Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

På många av de sajter jag spelar på, befolkas borden på 0,25/0,50 av 4-5 MT-spelare. De flesta spelar 12-16 bord.

Det måste gå att utnyttja deras oförmåga att hinna fatta beslut om marginella händer.

Nån som har en åsikt om hur man får ut bäst värde av MT-spelarna?

Postad
På många av de sajter jag spelar på, befolkas borden på 0,25/0,50 av 4-5 MT-spelare. De flesta spelar 12-16 bord.

Det måste gå att utnyttja deras oförmåga att hinna fatta beslut om marginella händer.

Nån som har en åsikt om hur man får ut bäst värde av MT-spelarna?

Sh eller fr?

Postad

Klart jag kan googla efter artiklar, men jag tyckte de va intressantare att få åsikter från människor som är så inresserade att de tar sig tid att skriva inlägg i forum.

T.ex bör man vara aggressiv med reraise av deras öppningsraise för att stressa, eller finns det mer värde i att floata deras fortsättningsbet och försöka ta handen ifrån dom på turn?

Postad
Klart jag kan googla efter artiklar, men jag tyckte de va intressantare att få åsikter från människor som är så inresserade att de tar sig tid att skriva inlägg i forum.

T.ex bör man vara aggressiv med reraise av deras öppningsraise för att stressa, eller finns det mer värde i att floata deras fortsättningsbet och försöka ta handen ifrån dom på turn?

Tycker du har fel tankesätt. Bara för att de spelar lika många bord behöver inte betyda att de spelar likadant. Skaffa PT eller HM om du inte redan har det och utnyttja deras läckor, då du kan se deras stats....

Postad
om dom spelar så många bord måste dom vara väldigt tighta så det är väll bara att sno deras blinds hela tiden och lägga sig varenda gång dom höjer.
Snarare återhöja. De kanske inte har ett VP på 50 men de kommer i regel inte ha koll på sin egen aggression heller.

^ Ingen aning om varför det blev en tumme-ner smiley. Är en sån där dag där saker och ting spontant sammarbetar.

Postad

1. Sno deras blinds

2. Spela pockets + suited connectors i pos när dom raisar

3. Använd PT och kolla exakt vilka händer de spelar ur alla positioner, då vet du när du ska 3-betta dom och när du bör lägga dig samt vilka floppar som dom träffar.