Gå till innehåll

AIK-tråden


bananuz

Recommended Posts

Vänta lite nu, det är alltså numera ok att avsiktligt se till att en spelare inte ska kunna spela vidare? Dags för "poliser" ala hockey på planen?

Är det så att vi i framtiden tidigt kommer se stjärnorna nersparkade och utburna? Är detta så AIK i framtiden vill se fotboll spelas?

Hittar dessvärre ingen annan länk än den här, men det är tydligt nog

 

http://obundetelfsborgerlig.wordpress.com/2012/11/24/andreas-alm-i-pity-thee/#comments

 

Ok jag medger att jag skrev det mest i affekt.

Jag är så förbannat trött på mentaliteten, "jag har inte gjort något så jag är utan skuld" "Det gör inget det är bara snorungar" "låt de hållas" "Vad gör det om Bangora känner sig lite rädd?"

Jag ser aldrig någon som tar avstånd ifrån dessa skitugar. Inte heller såg jag någon som tog avstånd från Alms fotbollsfilosofi, möjligen Tamtarms utalande

om att Alm var en skupellös person kan tas för det?

Men din jämförelse är "lätt" haltande min vän. Om man är med Jehovas och inte tar avstånd från idiotierna så blir man förknippad med det ja. Liktväl som 99.9% som är äkta muslimer tar avstånd från teorism.

Man kan alltså också välja att stå utanför den den grupperingen och välja en annan gruppering, kanske SvenskaKyrkan, som inte lider av samma mått av vanföreställningar men ändå tror på samma gud. Man kan alltså gilla fotboll utan att stå bakom slöddret.

Jag tar btw avstånd från religion och all form av fanatism, och även när det kommer till fotbollsfanatiker tar jag avstånd.

 

Du smickrar mig, loud :) Men jag håller mig själv som endast normalbegåvad, varken mer eller mindre. Vilket gör att man oftast kommer till korta här inne.

Vad som förvånar mig dock, är att du som jag håller som betydligt mer än normalbegåvad inte har tagit avstånd från något av den här skiten.

 

Så visst fan, självklart var en AIK supporter, med se för fan till att rensa ut slöddret. Så länge ni som räknas som äldre och klokare inte gör något kommer dessa idioter fortsätta förstöra fotbollen. * Editerat*

 

Ops: Höll på att glömma, puss :)

 

Edit: Sjukt, jag insåg att jag fick ta bort en rad, annars får jag nog dödshot från "snorungar"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 533
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om nu någon skulle ha missat Alms fotbollsfilosofi

”Och med Martin Lorentzson i år. Jag blev så glad när han tog en varning mot Elfsborg genom att tackla Niklas Hult, som då redan hade ont i axeln. Kort därefter tvingades Hult byta. Där såg man hur Lorentzson har vuxit som spelare.”
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag medger att jag skrev det mest i affekt.

Jag är så förbannat trött på mentaliteten, "jag har inte gjort något så jag är utan skuld" "Det gör inget det är bara snorungar" "låt de hållas" "Vad gör det om Bangora känner sig lite rädd?"

Jag ser aldrig någon som tar avstånd ifrån dessa skitugar. Inte heller såg jag någon som tog avstånd från Alms fotbollsfilosofi, möjligen Tamtarms utalande

om att Alm var en skupellös person kan tas för det?

 

Du såg inte? Ok, var kollade du då. Aftonbladets kommentarsfält och här på PF? Veeeerkligen konstigt att du inte såg någon som tog avstånd :roll:

 

Men din jämförelse är "lätt" haltande min vän. Om man är med Jehovas och inte tar avstånd från idiotierna så blir man förknippad med det ja. Liktväl som 99.9% som är äkta muslimer tar avstånd från teorism.

Man kan alltså också välja att stå utanför den den grupperingen och välja en annan gruppering, kanske SvenskaKyrkan, som inte lider av samma mått av vanföreställningar men ändå tror på samma gud. Man kan alltså gilla fotboll utan att stå bakom slöddret.

 

Eeeh? Att en "riktig" Gnagare, Ängel etc. skulle "byta lag" p.g.a. övriga anhängares beteende är precis lika osannolikt som att en en muslim eller katolik skulle byta tro av samma anledning. Men en Elfsborgare? Ja kanske, jag känner alldeles för få sådana. Men hmmm, min jämförelse var ju "lätt haltande". Eller?

 

Jag tar btw avstånd från religion och all form av fanatism, och även när det kommer till fotbollsfanatiker tar jag avstånd.

 

Åfan, jag är (eller var åtminstone i yngre dar) fotbollsfanatiker och umgås gärna med likasinnade. Huliganer är jag dock inte speciellt förtjust i och undviker helst. Men återigen så med risk för att bli tjatig, varför blir jag inte förvånad när en Elfsborgssupporter tar avstånd från fotbollsfanatiker?

 

Du smickrar mig, loud :) Men jag håller mig själv som endast normalbegåvad, varken mer eller mindre. Vilket gör att man oftast kommer till korta här inne.

 

Är du min brother from another mother?

 

Vad som förvånar mig dock, är att du som jag håller som betydligt mer än normalbegåvad inte har tagit avstånd från något av den här skiten.

 

:h: Inte tagit avstånd från skiten? Jag har debatterat på andra ställen när liknande saker har hänt, mina AIK-vänner är av den mer sansade typen, jag har kastat av/tystat snorungar som står och sjunger om att döda och våldta djurgårdare från tunnelbanevagnar etc. Och framförallt är jag typen som mest av allt blir ledsen och besviken på Bangura, inget annat. Precis som 99,9% av alla riktiga AIK-supportrar.

 

Så visst fan, självklart var en AIK supporter, med se för fan till att rensa ut slöddret. Så länge ni som räknas som äldre och klokare inte gör något kommer dessa idioter fortsätta förstöra fotbollen. * Editerat*

 

Och du vet förstås vilket arbete och vilken debatt som förs inom supporterled (d.v.s. inte poker/sportfiskeforum eller aftoonbladet)?

 

Ops: Höll på att glömma, puss :)

 

:h:

 

Edit: Sjukt, jag insåg att jag fick ta bort en rad, annars får jag nog dödshot från "snorungar"

 

Geez mannen!

 

Och appropå era kommentarer kring Alm. Det finns inte en kompetent tränare inom elitidrott som inte tänker på samma sätt som Alm. Det tillhör idrotten, punkt! Möjligen hymlar dom och håller det för sig själva men om man inte ser till att göra precis allt vad man kan för att vinna har man inte inom elitidrotten att göra. Precis som att det är en chansning att spela med en spelare som inte är i 100% fysisk form är det en självklarhet för motståndaren att gå extra hårt åt den spelaren.

 

Förstår man inte detta har man väldigt dålig koll på lagidrott på elitnivå överhuvudtaget.

 

EDIT: Tredje stycket ovan är fan signaturmaterial

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Extra hårt"? Du menar som en boxare siktar på det redan skadeögonbrynet?

Fan loud, jag hoppas du inte menar att spelare ska avsiktligt ska gå in för att skada motståndaren?

 

Jag skrev på jobbet ett litet inlägg som gick ut på det här, men blev påkommen. :(

 

 

Men det talar för sig själv

 

Ivilket fall som helst, jag är en usel supporter, jag skulle ta bort min avatar om Lennartsson förespråkade en sådan fotboll, jag skulle inte kunna supporta ett lag vars supportrar, för lets face it, det är inte EN snorunge utan ett antal supportrar i er sk firma. Om ni väljer att kalla dessa för snorungar är det era ord.

Uppenbarligen tas hoten på iafall på allvar, Bangoras fru måste nu ha personskydd, hans vänner kan inte gå ut. Han erkänner själv att han är rädd.

Bra jobbat. Han lär inte spela matchen mot er, och skulle han mot förmodan göra det, tror ni på allvar att han kan prestera?

ÄR det rätt sätt att supporta ett lag? Ska spelare hotas till att inte spela?

Vad är nästa steg?

Nä jag hade inte varit en stolt supporter om det framkom att ex Florens fru/sambo/familj hade blivit hotad till livet

Så för att avsluta diskussionen, jag är ingen riktigt supporter. Jag skulle, om inte överge dem iaf inte stödja dem om det framkom att det var så det skulle spelas eller bedrivas hotkampanjer

 

Btw, vi har uppenbarligen lite olika tolkningar av fanatism.

 

:h: puss iaf loud, jag gillar dig även om du håller på AIK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jo vi får väl vara överrens om att vara oense.

 

Och nej, inte avsiktligt skada men för alla som har någon som helst hum om elitidrott så är det fullständigt självklart att gå lite extra hårt åt den svagaste länken. Precis som det är lika självklart att provocera ett känt psykbryt för att få honom ur balans och dra på sig kort. Men visst, lev härligt naiv i villfarelsen att det bara är stygge herr Alm eller alla stygga AIK'are som tänker så.

 

En sak jag dock inte kan släppa är hur fan du får några förvirrade (ett fåtal av en femsiffrig(?) skara supportrar) själar utan verklighetsförankring som skämmer ut sig till en hatkampanj?

 

Jodå, jag hoppas och tror att Bangura spelar i premiären. Jag är dock lite kluven och vet inte riktigt vad jag ska tycka om honom i en av dom främsta konkurrenternas lag. Å ena sidan så är Bangura en riktigt bra spelare, en riktigt skön lirare och en jävligt bra snubbe i största allmänhet som jag verkligen önskar allt gott. Å andra sidan .....

 

Hmm, Bangura kan få göra succe i ett Elfsborg som totalfloppar och underpresterar å det grövsta p.g.a. några skador och/eller tappade spelare på mitten eller i defensiven, den lagdelen som kanske är den svagaste punkten.

 

Det är förövrigt lite skönt att båda bjudit på signaturmaterial!

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan glömde en rolig sak

Knappast, eftersom du skulle vara så fantastiskt rädd för att stöta dig med resten av det skitnödigt politiskt korrekta kollektivet.

 

Jag rädd för att stöta mig med vad? :mrgreen:

Befinner mig i en AIK tråd och kritiserar AIK's firma. Det kallas PK

 

(Jag bjuder på att du/ni anser AIK vara det "korrekta kollektivet")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kopierar lite snyggt från http://obundetelfsborgerlig.wordpress.com/2013/01/25/tio-fragor-i-aik/

 

Tio frågor om AIK jag gärna vill få svar på

Jag har lite svårt för AIK Solna. Det är ingen hemlighet. Jag är såklart avundsjuk på det enorma engagemang som finns kring laget. Men jag är glad att jag inte föddes till AIK-are. Samtidigt har jag många vänner som gillar dem. Personer som i de flesta fall bekänner sig till respektabla och fina värderingar.

För mig är det svårt att förstå hur man ena dan kan propagera för fina värderingar och nästa dag älska att befinna sig på en plats där folk skanderar ”hora” i kör. Därför ställer jag nu några frågor. Jag hoppas att nån av alla kloka och humanistiska AIK-are där ute ska svara. Så att jag fattar. Jag är inte ironisk. (Med AIK menar jag nedan a-laget, organisationen kring det, ledningen samt fans, på läktaren och på stan och på internet.)

 

1. Hur ser du på den bild, det varumärke, som AIK målar av sig själv som ett lag man hatar eller älskar, där ”bönderna darrar” etc? Hur känner du inför den retoriken?

 

2. Hur ser du på det faktum att ett flertal spelare hotats så efter att ha bytt klubb från AIK att de tvingats söka skydd?

Hur tror du att det påverkar spelare idag och hur reagerar du när fans till AIK använder dessa händelser för att påverka dagens spelare?

 

3. Hur reagerar du om jag säger att för resten av fotbollsverige är AIK som en värsting och översittare som skapar problem och som sprider dålig stämning och gör fotbollen illa?

 

4. Vad tänker du när du hör AIKs publik skrika ”hata den eller den” eller ”den eller den är en hora”?

 

5. Hur förhåller du dig till det faktum att AIKs ordförande Johan Segui inte offentligt vill ta avstånd från sitt tidigare engagemang i Hells Angels, som han kallat världens demokratiskaste förening?

 

6. AIKs firma är den enda som slagit ihjäl en motståndarsupporter i Sverige. Hur tänker du för att det inte ska solka glädjen över ditt lag? Det var länge sen, såklart, men hur känns det?

 

7. Hur tycker du att AIK som klubb har agerat för att hantera Firman?

 

8. Vad känner du när du ser Firman Boys flagga på läktaren?

 

9. Kan du förstå att andra lags fans har svårt att bortse från de saker jag nämnt i frågorna ovan?

 

10. Vad är det som är så bra med AIK att du kan överse i det som är mindre bra?

 

En snorunge? Eller hur många?

På Gnagarforum, ett klotterplank för AIK-are, skriver person efter person att Bangura ska hatas och kallas för hora, AIKs spelare ska försöka skada honom och fansen ska resa till Borås för att riva stan till premiären.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Det närmar sig

Jag hoppas på en bra och välspelad match.

Eventuellt kommer både Hult och Bangura spela. Jag hoppas de kommer bemötas på ett ok sätt

 

Mmmhh, och herr Crappy är på plats? Haha, bra och välspelad debutmatch mellan två lag som varit genomusla (eller mindre bra kanske) under säsongsupptakten? Mmm, och jag hoppas på att vinna 100k/mån på Triss och rymma till Jamaica med pengarna och Tuva Novotny.

