Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 686
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Har känt mig äcklad och duckat den här dagboken sen sist. Men tack Bark, hubba och Meta. Ni kände väl igen valsen? :-)

Self-reflection:

Äh fuck it. Jag vet och ni som läst db:n vet... För mig är en mängd vin och tung poker en fredagkväll = livskvalitet. Jag njuter. Att det emellanåt frontalkrockar med min förhoppning att tjäna pengar på nöjet...ja, det är väl det jag måste försöka jobba med. Om jag lyckas fimpa datorn vid 3 eller senast 4 på fredagnätterna så skulle jag spara mycket. Om det inte varit för "efter 4-liret" hade jag varit mycket rikare idag.

The Future:

Kan inte lova ordning på torpet, men nån form av äcklig återkomst blir det väl. Vad ska man annars ägna sig åt? Jag är ju inte gul heller, ligger fortfarande plus för året, misstänker mest tack vare mina initiala turreklonkar, och är likvid. Att en månads uselt FLT-spel spolierade tre månaders bra FLT-spel är ändå ett par fall framåt; tidigare har jag ju totalkvaddat flera månaders bra resultat på ett par nätters idiotiskt och uselt skottarspel.

Som sagt, det blir väl ett nytt 1k-inköp, förmodligen på FTP. Det betyder $3k insatta och ca $8k utplockade sen i julas.

Postad

btw2: ena brodern försöker locka med mig till Thailand 3 veckor i sommar. För honom handlar det om könsdrift eftersom han hittat en laoitisk brud (han vill dock inte åka till Laos igen eftersom de pippar olagligt där) och vill parta notan med någon. Planen är att flyga till Bangkok och hyra en bil. Ta norra kusten och sen typ Mekong uppåt. Hon hakar på ett par veckor.

Det vore kul att åka dit igen men thai är fan inget sommarsemesterland. Idiotiskt. Jag vill hellre åka ned till medelhavet, som inte är ett vintersemesterområde, men då blir jag själv. Blir det kanonsommar här hemma kan jag tänka mig att inte åka nånstans.

Men det låter samtidigt klart kul att bila i Thai 3 veckor.

Vad göra...?

Postad

Vet inte om det skrivits redan, men du är med i Schneids Cardrunner film från 3:e Juni ($30/$60), så har du inte sett den redan så tycker jag du skall försöka fixa det pronto...

Postad
Vet inte om det skrivits redan, men du är med i Schneids Cardrunner film från 3:e Juni ($30/$60), så har du inte sett den redan så tycker jag du skall försöka fixa det pronto...

Åfan...hahaha, stor grön fiskstämpel antar jag. :-) Har bara stox-konto tyvärr.

edit: jag minns faktiskt inte en enda hand från den sittningen. Jag brukar oftast komma ihåg spelet, de flesta händerna, osv, men förra fredagen köpte jag whiskey....

Kanske om jag tittar på det igen, har dock inte kollat nåt i HM-databasen.

edit2: det där med edu-borden på ftp verkar förresten vara ett stort skämt... ser knappt en enda video som är inspelat på ett sånt.

Postad
btw2: ena brodern försöker locka med mig till Thailand 3 veckor i sommar. För honom handlar det om könsdrift eftersom han hittat en laoitisk brud (han vill dock inte åka till Laos igen eftersom de pippar olagligt där) och vill parta notan med någon. Planen är att flyga till Bangkok och hyra en bil. Ta norra kusten och sen typ Mekong uppåt. Hon hakar på ett par veckor.

Det vore kul att åka dit igen men thai är fan inget sommarsemesterland. Idiotiskt. Jag vill hellre åka ned till medelhavet, som inte är ett vintersemesterområde, men då blir jag själv. Blir det kanonsommar här hemma kan jag tänka mig att inte åka nånstans.

Men det låter samtidigt klart kul att bila i Thai 3 veckor.

Vad göra...?

Köp några åksjukepiller och kom ner :D Vägarna är ofta totalt urusla men Thailand är ett enormt vackert land. Ska se om jag orkar leta upp några av bilderna vi tog förra veckan i nordöst. Sagolikt :)

Vädret har väl hållt sig hyfsat bra hittills för att vara denna period.

Postad

Har en massa men blir alltid tvingad av bruden att ställa mig ivägen och vara med i bilden så jag vill inte förstöra din dagbok ;)

Detta är en bit upp i bergen i nord-nordöst någonstans tror jag, ca 1½-2 timmar från Khon Kaen.

si850285.th.jpg

Postad

Klart vackert, och lite malaria eller dängfeber ska väl en viking tåla.

Enda gången jag varit i sydostasien (Bangkok ---> Singapore under en månad) blev jag dödssjuk ca 2-3 veckor efter hemkomst. Feberfrossa, hade temp på 41,5 vid nåt tillfälle. Totalt uttorkad och spydde ut allt jag försökte svälja. Hamnade till slut på sjukan några dar där de tog alla prover som går att ta. Det var inte influensan som var aktuell då och det var inte malaria. De skickade prover till tropiska smittskyddsinstitutet, efter en vecka kom besked att inte de heller kunde komma på vad det var.

