Saint_Bjorn Postad 18 April , 2009 Författare Rapport Postad 18 April , 2009 Alltså, min rulle ligger på några 100kkr men av princip vill jag inte sätta in mer nu än de $1k jag petade in på FTP i julas, alltså minus mina cashouts. Fast nu ser det jävligt risigt ut. Citera
Saint_Bjorn Postad 18 April , 2009 Författare Rapport Postad 18 April , 2009 Till min höger sitter VPIP 67% på 111 händer. Idioten ligger drygt 1k plus, jag 560 minus. Tur det inte är live och vilda västern. Citera
Saint_Bjorn Postad 18 April , 2009 Författare Rapport Postad 18 April , 2009 Ordningen återställd. Älskar den här handen (den värsta idioten sitter på min höger). I stort sett alla givar har varit 4-vägs. Seat 1: OnTheSkim ($270) Seat 2: achelentos ($293) Seat 3: urbanexpress1 ($1,622) Seat 4: Saint_Bjorn ($709) Seat 5: vpireslayer ($444) Seat 6: rosieace ($563) urbanexpress1 posts the small blind of $5 Saint_Bjorn posts the big blind of $10 The button is in seat #2 *** HOLE CARDS *** Dealt to Saint_Bjorn vpireslayer raises to $20 rosieace calls $20 OnTheSkim folds achelentos folds urbanexpress1 raises to $30 Saint_Bjorn calls $20 vpireslayer calls $10 rosieace calls $10 *** FLOP *** urbanexpress1 checks Saint_Bjorn checks vpireslayer bets $10 rosieace calls $10 urbanexpress1 calls $10 Saint_Bjorn calls $10 *** TURN *** urbanexpress1 checks Saint_Bjorn checks vpireslayer bets $20 rosieace folds urbanexpress1 calls $20 Saint_Bjorn calls $20 *** RIVER *** urbanexpress1 checks Saint_Bjorn checks vpireslayer bets $20 urbanexpress1 calls $20 Saint_Bjorn raises to $40 vpireslayer calls $20 urbanexpress1 folds *** SHOW DOWN *** Saint_Bjorn shows a straight, Jack high vpireslayer mucks Saint_Bjorn wins the pot ($317) with a straight, Jack high *** SUMMARY *** Total pot $320 | Rake $3 Board: Seat 1: OnTheSkim didn't bet (folded) Seat 2: achelentos (button) didn't bet (folded) Seat 3: urbanexpress1 (small blind) folded on the River Seat 4: Saint_Bjorn (big blind) showed and won ($317) with a straight, Jack high Seat 5: vpireslayer mucked - a pair of Aces Seat 6: rosieace folded on the Turn Citera
Saint_Bjorn Postad 18 April , 2009 Författare Rapport Postad 18 April , 2009 Spelade jag playmoney nu skulle jag ha skitkul Citera
Saint_Bjorn Postad 22 April , 2009 Författare Rapport Postad 22 April , 2009 Dagboksriggen slog till med full kraft. Har gått piss sen jag startade den här. Citera
Saint_Bjorn Postad 22 April , 2009 Författare Rapport Postad 22 April , 2009 Operation Panikrädda Rulle: +$702 ikväll på 8/16, vilket får räknas som ett mycket lyckat skott. Dryg dubbling av ftp-kontot efter senaste veckornas katastrof. (8/16 är alltså ett skott numer...) Antar att det här är guitar hero. Aldrig spelat skiten själv. Vägra följa trender! Gillar låten av nån anledning, trots den tänkbart rätt äckliga undermeningen i texten*. * Det där kan ju diskuteras hur mycket som helst Citera
Saint_Bjorn Postad 22 April , 2009 Författare Rapport Postad 22 April , 2009 Paul Stanley är ju skön =) Visst, gammal barndomsidol. Jag var väl typ den ende som tyckte hans smink var coolare än Genes. Men Kiss har alltid varit ultrablå. Budskapet "live to win" känns också elitistiskt. Går lite emot normal svensk uppfostran, åtminstone för min generation, och jag är inte ultrablå. Citera
Travbana Postad 23 April , 2009 Rapport Postad 23 April , 2009 Låten är för jävla fin, med i South Park avsnittet då de spelar WoW . Tänkte göra en comback inom pokern ( FLSH), vilken sajt (förutom FTP) är det bäst värde/action nuförtiden ?? Citera