 

Hult kan gott hånas & tråkas men jag hoppas att Bangura inte behöver stå ut med den behandlingen i morrn.

 

Må bästa lag vinna, och jag tror det kan vara AIK denna gång.

Elfsborg ser allt annat än stabila ut

 

Ungefär som om gnaget har sett stabila ut hittills då ..... Känns som att det kommer bli en riktig seg och utdragen skitmatch, som att knulla med vinballe typ :roll: Precis en sån match där det är stor risk att Bangura visar vilken matchvinnare han är.

 

Har verkligen ingen bra känsla alls inför i morrn. Men som gnagare är det bekant obligatoriskt med en släng av hybris så ....... I år promenerar vi hem pokalen dit den hör hemma!

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rättvist

Ett bättre spel än innan. IFE äger boll, AIK gör det mesta rätt i försvaret

En kul match iaf, och lite lustigt att det blir 109 decibel när Bangoura kommer in

 

Mmm, onekligen rättvist resultat om än lite surt med tappad ledning två gånger om. Det är dock glädjande att kunna konstatera att mina farhågor om hur matchen skulle bli visade sig vara just farhågor. Rätt underhållande match med bra fart och ett AIK som såg ut som ett helt annat lag än vid dom två bottennappen i cupen. Kul också att Goitom fick passa till och göra mål.

 

Även om Ellos förmodligen kommer vara svårslagna i år och kommer kampera i toppen av tabellen så känns deras lag ändå tunnare än t.ex. AIK. Visst, framåt ser det bra ut med Keane, Bangura etc. men med en eller ett par skador, några avstängningar och någon försäljning så ..... Känns som att t.ex. Ishizaki, Lasse Nilsson och Anders Svensson är lite för viktiga.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, jag är lite nyfiken, överallt kallar ni Elfsborg för Ellos.

På vilket sätt tror ni att det på något sätt skulle störa oss, eller reta oss på något lite förskoleklassvis?

Ska vi kalla er "Svea"?

 

Nåja, jag är beredd att hålla med om analysen. Vi har ett antal nyckelspelare som kommer tvingas att stå över ett antal matcher, för att inte bli skadade.

Några spelare kommer bli sålda, och truppen kommer bli tunnare.

Det kan öppna för AIK i år.

Nu har jag dålig koll på hur det ser ut bakom er start 11:a och eventuella försäljningar framöver?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw

Fotbollssupportrar?

https://twitter.com/MattiasCM/status/318825242770436097/photo/1

 

Eller som någon skrev, de skäms så för att hålla på AIK att de måste dölja ansiktet

 

Jaja jag vet att du/ni inte tillhör eller står bakom denna variant av stöd till ert lag. Men varför? Vad gör fotboll så viktigt att man ska ut och leka terrorist, vandalisera hota och allmänt förstöra en fotbollsfest för alla andra? På vilket sätt tror man att man påverkar matchen i positiv riktning bakom sin mask?

 

Ehh dum fråga, ni kan knappast svara för dessa idioter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, jag är lite nyfiken, överallt kallar ni Elfsborg för Ellos.

På vilket sätt tror ni att det på något sätt skulle störa oss, eller reta oss på något lite förskoleklassvis?

Ska vi kalla er "Svea"?

 

Nja, inte så mycket för att reta er. Supportrar går ev. att reta genom såna epitet men ni har primärt publik och inte ....... Det är för mitt eget nöjes skull, om det är någon kaffe/mazarin-pösmunk som utvecklar ett AIK och/eller 08-hat så är dt en skön bonus.

 

Nåja, jag är beredd att hålla med om analysen. Vi har ett antal nyckelspelare som kommer tvingas att stå över ett antal matcher, för att inte bli skadade.

Några spelare kommer bli sålda, och truppen kommer bli tunnare.

Det kan öppna för AIK i år.

Nu har jag dålig koll på hur det ser ut bakom er start 11:a och eventuella försäljningar framöver?

 

Förutom framåt så ser det riktigt bra ut med truppen, finns i princip ett fullgott alt. på varje position. Det kan förvisso vara neg. också om det inte blir någon kontinuitet i startelvorna.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tror jag ju inte för ett ögonblick att Loud är av den typen att han springer över på gajjs läktare o börjar veva bland kärringar o barnvagn,utan helt enkelt är en fanatisk supporter,som jag är.

