animalplanet Postad 26 Mars , 2009 Rapport Share Postad 26 Mars , 2009 Tja! Första tanken när jag såg denna graf var ungefär, helvete, detta kan inte stämma?! Detta är NL100,200$. 90% sh, 10% hu. ca -$48 500 på won and without showdown, vad kan dom möjliga läckorna vara? 1: Mediokra händer som synar flop,turn men viker river 2: Drag som synas/bettas men ger upp vid missad river? 3: Cb:ar på för många dåliga floppar ? Fråga 2. Vad bör den ligga på som en standard grinder? http://img254.imageshack.us/img254/3309/hmm.jpg Ni får ursäkta, hela bilden kom inte med, enkelt klick på längen. så får man se BB 100 och resten. Det är för sent och jag är för dum Tips? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sexyterran Postad 26 Mars , 2009 Rapport Share Postad 26 Mars , 2009 spelar ingen roll hur du vinner dina pengar, om det e på showdown eller non-showdown... vad bryr du dej om det för? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sexyterran Postad 26 Mars , 2009 Rapport Share Postad 26 Mars , 2009 och vart e fråga 1? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aaaah Postad 26 Mars , 2009 Rapport Share Postad 26 Mars , 2009 spelar ingen roll hur du vinner dina pengar, om det e på showdown eller non-showdown... vad bryr du dej om det för? Självklart spelar det roll om du vill kunna förbättra ditt spel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aaaah Postad 26 Mars , 2009 Rapport Share Postad 26 Mars , 2009 Tips? Du måste posta dina stats om det ska gå att säga något vettigt om grafen och ditt spel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
animalplanet Postad 26 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 Mars , 2009 spelar ingen roll hur du vinner dina pengar, om det e på showdown eller non-showdown... vad bryr du dej om det för? Lär inte va helt oviktigt iaf. Bör säga en del om spelet. Att man kanske ger upp vissa potter för enkelt. Alla hundratals mediokra händer som man kanske viker ner för lätt etc. Stora nötpotterna spelar sig självt. Fråga 1, var väl helt enkelt om dom möjliga läckorna/luckorna i spelet herr tuff. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
animalplanet Postad 26 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 Mars , 2009 Du måste posta dina stats om det ska gå att säga något vettigt om grafen och ditt spel Självklart har du rätt! Majoriteten av händerna är på $1NL och $2NL (nl100,200 alltså) [ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 26 Mars , 2009 Rapport Share Postad 26 Mars , 2009 Man kan ju inte vara säker, och jag vet ju inte hur din spelstil är. Men det känns som om du skulle spela runt 25/20 istället för 30/25 skulle nog grafen gå mer åt rätt håll? Spelar man 30% av händerna blir det ju väldigt många svaga händer som måste kastas innan showdown. Jag spelar också NL100/ibland 200, och tycker jag spelar "alla händer jag kan", och hamnar då på runt 24/16. Men jag slänger ibland händer som AJ/KJ/QJ när tillfället känns farligt, och kanske hellre kastar låga par än att 3-beta dom i marginella lägen. Dock spelar jag mycket SC osv som steal och för att mixa/få upp vpip lite. Vilka händer och lägen skulle du säga ökar din vpip/pfr med dom 5%? Det är bara mina tankar. Men du verkar ju plussa fint på nivåerna, och ligger nog steget före mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zaixer Postad 26 Mars , 2009 Rapport Share Postad 26 Mars , 2009 så vitt jag vet ligger typ alla vinnande spelare minus på won without showdown Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wheelinho Postad 26 Mars , 2009 Rapport Share Postad 26 Mars , 2009 så vitt jag vet ligger typ alla vinnande spelare minus på won without showdown fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KlubbLive Postad 26 Mars , 2009 Rapport Share Postad 26 Mars , 2009 spelar ingen roll hur du vinner dina pengar, om det e på showdown eller non-showdown... vad bryr du dej om det för? lol ja dessa jävla teoridonks varför slösar dom tid på sånt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
animalplanet Postad 26 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 Mars , 2009 Text. Mina nl200 har ofta vart 3handed också, så är därför det är lite extra uppboostat, så jag droppar nog ner till 25/22 ish normalt sett. Samt sätter mig på tomma bord ofta så får alltid några händer HU. Vad menar du att du foldar AJ,KJ osv när det börjar bli farligt? Vi snackar preflop? Alltså emot 3bet? Är helt beroende på spelare och dynamik. Men jag tycker fortfarande att det är sjukt högt back på min kurva, så det känns som att jag bör va säg 5BB/100 + eller 7 BB/100 + på mina kort jag fått. Dvs tror jag har endel att jobba på postflop. Har redan nu börjat ändra lite, verkar funka skapligt, men är väl tillfälligt medflyt så vitt jag vet ligger typ alla vinnande spelare minus på won without showdown Inte alla, men dom flesta. (tror jag till 99%) Men som sagt, känns som jag har på tok för högt back. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
