Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Gärna kommentar på all action om ni gjort något annorlunda.

Full Tilt Poker Game #11572100760: Table Zapote (6 max) - $1/$2 - Pot Limit Omaha Hi - 7:48:19 ET - 2009/04/08

Seat 1: Ronja2000 ($192)

Seat 2: jb70 ($88.95)

Seat 3: Iskandar69 ($229.70)

Seat 4: blind_cuck ($208.70)

Seat 5: LotsOfPhat ($187.15)

Seat 6: Hero ($232.05)

Hero posts the small blind of $1

Ronja2000 posts the big blind of $2

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero King of SpadesJack of ClubsQueen of Spades5 of Clubs

jb70 calls $2

Iskandar69 has 15 seconds left to act

Iskandar69 calls $2

blind_cuck raises to $11

LotsOfPhat folds

Hero calls $10

Ronja2000 calls $9

jb70 raises to $52

Iskandar69 folds

blind_cuck folds

Hero calls $41

Ronja2000 has 15 seconds left to act

Ronja2000 raises to $192, and is all in

jb70 calls $36.95, and is all in

Hero?

Postad

Sem semifisk på PLO hade jag beroende på bordet troligen vikt efter 10$ synen och accepterad att jag troligen ligger rätt långt efter.

Jag drar inte till nötter på nåt sätt och jag har ingen stark hand som det ser ut nu. Risken är snarare att jag drar dött i nån av färgerna och/eller stegen samt att jag är uppe mot ett överpar.

Är bordet överaggro skulle jag kanske tänka om.

Postad

Helt omöjligt att säga något då du inte nämner något om FI. De flesta spelarna på PLO200 hade inte pushat utan AAxx här men är han hyffsat duktig kan han likaväl isolera med en ganska stor range, bland annat många händer som dominerar dig (högre färgdrag eller bättre rundownhänder). Är vi säkra på att han har AAxx är det en enkel syn med mer än en fjärdedel av stacken investerat.

Postad

Folda bara handen mot raise i första läget. Nitigt? Kanske. Behöver man spela onödigt många händer vid såna lägen? Nej.

Du drar till second och third nuts med sådana händer och har dålig dangler samt inget set-over-set value.

Postad

När du väl synat 3bettet till $52 så är det väl bara att dega resten sen och hoppas på det bästa, oddsen finns väl med i princip alla händer utom pocket-triss ;)

Tycker dock att du kan/bör vika handen mot 3bet även om jag själv ofta hamnar i liknande lägen :oops: :oops:

Om det "endast" hade blivit $52 preflopp så blir det ju ändå åka av för dig på många floppar (par+fdrag, par+stegdrag/pipa, enbart par mot en FI etc) där du oftast i bästa fall har en flipp. Fold mot 3bet får min röst (och t.o.m fold mot 2bet på vissa bord i vissa lägen).

Postad
Är vi säkra på att han har AAxx är det en enkel syn med mer än en fjärdedel av stacken investerat.

Klart att det kan vara syn, frågan är väl bara om han bordde dra sig ur potten innan det går för långt. Man kan ju inte sitta o commita sig med händer som ligger en bra bit efter. Men kan hålla med om att det stora inte är nu utan då han synar 41$

Postad

isopusha kanske? känns rätt close här mellan det mesta

Ronja lär väl pusha lite bredare här iom att vi inte kan ha AA** här

fast jag vet inte om det är en positiv sak inte så att vår hand står bra mot KK** direkt.

fattar inte vilken pos vi är i men den foldar jag iaf inte i bra pos, värdet kommer från position och att vi kan göra nötstege med tillägg. top två med färgtillägg spelas också hårt.

Postad
fattar inte vilken pos vi är i

Hero är SB (och har glömt mörka nicket när SB postas).

Jag hade foldat mot 3-beten. Utan några implicita mot 3-betaren så känns det som att syn aldrig kan ge något stort Ev+.

Vad gäller att syna pushen har jag ingen aning. Hade nog gått mest på read i det fallet.

Postad

Tack för all input. Hade känslan att första synen pre är den mest marginella men hade väntat mig synfest bakom då borden generellt är extremt löspassiva på full tillt och shortstacks oftast vill se floppar innan dem pushar.

Borde ju så klart synat så här i efterhand men tänkte att Ronja2000 borde fatta att jag är semikommittad och välja syn före push med marginellare händer.

Är jag ute och cyklar om jag anser att hans iso push var helt retarded eller blev jag levlad?

Hero folds

Ronja2000 shows [3s 5s Ac Kc]

jb70 shows [Qd Tc Ad 9c]

Postad

Omaha Hi Simulation

1,086,008 trials (Exhaustive)

Hand Pot equity Wins Ties

3s5sAcKc 50.70% 549,215 2,718

QdTcAd9c 49.30% 534,075 2,718

...

Omaha Hi Simulation

658,008 trials (Exhaustive)

3s5sAcKc 31.64% 203,091 10,233

QdTcAd9c 43.68% 286,609 1,668

KsQsJc5c 24.68% 157,319 10,141

Omaha Hi Simulation

1,086,008 trials (Exhaustive)

3s5sAcKc 56.03% 600,402 16,230

KsQsJc5c 43.97% 469,376 16,230

Postad

Att bli levlad är att ta i på PLO200. Även om han skulle vara duktig och kunna tänka i dom banorna så krävs det att även du tänker i dom banorna och på den nivån kan man inte ge folk cred för det.

Som många redan sagt tycker jag att du måste syna men om du ändå ska syna shortstackens 3-bet mot hans förmodade AA så föredrar jag att du 4-bettar i detta läget.

Syn på raisen är ok, syn på 3-bettet är mindre bra.