Saint_Bjorn Postad 23 April , 2009 Författare Rapport Postad 23 April , 2009 Jag har inte sonderat riktigt, men jag tror FTP hör till de bättre. Stars verkar också ha en del trafik, fast de erbjuder ju så dålig deal. Sen har jag sett att det fortfarande finns de som gillar Party... Citera
Travbana Postad 23 April , 2009 Rapport Postad 23 April , 2009 Jag har inte sonderat riktigt, men jag tror FTP hör till de bättre.Stars verkar också ha en del trafik, fast de erbjuder ju så dålig deal. Sen har jag sett att det fortfarande finns de som gillar Party... Stars och Party pallar jag inte då dom inte erbjuder Rakeback. Nyss inhandlat 2st 24" Samsung skärmar så man kan masstabla lite $5/$10 på så Rakeback är nödvändigt. Citera
Saint_Bjorn Postad 24 April , 2009 Författare Rapport Postad 24 April , 2009 Lugnt sen senast. Kör en liten turre nu. Blivit uppgökad av JJ med AA så jag ligger risigt till. Rekommenderas: Ska försöka hålla kl 2-regeln idag. Problemet är att jag är trött nu men blir väl i vanlig ordning pigg om ett par timmar, så bli inte förvånad om jag tjoar här inatt som vanligt. Stars och Party pallar jag inte då dom inte erbjuder Rakeback.Nyss inhandlat 2st 24" Samsung skärmar så man kan masstabla lite $5/$10 på så Rakeback är nödvändigt. 5/10 är fullspäckat med grinders, så du får en del konkurrens. Tror det är svårt att hitta övervärde med det spelet om man inte har riktigt bra strategi, men om du tar kulorna på rb så går det säkert bra. Citera
Saint_Bjorn Postad 24 April , 2009 Författare Rapport Postad 24 April , 2009 Turren är kompost sen länge, nu är det fixed 15/30 som gäller. Går bra, men kul att tilldelas AK i utg samtidigt som webbläsaren hänger och därmed hänger hela datorn ca 5 mikrosekunder innan jag klickar raisebutton. Speedtable så inget att göra. Datorn kommer igång igen lagom så jag hinner se bordets aggrofisk 3-beta hem AAx-floppen. Aaaaaarrrrgggghhhhhh!!!!! Citera
Saint_Bjorn Postad 24 April , 2009 Författare Rapport Postad 24 April , 2009 Jag har förresten haft jävla propblem med IE på sistone, både på jobbdatorerna (en stat och en bärbar) och hemdatorn. Citera
Othello Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Jag har alltid varit ett IE-fan, men då vBullentin-drivna forum (PF, 2+2) renderas på vad jag upplever är 1/10 av tiden i google chrome så använder jag den rätt ofta numer. Men man skall ha kvar IE som defaultbrowser har jag märkt, annars får FTP-cashiern ofta fnatt. Citera
Saint_Bjorn Postad 24 April , 2009 Författare Rapport Postad 24 April , 2009 Ok, ska inte fördjupa mig som en nolla ang google chrome. Antar att frågan "va fan är det?" är rätt inaktuell. Men den där sistnämda uspen för IE låter ju sjuk, samtidigt helt i linje med MS-monopolet. Skulle en gång konvertera till firefox helt o hållet och försökte avinstallera IE...gick ju inte. edit: mina inlägg blir inte vettigare när jag spelar en turre och ett fixedbord, under en viss blodförtunnande stimulans. Och öser Sabbath i lurarna. Citera
Saint_Bjorn Postad 24 April , 2009 Författare Rapport Postad 24 April , 2009 Satte in 1k i julas och lovade mig själv att bygga stadigt från det. cashat ut ca 10k men snurrat till det rejält på sistone så nu är jag beredd på mer insats. fan. Citera
Saint_Bjorn Postad 24 April , 2009 Författare Rapport Postad 24 April , 2009 Spelade upp rullen till drygt $1700 men spelade ned den igen och så mycket ned det gick. Nu står hoppet till en turre där jag ligger ganska bra till i 5.e perioden. Jag brukar kunna turreklonka i kritiska lägen men jag är inte optimist och beredd med masterkortet. Citera
Othello Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Kom igen, kämpa nu! Go go go Google chrome är en webbläsare, ganska lättviktig. Jag gillar den. Citera
