Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hypotetisk turneringsfråga (modifierad från 2+2)

Du kommer i alla potter ha suited connectors, varierande från T9s till 65s med lika frekvens, samt JTs och 54s med hälften av denna frekvens.

Hur långt kommer du i exempelvis en EPT eller likartad tävling med bra struktur?

Bonusfråga:

Du har T9s i samtliga potter (och motståndarna glömmer detta såklart). Hur långt kommer du?

Postad

Jag skulle vinna, är enorm höjning av mitt nuvarande kortsnitt...

Seriöst svarat så har jag inte en aning, förutom att jag antar att man skulle komma längre med T9s i samtliga potter men kan vara ute och cykla, det är ju lördag:-)

Postad

Skulle säga att det ökar chanserna att vinna om alla försöker spela optimalt varje hand. Fi får inte lägga märke till att du öppnar 100% av potterna först in, alltid raisefoldar, reshovear en massa knappöppningar från blindsen osv.

Postad

Tycker frågan var intressant och samtidigt jäkligt svår. Om du är en kvalspelare som har klonkat sig in genom en freeroll lär det ju suga rätt hårt att inte få en bättre hand än T9s, samtidigt som det är en fördel under de tidiga perioderna för duktiga spelare. I mellanstadierna kan det vara ganska roligt eftersom vi kommer kunna 3bets- och 4betsbluffa rätt mycket, men sen börjar det kanske suga under de grundaste stadierna eftersom folk antagligen kommer uppfatta oss som någon med jäkligt tight synrange från bb mot shoves och de kommer typ shova på vår bb hela tiden. Om jag visste om att jag kommer få sc eller T9s hela turneringen skulle jag antagligen visa handen varje gång jag foldade i bb mot openshove.

Jag tror det finns de som har mer edge med sc hela tiden, men de som inte har det är nog fler till antalet.

Det är obv bättre att få T9s varje hand än att få JTs-54s

EDIT: Lär vara bra för oss om vi får byta bord ofta också.

Postad
Skulle säga att det ökar chanserna att vinna om alla försöker spela optimalt varje hand. Fi får inte lägga märke till att du öppnar 100% av potterna först in, alltid raisefoldar, reshovear en massa knappöppningar från blindsen osv.
Jag skulle vilja säga att det minskar chanser väldigt mycket till att vinna, men att det ökar chanserna till ITM, om du är en bra spelare. Men jag vet inte, därför jag ställde frågan. Jag uppfattar situationen precis som Rebonius.
Postad

Tycker att det borde bero på om Fi inte kan komma ihåg tendenser öht eller om det blir så att de kommer ihåg att vi aldrig raisesynar eller synar shove. Att nästan aldrig kunna syna ställ borde vägas upp av att man kan öppna nästan varje pott profitabelt.

Postad

Tror ingen kan plussa i längden med dessa händer eftersom de har för dåligt showdownvärde eller vad det heter. I alla fall inte på EPT som inte har tillräckligt bra struktur imo.

Postad

Hur förändras situationen/strategin om vi vet att vi kommer att ha denna

handdistribution, eller gäller frågan om vi tittar i backspegeln?

En variant på frågan är:

Hur mycket skulle du betala för att spela WSOP ME (du får låna till inköpet

av organiserade affärsmän med mycket pengar och kreativa metoder för att

återkräva utlånade medel) om du visste att du blir tilldelad AA varje hand

(och dina motspelare "glömmer" detta varje gång)

• 2 weeks later...
Postad

med tillräckligt många spelare i potten och i position kan väl suited connectors dubbla upp en tillräckligt? Mot ensam raiser ifrån tidig position är 109 riktigt skit, om man inte är finne. Då träffar man floppen och river och drar ut AA!

Nej jag hatar inte finnar!

Postad
med tillräckligt många spelare i potten och i position kan väl suited connectors dubbla upp en tillräckligt? Mot ensam raiser ifrån tidig position är 109 riktigt skit, om man inte är finne. Då träffar man floppen och river och drar ut AA!

Nej jag hatar inte finnar!

Jag gillar verkligen inte finnar. Däremot har jag inget emot finländare.

Tror ingen kan plussa i längden med dessa händer eftersom de har för dåligt showdownvärde eller vad det heter. I alla fall inte på EPT som inte har tillräckligt bra struktur imo.

Om du tänker som de flesta och menar att en bra struktur är i princip samma sak som en långsam struktur så lär det för det mesta gynna händer som suited connectors.

Postad
Jag gillar verkligen inte finnar. Däremot har jag inget emot finländare.

Om du tänker som de flesta och menar att en bra struktur är i princip samma sak som en långsam struktur så lär det för det mesta gynna händer som suited connectors.

Min gissning är alltså att suited connectors spelar bättre i långsamma strukturer.