siffror... och nu går det fint att logga in via den vanliga klienten. Jag behöver alltså inte spela i browsern.

 

Ni som har problem...korta ner lösenordet! Testa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förr hade jag ett lösenord på 12 bokstäver/siffror. Går inte att ha så många på Entraction. Ändrade till 8 bokstäver/siffror... och nu går det fint att logga in via den vanliga klienten. Jag behöver alltså inte spela i browsern.

 

Ni som har problem...korta ner lösenordet! Testa!

 

isf nåt som gäller endast java5-Vista kombinationen, Jag har 15 tecken långt bokstäver/siffror/specialtecken i XP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...