 

Och då kan känslor svalla,ett o annat glåpord lämna munnen osv,men det är skillnad på det o vara med i en firma.

 

Det är ju kat.c som är den svåra klicken att ta itu med,inte "fanatikerna".

 

Nu verkar scenen ha lugnat ner sej,halva kärnan av wisemen sitter väl,KGB har väl pensionerats ,DFG dricker champagne och FB behöver inte bevisa nåt då alla andra ligger lågt av de innan nämnda orsaker.

 

T.o.m ÖIS hade en firma ett tag,den är borta nu,mej veterligen och jag tror det öht tunnas av överallt i Sverige,som väl är.

 

Sedan blir väl 08-derbyn desamma som innan,då det inte enbart handlar om kat c där utan då blir även average Joe lite galen :-).

 

Deras ursäkt är just att dom är 08:or ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tror jag ju inte för ett ögonblick att Loud är av den typen att han springer över på gajjs läktare o börjar veva bland kärringar o barnvagn,utan helt enkelt är en fanatisk supporter,som jag är.

 

Ungefär så ja. Dock hände det väl för en sisådär 20 år sedan att man vevade lite i samband med fotboll och/eller hockey. Men man växer ju som tur är upp så ....

 

Och då kan känslor svalla,ett o annat glåpord lämna munnen osv,men det är skillnad på det o vara med i en firma.

 

Exakt, och det är fullt naturligt om man tänker efter. Allt man hyser starka känslor till tenderar ju att locka fram även ens något svagare sidor.

 

Det är ju kat.c som är den svåra klicken att ta itu med,inte "fanatikerna".

 

Även om du överdriver svårigheterna med att ta itu med kat. c så håller jag med om att det är dom som det borde läggas energi på att få bukt med. Appropå det förstnämnda är det som mångårig allsvensk publik inte svårt att se att ordningstörningar på/kring arenorna ofta och gärna blåses upp och/eller skapas av både media och ordningmakten. Existensberättigandefråga månne?

 

Nu verkar scenen ha lugnat ner sej,halva kärnan av wisemen sitter väl,KGB har väl pensionerats ,DFG dricker champagne och FB behöver inte bevisa nåt då alla andra ligger lågt av de innan nämnda orsaker.

 

T.o.m ÖIS hade en firma ett tag,den är borta nu,mej veterligen och jag tror det öht tunnas av överallt i Sverige,som väl är.

 

Så är det säkert, det vet du nog bättre än mig. Å andra sidan så kan sånt ändras väldigt snabbt.

 

Sedan blir väl 08-derbyn desamma som innan,då det inte enbart handlar om kat c där utan då blir även average Joe lite galen :-).

 

Deras ursäkt är just att dom är 08:or ;-)

 

Visst är det så men även om det är en balansgång så behöver svensk elitfotboll faktiskt hat/starka känslor etc. Men som sagt, det är en balansgång då vi självklart inte vill att folk ska vara rädda för att gå på fotboll.

 

Om vi utgår från det faktum som dom flesta något sånär fotbollskunniga skriver under på, att allsvenskan inte förtjänar den publiken och det intresset som den tilldrar sig enbart p.g.a. kvaliteten på fotbollen.

 

Då kan vi konstatera att allsvenskan utan fanatiska fans, motsättningar, braskande slaskmediarubriker etc. knappt skulle gå ihop. Svensk elitfotboll skulle hålla en ännu lägre nivå än vad den gör idag. Och följderna av det i längden ....? Hur skulle det påverka ungdomsfotbollen etc.

 

Om jag utgår från mig själv så stör jag mig ofta på landsortslagens slentrianpubliks (och kvällstidningsläsarfettonas) uttalanden och åsikter om att storstadslagen borde kastas ut p.g.a. deras "huliganer", slaskmedias rubriker om att "här dör fotbollen" p.g.a. en handfull bengaler som i jämförelse med festivalers 20+ våldtäkter, 200+ rapporterade narkotikabrott och otaliga slagsmål står sig rätt slätt.

 

Å andra sidan så inser jag att allsvenskan i viss mån behöver allt sånt för att fortsätta vara intressant. Vad skulle hända med publiksiffror (och i förlängningen klubbarnas ekonomi) etc. om ligan enbart bestod av lag utan supportrar men med publik på några tusen mazarinmumsande slapptaskar a'la Crappy* som knappt orkar ställa sig upp och jubla vid mål. Kasta ut alla "huliganlag" och se vad som händer med allsvenskan när den bara består av lag som åtvid, Gefle, Kalmar etc.