animalplanet Postad 26 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 Mars , 2009 Någon riktigt erfaren som kanske kan komma med bra förslag? posta lite på 2+2, dom sa att jag förmodligen 3/4bettar för lite preflop, samt att jag inte dubbel till 3barrells tillräckligt. Samt bluffar för lite. tex. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sexyterran Postad 27 Mars , 2009 Rapport Share Postad 27 Mars , 2009 det säger vilken spelstil du har. vilken av de två som du vinner pengar på är helt irrelevant imo. ska jag ta två hs-spelare (IRL och Dorriss) som exempel så tittade jag igenom deras wwsd/wwosd grafer för 2 veckor sedan och på deras grafer är linjerna helt tvärt om, doris wwsd är spikrakt uppåt medan irls e spikrakt neråt samtidigt som money won är mycket mycket positiv på båda spelarna. spelar nån av dom fel? ska nån av dom ändra sitt spel bara för deras grafer inte är likadana? absolut inte. absurt att påstå. fwiw: det säger dock sej självt att om du har hög wwosd så har du stor kuk... själv har jag skyhög wwosd-graf. dvs balls. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sexyterran Postad 27 Mars , 2009 Rapport Share Postad 27 Mars , 2009 lol ja dessa jävla teoridonks varför slösar dom tid på sånt borde inte du vara iväg och whina på nån som spelade 10 händer åt en polare medan han var på toaletten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KlubbLive Postad 27 Mars , 2009 Rapport Share Postad 27 Mars , 2009 IRLSucks är ju iofs en supernit som bara spelar mot folk som otroligt nog är sämre än honom själv, alltså han nekar action mot dom flesta som är vinnande på nivåer över NL50. Så det blir ganska larvigt att ta med honom i någon sådan jämförelse som ovan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sexyterran Postad 27 Mars , 2009 Rapport Share Postad 27 Mars , 2009 så vitt jag vet ligger typ alla vinnande spelare minus på won without showdown Inte alla, men dom flesta. (tror jag till 99%) Men som sagt, känns som jag har på tok för högt back. va... nej. IRLSucks är ju iofs en supernit som bara spelar mot folk som otroligt nog är sämre än honom själv, alltså han nekar action mot dom flesta som är vinnande på nivåer över NL50. Så det blir ganska larvigt att ta med honom i någon sådan jämförelse som ovan. va Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morr Postad 27 Mars , 2009 Rapport Share Postad 27 Mars , 2009 Jävlar vad du spammar terran. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
urmy Postad 27 Mars , 2009 Rapport Share Postad 27 Mars , 2009 det säger vilken spelstil du har. vilken av de två som du vinner pengar på är helt irrelevant imo. ska jag ta två hs-spelare (IRL och Dorriss) som exempel så tittade jag igenom deras wwsd/wwosd grafer för 2 veckor sedan och på deras grafer är linjerna helt tvärt om, doris wwsd är spikrakt uppåt medan irls e spikrakt neråt samtidigt som money won är mycket mycket positiv på båda spelarna. spelar nån av dom fel? ska nån av dom ändra sitt spel bara för deras grafer inte är likadana? absolut inte. absurt att påstå. fwiw: det säger dock sej självt att om du har hög wwosd så har du stor kuk... själv har jag skyhög wwosd-graf. dvs balls. lol gtfo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 27 Mars , 2009 Rapport Share Postad 27 Mars , 2009 Ahh va skönt o se att nåns mer graf ser exakt likadan ut som min, trodde det var något überfel men då är det "normalt" alltså då... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KlubbLive Postad 27 Mars , 2009 Rapport Share Postad 27 Mars , 2009 va... nej. va Vavavavava!!!?? Vad är det du inte klarar av att uttrycka i ord? Det är väl klart att en supernit har låg won without showdown då han foldar bort sig konstant. Vilket givetvis är en läcka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 27 Mars , 2009 Rapport Share Postad 27 Mars , 2009 IRLSucks är ju iofs en supernit som bara spelar mot folk som otroligt nog är sämre än honom själv, alltså han nekar action mot dom flesta som är vinnande på nivåer över NL50. Så det blir ganska larvigt att ta med honom i någon sådan jämförelse som ovan. Jag slår visst NL50 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KlubbLive Postad 27 Mars , 2009 Rapport Share Postad 27 Mars , 2009 Ja du gamenittar och det där är dessutom ett väldigt litet sample. Men ja du har åtminstone wwsd där den ska vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NikLasVegas Postad 27 Mars , 2009 Rapport Share Postad 27 Mars , 2009 Vad fan är det frågan om? LOL.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Candolim Postad 27 Mars , 2009 Rapport Share Postad 27 Mars , 2009 Nu har all din trovärdighet försvunnit, du verkar vara en omogen typ. Ja du gamenittar och det där är dessutom ett väldigt litet sample. Men ja du har åtminstone wwsd där den ska vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts