Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 686
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Medan jag väntar på nästa spelbara tillfälle måste jag bara skriva av mig...

Greenpeace. De har mina sympatier i mycket. Jag ogillar att människor tämligen i onödan ska döda typ utrotningshotade valar för lampolja eller elefanter för erektioner. Dumhet är dumhet och onödigt dödande är onödigt. Trots det har jag såvitt jag minns aldrig donerat pengar till rörelsen.

Såg delar av ett program på Discovery medan jag käkade middag. Whale Wars. Man fick följa med GP när de skulle slåss mot harpunbåtar.

Den sekvens jag såg var följande:

GP-besättningen upptäckte en japansk harpunbåt. Efter överläggande bestämde man sig för att sjösätta två småbåtar, åka över till japanaren och borda.

En GP-besättning är ganska stor, jag uppskattade denna till typ 20-30 pers, med läkare och allt. Nåväl, de skulle alltså i med två båtar, ca 6 pers i vardera. Det här var en avancerad och farlig operation. Japanerna har legal rätt till försvar.

Totalt kaos när de ska sjösätta första båten. Ingen verkar veta vad de ska göra. Nån snubbe som ska dra i en vinch bryter tummen. Kraftigt försenat kommer första båten i vattnet.

Nu är det dags för andra. Ännu mera kaos. Två snubbar börjar gräla ordentligt med varann. En tredje snubbe säger åt dem att sluta. De lyssnar inte.

Till slut kommer ändå även andra båten i vattnet. Den drar omedelbart iväg åt helt fel håll, men blir som tur är korrigerad innan den försvunnit ur hör- och synhåll.

Båda båtarna har fått order att rapportera via satellittelefon var 10:e minut. Ingen av båtarna hör av sig och svarar inte heller på anrop.

Efter ett tag kommer ena båten tillbaka och rapporterar att de tappat bort harpunbåten.

Så småningom kommer även andra båten tillbaka. De hittade inte heller harpunbåten, men har en skadad besättningsmedlem. Det visar sig att hon har brutit bäckenbenet därför att hon inte satt i båten på det rätt vågiga havet.

Medan kvinnan är under läkarbehandling uppstår ett gräl i kabyssen, eftersom befälhavaren i olycksbåten påstår att han sagt åt alla att sitta ned i båten och en annan besättningsmedlem påstår att denne inte har någon rätt att bestämma över de andra, det är bara den riktiga kaptenen (han som hela tiden befann sig på moderfartyget) som får ge order.

Kaptenen är inte närvarande, men en vek snubbe som verkar vara näst i rang smyger in ett inlägg i den heta diskussionen där han säger att i småbåtarna, när inte kapten är närvarande, så är det kapten i den lilla båten som bestämmer. I övrigt ville han inte lägga sig i diskussionen. Han var väl rädd att någon skulle kunna bli ledsen.

Greenpeace kommer aldrig få en spänn av mig.

Postad

Lite lol...

Varför sitter jag kvar?

Seat 1: BryanB76 ($18.50)

Seat 2: Saint_Bjorn ($598.90)

Seat 3: htn3871 ($46.80)

Seat 4: ibluffu1 ($40)

Seat 5: MattDamon9 ($35.65)

Seat 6: ProfChaffinch ($124.30), is sitting out

Postad

Tänkte förresten sätta ihop alla Kjell-avsnitt, men det förtjänar nog en egen tråd.

För er som missat Kjell... Imo det roligaste som gjorts för svensk tv sen Nilecity. Började i Z-TV, säsong 2 gjordes tydligen för SVT.

Helt underbar.

Postad

Roligt att du nämnde whale wars, har kollat igenom nästan hela säsongen ikväll :-) Han kapten, brown och svensken Peter vill man ju bara döda. Det känns som att dem bara bryr sig om sig själva och skiter fullständigt i om någon i besättningen skadas :S

Postad
Roligt att du nämnde whale wars, har kollat igenom nästan hela säsongen ikväll :-) Han kapten, brown och svensken Peter vill man ju bara döda. Det känns som att dem bara bryr sig om sig själva och skiter fullständigt i om någon i besättningen skadas :S

Jag har bara sett den där sekvensen men de verkar ju så totalt amatörmässiga och dessutom ordentligt blåsta i skallen hela högen. Står valarnas hopp till dem så... Sorry whales, några få av oss gjorde vad de kunde. Tyvärr var det de mest korkade av vår art ni fick till er kamp. Dö i frid (?) och sprid lite ljus i våra hem.

