Gå till innehåll

Korp i Göteborg?


DjLuppy

Recommended Posts

Sen känns 1.52 på Ferrer mot vår svenske vän Söderling ganska så bra också. Även om Robin har vunnit två omgångar och varit ganska het på slutet så har han inte i närheten av det grusspel som krävs för att slå en kille som Ferrer.

Så han har inte det grusspel som krävs för at slå ferrer? Du behöver ha 66% vinstchans för ferrer men du tror han är 100? Så du lånade pengar och betade? Vad menar du med den meningen om du inte menar att Robin har i princip 0%?

 

Tycker helt enkelt att han är överskattad och att hans spel inte ska räcka för en tredjeplats på rankingen..

Sedan efter wimbledon då han verkligen blev en annan spelare har han 5-1 mot nummer 2, 3-2 mot nummer 1 och 3-0 mot nummer 4 och var typ favorit en liten stund för AO.

 

Kollade igenom lottningen nu och Nadal har nog fått sämst lottning, kommer antagligen få stöta på Ferrer och Verdasco/Davydenko. Men Nadal är väl antagligen den enda spelaren som skulle orka ta sig igenom det fältet.

Han är den enda som skulle orka igenom? Så han har liten chans att vinna mot dom två på raken och resten har ingen chans? Vad menar du med den meningen?

 

Hans problem är ju att han kan totalt tanka ihop på viktiga poäng.. Slår tre raka dubbelfel i avgörande game, missa smashar och enkla volleys osv. Känns som att en femsetsmatch så gott som alltid kommer att gå Nadals väg av den anledningen. Kan han dock jobba bort dessa små problem så kan han gå hur långt som helst. Kommer bli ruskigt intressant och kul att följa faktiskt.

Så i en match med en chansspelare och en säker spelare där spelarna spelar jämt och det går till avgörande har chansspelaren i princip ingen chans. Hur tänkte du där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så han har inte det grusspel som krävs för at slå ferrer? Du behöver ha 66% vinstchans för ferrer men du tror han är 100? Så du lånade pengar och betade? Vad menar du med den meningen om du inte menar att Robin har i princip 0%?

 

 

Sedan efter wimbledon då han verkligen blev en annan spelare har han 5-1 mot nummer 2, 3-2 mot nummer 1 och 3-0 mot nummer 4 och var typ favorit en liten stund för AO.

 

 

Han är den enda som skulle orka igenom? Så han har liten chans att vinna mot dom två på raken och resten har ingen chans? Vad menar du med den meningen?

 

 

Så i en match med en chansspelare och en säker spelare där spelarna spelar jämt och det går till avgörande har chansspelaren i princip ingen chans. Hur tänkte du där?

 

Asså lol på de här inlägget..

 

Angående Robins match mot Ferrer så var det inte många som hade en annan åsikt innan matchen.. Han har ju tidigare inte bevisat mkt på grus (som alltid varit hans sämsta underlag). Sen att Ferrer är en av världens bästa grusspelare talar ju sjukt mkt för honom innan matchen, och nej jag trodde inte Robin skulle ha någon chans i den matchen, tror det var fler än jag som blev förvånad...

 

Och varför skulle jag mena att Robin har 0% vinstchans bara för jag tycker 1.52 är ett okej odds på Ferrer?

 

Lite fult att dra den kommentaren efter att han chockerat hela tennisvärlden liksom.. Är ganska lätt att vara efterklok.

 

Angående Murray skriver jag ju klart och tydligt att de är nåt personligt jag har emot honom och att jag inte rekommenderar någon att rygga några bets emot honom, end of story.

 

Sen har jag aldrig kallat Verdasco en "chansspelare" bara sagt att han har en ovana att göra riktigt usla poäng på viktiga bollar i pressade lägen. Så i en match i fem set mot Nadal som har ett nästan omänskligt psyke och alltid höjer sig i viktiga lägen har jag svårt att se Verdasco vinna innan han blir kvitt ovanan med konstiga dubbelfel osv..

 

Så förklara gärna vad du vill ha sagt med det här inlägget när du uppenbarligen inte läst vad jag skrivit ordentligt eller bara missuppfattat precis allt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanke redan har kommit fram i DBn. Men kommer man att se er i Barca under WPT?

 

Jag var sugen ett tag på den. Men JGrande har fotboll och SKSK är i Vegas, så det blev inget av.

 

Han är den enda som skulle orka igenom? Så han har liten chans att vinna mot dom två på raken och resten har ingen chans? Vad menar du med den meningen?

 

Skrev väl ändå inte så? Det jag menade var iaf att Nadal hade fått sämst del av slutspelsträdet, och han hade många svåra matcher framför sig. Kollade man t.ex. Federers sida så såg inte hans matcher lika svåra ut..

 

Något annat att anmärka på, så här en vecka efter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Depositade litegrann på Ladbrokes igår (sjukt låg limit :S) och fick bara in runt 6-7 inköp. Hade kontot i $ av någon konstig anledning också. Var rätt nära sitegulen ett tag, men har lyckats plussa 1-2 inköp där iaf. Varit mkt regs inne, men antar att jag spelat på fel tidpunkter. Kommer nog fortsätta mixa Lad och B2B. Blir nog även att jag depositar på Ongame igen under ett nytt nick..

 

FI spelar 24/18/7% 3bet och verkar va reg. Snappushar. Syn?

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

MP ($536.10)

CO ($197.40)

Button ($557)

SB ($404)

Hero (BB) ($410)

UTG ($80)

 

Preflop: Hero is BB with Jdiamond.gif, Jclub.gif

UTG bets $10, 3 folds, SB raises $400, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Depositade litegrann på Ladbrokes igår (sjukt låg limit :S) och fick bara in runt 6-7 inköp. Hade kontot i $ av någon konstig anledning också. Var rätt nära sitegulen ett tag, men har lyckats plussa 1-2 inköp där iaf. Varit mkt regs inne, men antar att jag spelat på fel tidpunkter. Kommer nog fortsätta mixa Lad och B2B. Blir nog även att jag depositar på Ongame igen under ett nytt nick..

 

FI spelar 24/18/7% 3bet och verkar va reg. Snappushar. Syn?

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

MP ($536.10)

CO ($197.40)

Button ($557)

SB ($404)

Hero (BB) ($410)

UTG ($80)

 

Preflop: Hero is BB with Jdiamond.gif, Jclub.gif

UTG bets $10, 3 folds, SB raises $400, Hero ?

 

Synar om jag är back och viker om jag är plus. Känns som antingen missclick, missclickpumpfake eller att fi missuppfattat shortstacking. Tror man kan göra vad som helst här..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm, det är nog en standardsyn

 

___________________

 

 

Blev utgång igår så är rätt sliten idag. Har iaf lyckats klämma in en session nu ikväll. Gick helt okej, rushade på rätt fint i början på både B2B och Ladbrokes. Stängde dock ner när jag började spewa lite för mycket. Skänkte iväg ngt inköp lite för light..

 

Kommer nog bli några MTTs imorrn. Senaste jag grindade det var i början på April, så har fått upp suget igen. Blir nog de stora på B2B, Boss och Prima. Kanske sätter in på Cake också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dja d där djävla turrarna som folk envisas att spela.

 

Aa, galet.. Man går alltid in med förhoppningarna om att klonka något stort, och ändå slutar det allt som oftast med ett back. :-P

 

 

_______________

 

 

Spelade lite nu på eftermiddagen. Rushade på B2B men backade på Lad. :-( Slutar iaf något inköp upp totalt. Ska testa nya Ongameklienten ikväll och se ifall den är så dålig som alla säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...