MJ Postad 24 Mars , 2009 Rapport Postad 24 Mars , 2009 Nån som har ett vettigt resonemang om varför man kör 90 spelare och 30 cash istället för 9 spelare och 3 cash? Lockar nog visserligen en hel del fisk dock Idiotiskt. Jag tror att de kommer ompröva. Citera
MJ Postad 24 Mars , 2009 Rapport Postad 24 Mars , 2009 Känns som de flesta hellre kommer spela en vanlig 50/30/20 Det spelar väl ingen roll. DoN spelas ju på ett bord. Citera
PokerStars_Karl Postad 25 Mars , 2009 Rapport Postad 25 Mars , 2009 Hej, Man hittar dem om man väljer "Sit & Go" -> "Flerbords" -> "Hög" och de heter alltså "$107 NL Hold'em [Triple or Nothing - turbo - NEW]" Enbordsturnering med tre priser finns väl redan vad jag förstå, tror inte ToN kommer att finnas som enbordsturneringar då det i viss mån är samma sak som en vanlig enbords-Sit & Go. Mvh, Karl PokerStars Support Citera
eurythmech Postad 25 Mars , 2009 Rapport Postad 25 Mars , 2009 Skrev det här i dagboken: Nå, kan det vara något för forumet? Jag skulle tycka det vara kul, i någon form av studiecirkelsyfte då eller? Citera
gdaily Postad 25 Mars , 2009 Rapport Postad 25 Mars , 2009 Jag skulle tycka det vara kul, i någon form av studiecirkelsyfte då eller? Ja, om intresse finns. Citera
MJ Postad 25 Mars , 2009 Rapport Postad 25 Mars , 2009 Idiotiskt. Jag tror att de kommer ompröva. Jag omprövar. Det funkar säkert, men inget för mig iaf. Citera
Akumila Postad 27 Mars , 2009 Rapport Postad 27 Mars , 2009 Fan jag ska testa att sätta upp en SnG där tian får 15%, och sedan ettan-trean får pris. Borde göra spelet lite lösare Det skulle bli intressant. Undrar vad bäst strategi är i början. Det skulle nog bara bli löst-passivt eftersom ingen vill få chiplead och därmed inte kunna bli utslagen. Citera
Drunken_Penguin Postad 27 Mars , 2009 Rapport Postad 27 Mars , 2009 Fan jag ska testa att sätta upp en SnG där tian får 15%, och sedan ettan-trean får pris. Borde göra spelet lite lösare Det skulle bli intressant. Undrar vad bäst strategi är i början. Det skulle nog bara bli löst-passivt eftersom ingen vill få chiplead och därmed inte kunna bli utslagen. Om folk kastar marker på en i början av sitngon för att de inte vill bli chipleader så måste det ju vara galet lätt att utnyttja genom att själv bygga stack som en perkanisse och sikta på förstaplatsen alltid. Citera
Akumila Postad 27 Mars , 2009 Rapport Postad 27 Mars , 2009 Om folk kastar marker på en i början av sitngon för att de inte vill bli chipleader så måste det ju vara galet lätt att utnyttja genom att själv bygga stack som en perkanisse och sikta på förstaplatsen alltid. Det är nog väldigt lätt att bygga upp en stack på lite mer än startstacken, men den har ju nackdelen att om man skulle gå all-in och förlora så åker man inte ut, plus att den inte ger så mycket större förstaplatsvärde. En dubblad stack har precis över 15 % ICM-värde, var det därför du valde just 15 %, Ola? EDIT: Det känns som att optimal strategi är att UTG och UTG+1 går all-in. Overcalls borde vara ganska dåliga, oavsett hand. Citera
bossbaver Postad 27 Mars , 2009 Rapport Postad 27 Mars , 2009 Det skulle bli intressant. Undrar vad bäst strategi är i början. Det skulle nog bara bli löst-passivt eftersom ingen vill få chiplead och därmed inte kunna bli utslagen. I en sån turre skulle ju plötsligt raise-fold bli nötspelet Donera massa pengar utan att riskera att vinna och limpfold nästnöten Citera
Recommended Posts