Gå till innehåll

NLT - Rivrad kåk, 2P på bord, möter motstånd


PokerPeter

Recommended Posts

Party Poker No-Limit Hold'em, $0.25 BB (6 max, 6 handed) converter

 

saw flop|saw showdown

 

Hero ($52.7)

BB ($41)

UTG ($15.1)

MP ($22.4)

CO ($25.25)

Button ($8.75)

 

Preflop: Hero is SB with 2:diamond:, J:diamond:.

1 fold, MP calls $0.25, 2 folds, Hero completes, BB checks.

 

Flop: ($0.75) Q:diamond:, 7:club:, Q:spade: (3 players)

Hero checks, BB checks, MP checks.

 

Turn: ($0.75) J:spade: (3 players)

Hero bets $0.7, BB calls $0.70, MP folds.

 

River: ($2.15) J:club: (2 players)

Hero bets $5, BB raises to $15, Hero calls $10.

 

Final Pot: $32.15

 

 

Jag ser motståndaren som en ganska dålig lirare, har förlorat en del pga kickerproblem, och han har förlorat ett inköp för att sedan komma tillbaka till ca 40 bucks.

 

Överbett vid bra hand funkar ganska ofta på min nivå, därför jag bettar dubbla potten på river. Vad säger ni om saken?

Sedan huvudfrågan: Syna eller släppa när han slår tillbaka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller en pajas med A på hand. (Dom finns det rätt många av på den nivån, tillräckligt många för att det skall vara ett bra spel, men vid omslag är det klar fold, inte många som gör den moven med annat än Q på hand. en bra aggressiv spelare skulle kunna göra det, men dom är inte allt för vanliga på den nivån).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tänkt lite till, jag är en idiot som callar... Överbettet kan ni fortfarande kommentera.

 

Om du inte är helt säker på att Fi är rejält full (>1.0 promille) får den beten bara syn av en bättre hand. Dessutom gör den det fan så mycket dyrare för dig att syna, om du nu tvunget måste göra det om han reraisar. Jag tycker att riverspelet är en katastrof som skapar dig enorma problem i en pott som absolut inte är något att kriga om. Potten är 2.15 dollar innan river och för den riskerar du 15 dollar på ett spel som nästan helt säkert är en förlust i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av dina inlägg att döma satt han på damen =)

 

Bordet ligger till slut QQ7JJ och du sitter med J på handen. Vad slår du? A högt och 77, inget annat. Ska du nödvändigtvis in i potten och harva efter rivern så ska du check-calla, för då klår du iaf en bluff/valuebet från A högt.

 

Nog för att överbett av potten kan vara bra när man sitter med nötterna och fejkar en stöld, men du kan ju bara hoppas på en split pot, eftersom han nog inte synar ner dig med 77 efter att turn och river gjorde hans hand värdelös.

 

Check-call om du tror han är bluffbenägen.

Check-fold i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...