 

Visst skulle min känslor för AIK inte försvinna utan hatobjekt som Niklas Hult eller lag som Skansenaporna i allsvenskan men fotbollen skulle bli ack så ointressant.

 

På något sätt känns "alla hatar oss, alla hatar oss, alla hatar oss vad fan gör det" rätt träffande.

 

* sorry gubben, behövde något exempel. Har i själva verket ingen aning om dina känslor för ert klubbmärke eller ditt engagemang. Cheap shot-exempel :-)

 

EDIT: Nu är det för övrigt hög tid att bege sig till nationalarenan och se ett av alla dessa skitlag utan supportrar få storstryk.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår jag det rätt?

Utan maskerade vandaliserade och fightande hulliganer blir det i förlängningen en sämre kvalitet på Svensk fotboll?

Jag ska inte dra paralellen med Svensk ishockey?

 

Men visst jag förstår vad du menar, du tror det behövs braskande rubriker om hot mot spelare och familjer, rubriker om vandalisering och stora polisuppbåd för att väcka intresset? Med andra ord lite av djävulens alternativ?

 

Tja jag delar inte din uppfattning, jag kan ha fel, det har hänt förr. Men Elfsborg med en obefintlig firma har en genomsnittspublik ca 10k det vill säga 10% av antal boende i Borås.

AIK, Djurgården och Hammarby har gemensamt det samma?

 

Jag hävdar självklart inte att klacken ska bort, uttrycket fanatiska supportrar tar ni fel. Jag menade inte average joe i klacken jag menade det maskerade slöddret som anser det helt rätt att i lagets färger vandalisera och förstöra allt som står i dess väg påväg till match. Självklart dock bara i grupp, är de ensamma eller några få försvinner rättigheten.

 

Jag vill helt enkelt att barnfamiljen ska kunna gå på match. Pelle 7 år vars stora dröm är att se en fotbollsmatch ska inte behöva bli hånad, hotad och nerpissad från svin utklädda till fans. (Ja det har hänt, sonen blev hotad, och familjen lite lägre bort nerpissad)

Är det ett acceptabelt pris? Är det något vi ska ha, eller ska klubbarna göra mer för att rensa bort slöddret?

Ett första steg kan vara

Inga maskerade supporters på våra matcher, varken före eller efter?

 

 

Edit: Ni inser att om inte klubbarna på något sätt får stopp på det här, kommer de 90% som inte går till arenan, tvinga klubbarna att ta kostnaden för polis, brandkår, vandalisering. Det vore slutet för storklubbarna.

 

Ninjaedit: Loud skrattade irl åt slapptask, snor den <3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår jag det rätt?

Utan maskerade vandaliserade och fightande hulliganer blir det i förlängningen en sämre kvalitet på Svensk fotboll?

Jag ska inte dra paralellen med Svensk ishockey?

 

Men visst jag förstår vad du menar, du tror det behövs braskande rubriker om hot mot spelare och familjer, rubriker om vandalisering och stora polisuppbåd för att väcka intresset? Med andra ord lite av djävulens alternativ?

 

Ehhhh, jag börjar fan tro att du trollar för irl. verkade du normalbegåvad, ha erfoderligt antal kromosoner etc. Men jag ska vara lika pedagogisk som när jag talar med brorsans femåring.

 

Visst är det så men även om det är en balansgång så behöver svensk elitfotboll faktiskt hat/starka känslor etc. Men som sagt, det är en balansgång då vi självklart inte vill att folk ska vara rädda för att gå på fotboll.

 

Skitsamma, fortsätt att posta länkar, anekdoter om hur hemska AIK och dess supportrar är och blanda med fria fantasier om hur lite klubben gör för att få bukt med problemet. Men gör det gärna någon annanstans än i en AIK-tråd, speciellt som du alldeles uppenbarligen inte har någon koll alls.

 

EDIT: avdelning "som fan läser bibeln"?

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Sjukt fin och känslosam hyllning igår. Jävligt märklig känsla med en arena med24k folk och helt knäpptyst. Samtidigt som det var känslosamt och fuktiga ögon blev till slut till en hejdundrande fest.

 

Två sumpade straffmål känns som att man får skylla på känslor i svallning och allt eftersom matchen fortskred tog AIK över mer & mer och spelade stundtals ut sillstryp totalt. Hade lika gärna kunnat bli 5 - 1.

 

Lattjo egentligen att första matchen efter en sån chock ska bli den hittills bästa. Och symptomatiskt.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...