Fan va dåligt jag mådde då. Aldrig mer så sjuk.

Postad

Har precis kommit hem efter en 3 veckors vistelse i Thailand. Endast 2 dagar regn, men när solen var framme utan moln var det grymt varmt. Att man blir kass i Thailand brukar jag skylla på AC'n som torkar ut luften (eller inte rengjord på ett tag). Ha AC'n igång men ett fönster eller en dörr lite öppen så du får in ny luft i rummet, då brukar det ordna sig (om det inte kommer in massa insekter).

Postad

Var var du? Det är tydligen en väldig skillnad med väst och öst under sommaren. Och även om det inte regnar så är det ju lite trist om det är dålig sikt i vattnet, snorkling är ju spikat om jag åker dit och jag är sugen på att prova lite fler dyk och kanske äntligen ta ett cert. (Fast det får jag knappast med brorsan på, sist han dök hade han en kraftfull nära-döden-upplevelse, hahaha.)

Postad

Kul med både väst o öst.

Ikväll är det snorlugnt. Sovit dåligt och är trött som fan. Sippar på en wirre och slölirar PLO 0,5/1, mest för att det inte går nåt vettigt på tv. Eller, njo, det gick ett intressant program på NG som handlade om CCD. Skrämmande och tänkvärt. Tyvärr såg jag inte hela, men ska läsa på lite om det bestämde jag mig för. Nån vacker dag...

Så det jag egentligen vill säga med den här posten är att jag ikväll/inatt inte kommer ha så mycket att säga. Blir lugnt här.

Men ska iaf försöka se avgörande finalen i NHL. Sannolikt kommer jag skriksnarka i soffan vid matchstart.

Postad

Wirrepinnen gav energi så lite musik orkar jag bjussa på

Snart kommer deras nya!

Får pisshänder i PLO och har väl knappt vunnit i en sd, ändå upp ca 100bb. Jag är dålig men de andra är riktigt dåliga.

Postad

Så här går det när man sitter o lullar utan riktig koll på vad man gör och varför.

Seat 1: tdawg1965 ($95.50)

Seat 2: Jovi_jojo ($193.30)

Seat 3: F0rtysxity ($59.05), is sitting out

Seat 4: Saint_Bjorn ($208.20)

Seat 5: oppzz ($164.05)

Seat 6: RedRooster777 ($286.50)

Jovi_jojo posts the small blind of $0.50

Saint_Bjorn posts the big blind of $1

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Saint_Bjorn King of SpadesJack of SpadesAce of HeartsAce of Spades

oppzz folds

RedRooster777 folds

tdawg1965 calls $1

Jovi_jojo folds

Saint_Bjorn raises to $3.50

tdawg1965 calls $2.50

*** FLOP *** Jack of Clubs9 of SpadesQueen of Hearts

Saint_Bjorn has 15 seconds left to act

Saint_Bjorn bets $5

RedRooster777 has been disconnected

RedRooster777 has reconnected

tdawg1965 has 15 seconds left to act

tdawg1965 raises to $22.50

Saint_Bjorn calls $17.50

*** TURN *** Jack of Clubs9 of SpadesQueen of HeartsAce of Diamonds

Saint_Bjorn checks

tdawg1965 bets $52.50

Saint_Bjorn raises to $105

tdawg1965 calls $17, and is all in

Saint_Bjorn shows King of SpadesJack of SpadesAce of HeartsAce of Spades

tdawg1965 shows 3 of Clubs10 of Spades10 of Hearts8 of Spades

Uncalled bet of $35.50 returned to Saint_Bjorn

*** RIVER *** Jack of Clubs9 of SpadesQueen of HeartsAce of Diamonds5 of Spades

Saint_Bjorn shows three of a kind, Aces

tdawg1965 shows a straight, Queen high

tdawg1965 wins the pot ($188.50) with a straight, Queen high

*** SUMMARY ***

Total pot $191.50 | Rake $3

Board: Jack of Clubs9 of SpadesQueen of HeartsAce of Diamonds5 of Spades

Seat 1: tdawg1965 (button) showed 3 of Clubs10 of Spades10 of Hearts8 of Spades and won ($188.50) with a straight, Queen high

Seat 2: Jovi_jojo (small blind) folded before the Flop

Seat 3: F0rtysxity is sitting out

Seat 4: Saint_Bjorn (big blind) showed King of SpadesJack of SpadesAce of HeartsAce of Spades and lost with three of a kind, Aces

Seat 5: oppzz didn't bet (folded)

Seat 6: RedRooster777 didn't bet (folded)

Postad
Zappa kunde verkligen vara för jävla skön

Dagboken höjdes ett snäpp nu...

Kommer nog aldrig smälta att han dog i förtid. Långt före jag fick chansen att förstå hur genial han var. Jag tror han hade kunnat bli hur stor som helst om han dels varit lite snyggare, och dels verkligen hade velat det. Vilka overkligt bra låtar han kunde skriva.

När jag såg länken till den här på youtube tänkte jag "va i helvete, har Zappa verkligen gjort reklam, verkligen inte hans stil". Men sen såg jag reklamen. Så jävla typiskt Frankie :mrgreen: Han är med där men "säljer" sig inte ändå på något vis.

Postad

Gillas detta? Är väl en av Darkanes softaste och "hittigaste" låtar. Ett av mina topp3-favoritband skulle jag tro.

Den korthåriga snubben som sjunger en liten duett gör den svenska rösten till Kung Fu Panda, tro det eller ej :mrgreen:

Postad

Jo, tungt är ju bra i grunden och det var väl inte så farligt growlande (jag hatar growl, can't help it). Jag är dålig på att genrebestämma sånt som rör sig runt death/black/doom. Det där skulle jag klassa som doom-black (dvs främst doom men med black-inslag). Är jag helt fel ute?

Gällande Zappa: Har bara lyssnat på en bråkdel av katalogen än, dessutom helt utan kronologisk ordning. Vet heller inget om hans olika bandkonstellationer etc. Jag befinner mig på blöjstadiet. Men det är helt klart ett intressant projekt.

Ang natten: det blev ungefär som jag trodde, jag somnade som en stock i slutet av första perioden. Vaknade till lite i början av tredje och då stod det 2-0 till Pittsburgh.

Pokern blev extremt lugn, enbart lite PLO (ca 30bb+) och slutade när det var dags för hockey. Nästan lite stolt över min nyfunna diciplin.

Idag: 30 min rodd, 75% HRC. Kinamat, shoppingsväng och nu ska jag slakta sonen i Stratego.

Postad
Jo, tungt är ju bra i grunden och det var väl inte så farligt growlande (jag hatar growl, can't help it). Jag är dålig på att genrebestämma sånt som rör sig runt death/black/doom. Det där skulle jag klassa som doom-black (dvs främst doom men med black-inslag). Är jag helt fel ute?

Gällande Zappa: Har bara lyssnat på en bråkdel av katalogen än, dessutom helt utan kronologisk ordning. Vet heller inget om hans olika bandkonstellationer etc. Jag befinner mig på blöjstadiet. Men det är helt klart ett intressant projekt.

Ang natten: det blev ungefär som jag trodde, jag somnade som en stock i slutet av första perioden. Vaknade till lite i början av tredje och då stod det 2-0 till Pittsburgh.

Pokern blev extremt lugn, enbart lite PLO (ca 30bb+) och slutade när det var dags för hockey. Nästan lite stolt över min nyfunna diciplin.

Idag: 30 min rodd, 75% HRC. Kinamat, shoppingsväng och nu ska jag slakta sonen i Stratego.

Du kan ju använda mitt inlägg i Zappatråden som referens :) Eller fråga om det är något speciellt.

Angående dina genreindelningar kan jag tyvärr inte skriva annat än: LOOOOL :mrgreen:

Thrash Metal ftw baby!

Postad

hahaha... klart det är trash. :oops: Snöade in på att det lät doomigt (kanske lite för upptempo dock) och sen nåt som lät som halv-growl.

Inget större trash-fan. Hade min Metallica-period på 80-talet (missade tyvärr Solna-spelningen...) och under en billuff med några polare ´93 blev jag hjärntvättad med Pantera. Sen dess blir jag faktiskt mest uttråkad av trash, även om jag tycker det kan finnas en del tunga sköna grooves. Eller uttråkad förresten, jag får nog snarare andnöd, det blir ofta för mastigt. Som att äta sig mätt på en gräddtårta.

Black metal har jag absolut nollkoll på annat än att jag lyssnat kanske 45 sek på Venom och hatade det intensivt.

Postad
hahaha... klart det är trash. :oops: Snöade in på att det lät doomigt (kanske lite för upptempo dock) och sen nåt som lät som halv-growl.

Inget större trash-fan. Hade min Metallica-period på 80-talet (missade tyvärr Solna-spelningen...) och under en billuff med några polare ´93 blev jag hjärntvättad med Pantera. Sen dess blir jag faktiskt mest uttråkad av trash, även om jag tycker det kan finnas en del tunga sköna grooves. Eller uttråkad förresten, jag får nog snarare andnöd, det blir ofta för mastigt. Som att äta sig mätt på en gräddtårta.

Black metal har jag absolut nollkoll på annat än att jag lyssnat kanske 45 sek på Venom och hatade det intensivt.

Tänkte posta lite Dark Funeral men kom på att det var lite väl köttigt kanske :D Tar en gammal låt med välkända Dimmu Borgir när de fortfarande i grunden ändå var ett black metal band.

Här har du lite riktigt riktigt "teknisk" metall. Tycker dem får DTs låtar att framstå som enkla och raka ;) Nedstämda 8-strängade gitarrer och skumma polyrytmer är vackert 8-) Meshuggah var faktiskt dem som fick mig att börja lyssna på metall, var det enda jag lyssnade på i säkert 2 år innan jag gillade något annat hårt.