Postad

Avnjöt (nåja...) en middag på lokala haket som dessvärre inte ligger längre än ca 150 m bort. Jag var själv vid bordet och eftersom det är extremt jobblugnt nu inledde jag med två bira innan maten.

Då maten kom in beställde jag en kanna husets vita.

Kyparen, av sydländskt urprung (mkt trevlig snubbe) upprepade beställningen, "en halv kanna husets vita...?". "Nej, en hela" svarade jag. Hade ju med mig senaste numret av FP.

Kunde inte låta bli att småle när han sa "en HEL kanna??". "Ja jag sitter här ett tag och läser".

Liksom vadå? Till notan 2 timmar senare tog jag en irish och jag gick jävligt stadigt därifrån efter det.

Som sagt, lugnt på jobbet och till helgen får jag hålla mig till köksbordspoker med farsan och laget. Utan fast nät till söndagkväll fr o m torsdag kväll. Mobila suger tyvärr där, går men inte bra. Tungt.

Sist jag var på landet, vid påsk, tog jag med bärbara datorn och skulle visa farsan hur man spelar nätpoker. Gick ju inget vidare. Sen dess har det barkat...

Postad

Nu är jag förresten helt övertygad: sen jag började med roddmaskinen har mina bröst krympt.

Jag hade alltså relativt välskulpterade bröstmuskler innan (inte anmärkningsvärt, men de fanns...ni fattar), men sen roddmaskinen har paketet krympt. Däremot har batmanmusklerna breddat sig.

Måste komplettera träningen med nåt...

Postad

Slentrianspel som kostar mig 1 bb (okänd fi)

Seat 1: Saint_Bjorn ($500)

Seat 2: Slambamiel ($965)

Seat 3: GreenMonster21 ($193.50)

Seat 4: MisterBunny ($905.50)

Seat 5: jbanana17 ($1,500)

Seat 6: anace ($513)

anace posts the small blind of $5

Saint_Bjorn posts the big blind of $10

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Saint_Bjorn 5 of DiamondsQueen of Diamonds

Slambamiel folds

GreenMonster21 raises to $20

jbanana17 folds

anace folds

Saint_Bjorn calls $10

*** FLOP *** 3 of DiamondsQueen of HeartsJack of Diamonds

Saint_Bjorn checks

GreenMonster21 bets $10

Saint_Bjorn raises to $20

GreenMonster21 calls $10

*** TURN *** 3 of DiamondsQueen of HeartsJack of DiamondsAce of Hearts

Saint_Bjorn bets $20

GreenMonster21 calls $20

*** RIVER *** 3 of DiamondsQueen of HeartsJack of DiamondsAce of Hearts5 of Hearts

Saint_Bjorn bets $20

GreenMonster21 calls $20

*** SHOW DOWN ***

Saint_Bjorn shows 5 of DiamondsQueen of Diamonds two pair, Queens and Fives

GreenMonster21 mucks

Saint_Bjorn wins the pot ($162) with two pair, Queens and Fives

*** SUMMARY ***

Total pot $165 | Rake $3

Board: 3 of DiamondsQueen of HeartsJack of DiamondsAce of Hearts5 of Hearts

Seat 1: Saint_Bjorn (big blind) showed 5 of DiamondsQueen of Diamonds and won ($162) with two pair, Queens and Fives

Seat 2: Slambamiel didn't bet (folded)

Seat 3: GreenMonster21 mucked 10 of SpadesAce of Clubs - a pair of Aces

Seat 4: MisterBunny is sitting out

Seat 5: jbanana17 (button) didn't bet (folded)

Seat 6: anace (small blind) folded before the Flop