Saint_Bjorn Postad 24 April , 2009 Författare Rapport Postad 24 April , 2009 Kom igen, kämpa nu! Go go go Google chrome är en webbläsare, ganska lättviktig. Jag gillar den. Tack, försöker. Men jag spelar konstant med för små marginaler, definitionsmässigt en dålig spelare. Men ligger en del plus över ett antal år, trots mina nattfyllesessioner, så helt överusel är jag väl inte. Apropå att vara ödmjuk... Nä, hoppet står till den här jävla turren, annars blir det reload. Webbläsare: eftersom jag avskyr all övervikt i datorprogram verkar ju chrome vara nåt för mig. Skall undersökas. KK nu i BB. Citera
Saint_Bjorn Postad 24 April , 2009 Författare Rapport Postad 24 April , 2009 standard antar jag, men kul. Full Tilt Poker Game #11854445824: $25,000 Guarantee (88760809), Table 27 - 40/80 - No Limit Hold'em - 19:00:25 ET - 2009/04/24 Seat 1: Yeshaya (2,275) Seat 2: MRMND (6,310) Seat 3: Saint_Bjorn (7,560) Seat 4: Wisconsinfan (4,170) Seat 5: Seament1 (6,530) Seat 6: lennis85 (3,960) Seat 7: djames88 (3,105) Seat 8: H0ld3mNuts (2,520) Seat 9: misterzanza (3,740) Saint_Bjorn posts the small blind of 40 Wisconsinfan posts the big blind of 80 The button is in seat #2 *** HOLE CARDS *** Dealt to Saint_Bjorn Seament1 folds lennis85 folds djames88 folds H0ld3mNuts folds misterzanza folds Yeshaya folds MRMND raises to 160 Saint_Bjorn has 15 seconds left to act Saint_Bjorn raises to 540 Wisconsinfan folds MRMND has 15 seconds left to act MRMND calls 380 *** FLOP *** Saint_Bjorn has 15 seconds left to act Saint_Bjorn bets 1,080 MRMND has 15 seconds left to act MRMND calls 1,080 *** TURN *** Saint_Bjorn checks MRMND has 15 seconds left to act MRMND has been disconnected MRMND has 89 seconds to reconnect MRMND has reconnected MRMND has 15 seconds left to act MRMND checks *** RIVER *** Saint_Bjorn has 15 seconds left to act Saint_Bjorn bets 3,500 MRMND calls 3,500 *** SHOW DOWN *** Saint_Bjorn shows two pair, Aces and Threes MRMND mucks Saint_Bjorn wins the pot (10,320) with two pair, Aces and Threes *** SUMMARY *** Total pot 10,320 | Rake 0 Board: Seat 1: Yeshaya didn't bet (folded) Seat 2: MRMND (button) mucked - two pair, Jacks and Threes Seat 3: Saint_Bjorn (small blind) showed and won (10,320) with two pair, Aces and Threes Seat 4: Wisconsinfan (big blind) folded before the Flop Seat 5: Seament1 didn't bet (folded) Seat 6: lennis85 didn't bet (folded) Seat 7: djames88 didn't bet (folded) Seat 8: H0ld3mNuts didn't bet (folded) Seat 9: misterzanza didn't bet (folded) Nu blev det pisspaus. Citera
Othello Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Typiskt, jag som öppnade bordet för att raila. Det är ett tecken på att jag skall sova, och jag får ta och lyda det. You're on your own, kollar hur det gick imorgon. Cheers! Citera
Saint_Bjorn Postad 24 April , 2009 Författare Rapport Postad 24 April , 2009 btw: Othello, om jag inte var tydlig nog i din db så vill jag verkligen understryka att det är kul att du är tillbaka! Och det var tråkigt att du slutade som mod (jag tror dock inte att det egentligen handlade om urspårningen i er db, du var nog less sen innan). Jag fick en infraction () av apple för ett ot-inlägg om det i nån tråd, men om du uppfattade det som nåt annat än ärligt så var det feltolkat. ---------------- Just nu 27 av 607 (1070 startande). Hoppet lever. edit: ja, det var ju det här fånigt skriva Det saknas något under ditt nick. Med det kvar hade du haft möjligheten att ge undertecknad en varning för OT. Som sagt, Apple fick den äran. Citera
Recommended Posts