david Postad 24 April , 2005 Rapport Share Postad 24 April , 2005 Multitablar 6-max low fixed limit, vilket betyder ganska mycket mekaniskt spel och i stort sett samma starthänder. Har en hand som jag hittills spelar, men funderar på om jag ska "behålla" eller lägga till "muck"-högen preflop, nämligen Axs. (x < 7) Resonerar lite som att: 1. Handen har bra implicita odds. 2. Ej säkert att ngn annan har A i en ohöjd pott 6-max. (Hur stor är risken för att handen är dominerad på 6-max) Eller är det en läcka i preflopspelet att limpa in med handen generellt sett? //D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dahlberg Postad 24 April , 2005 Rapport Share Postad 24 April , 2005 Det som är bra med den handen är att om du träffar så har du en bra hand (jag tänker på färgdrag / A högt 2par. Inte bara träffat A), träffar du inte så är det bara att slänga den... Lätt, lika lätt som små par, "no set no bet, check it or fold it" funkar utmärkt med Axs oxå... För mig ska tilläggas, jag vet att polare som har dålig disciplin kan hänga med till river för att jaga sitt Äss, men om du har en bra disciplin och kan släppa händer ibland så kommer det funka. Jag yrkar på att du lägger till den handen i ditt spel. Fast bara då i ohöjda potter som sagt... ha de Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jensberg Postad 30 April , 2005 Rapport Share Postad 30 April , 2005 När du spelar FL shorthanded är det egentligen inte en hand du vill spela om du inte höjer med den i sen position mot en alt. 2 spelare, eller om det är en stor pott preflop och du sitter i sen position. Generellt sett tycker jag det är en läcka att spela axs shorthanded. Minsta ax jag tycker man ska spela med det vanliga motståndet 3-4 spelare är A9s. I allmänhet tycker jag du ska syna väldigt sällan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 30 April , 2005 Rapport Share Postad 30 April , 2005 Bra implicita odds på AXs ? Hur får du ihop det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikey Postad 30 April , 2005 Rapport Share Postad 30 April , 2005 Spelar inte FL iof, men det beror helt på din position i NL. Om du sitter i sen position och många/alla har synat bb så är det i min bok syndigt att lägga handen. Då kan du spela vilka händer som helst just för potoddsen. I tidig pos hade jag tagit i beaktande hur de andra spelarna spelar. Om jag inte hade någon read alls på någon skulle jag lägga handen i tidig pos för att skrapa ihop lite information om bordet först Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 30 April , 2005 Rapport Share Postad 30 April , 2005 Spelar inte FL iof, men det beror helt på din position i NL. Om du sitter i sen position och många/alla har synat bb så är det i min bok syndigt att lägga handen. Då kan du spela vilka händer som helst just för potoddsen. I tidig pos hade jag tagit i beaktande hur de andra spelarna spelar. Om jag inte hade någon read alls på någon skulle jag lägga handen i tidig pos för att skrapa ihop lite information om bordet först Om det var mitt inlägg du svarade på så var det onödigt, jag vet redan varför man spelar AXs(X<7) i NL, de flesta händerna har fina imlicita odds i NL när de är rätt spelade, men just nu var fallet FL. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikey Postad 1 Maj , 2005 Rapport Share Postad 1 Maj , 2005 Om det var mitt inlägg du svarade på så var det onödigt, jag vet redan varför man spelar AXs(X<7) i NL, de flesta händerna har fina imlicita odds i NL när de är rätt spelade, men just nu var fallet FL. Nje var väl mest riktat till den frågan om man ska spela Ax eller inte Jag skulle gå in i en ohöjd pot med Ax om jag låg i sen pos, FL eller NL. Sen kan jag inte spel FL någe vidare, så kanske bättre att inte ta mina råd ;p Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bjorn_ Postad 2 Maj , 2005 Rapport Share Postad 2 Maj , 2005 Är du först in i potten så tror jag ofta du kan/ska höja med Axs på shorthanded. Är du det från CO, knappen eller SB ska du definitivt höja. Givet att man anser sig bättre än motståndet postflopp och en höjning ofta gör att man får handen headsup så kan man kanske överväga en höjning även från tidig position. (Alternativet är att folda.) Openlimpa bör man helt undvika på 6-max bord. /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 2 Maj , 2005 Rapport Share Postad 2 Maj , 2005 Limpa med den handen känns helt förkastligt, kasta i tidig pos. höj eller mucka i sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 2 Maj , 2005 Rapport Share Postad 2 Maj , 2005 Limpa med den handen känns helt förkastligt, kasta i tidig pos. höj eller mucka i sen. Så spelar jag dem i NL SH. Funkar bra för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elvis Postad 2 Maj , 2005 Rapport Share Postad 2 Maj , 2005 Limpa med den handen känns helt förkastligt, kasta i tidig pos. höj eller mucka i sen. Så spelar jag dem i NL SH. Funkar bra för mig. Nu gällde frågan FL, och det är en helt annan sak. I NL kan man "försvara sig" med att man har bra implicita odds, särskilt om man spelar mot spelare med lite "calling station"-tendenser. I FL kan man nog bortse från de implicita oddsen, eftersom de är så små ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
raol Postad 2 Maj , 2005 Rapport Share Postad 2 Maj , 2005 Openlimpa bör man helt undvika på 6-max bord. Man bör i princip aldrig göra det anser jag. Bara om man medvetet exploaterar nån svaghet hos motståndet. http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=8358 http://www.chrisferguson.com/cgi-bin/articlesupdate.cgi?s=1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts