Gå till innehåll

ToN


Displeased

Recommended Posts

Tror jag ska lansera lite nya utbetalningsstrukturer, verkar poppis. De som placerar sig mellan top 50% och top 60% får 20 procent av prispolen top 35%-40% får 50% och 2an i turneringen får resterande 30%. Vad tror ni om detta?

 

Vore det inte ganska roligt att lira med helt omvänd prisstruktur. Ex. 10 manna. Den som åker ut först får 50% av prispotten. Nästförst 30% och nästnäst först får 20%. :) Där 72o verkligen är nöten på riktigt :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore det inte ganska roligt att lira med helt omvänd prisstruktur. Ex. 10 manna. Den som åker ut först får 50% av prispotten. Nästförst 30% och nästnäst först får 20%. :) Där 72o verkligen är nöten på riktigt :-D
Fan jag ska testa att sätta upp en SnG där tian får 15%, och sedan ettan-trean får pris. Borde göra spelet lite lösare :-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan jag ska testa att sätta upp en SnG där tian får 15%, och sedan ettan-trean får pris. Borde göra spelet lite lösare :-)

 

Just det, smart. Låter som en optimal prisfördelning. Vart och när kan jag testa på detta? :-P

 

Sen kan man ju även krydda/krångla till det med att den som "slår ut" den som åker ut först får en bounty på sig. Så man får lite spel efter alla ordinarie priser.

 

Lite samma upplägg som det klassiska brädspelet "Sätt sprätt på en miljon" Inte så lätt att bli pank som man först kanske tror :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen kan man ju även krydda/krångla till det med att den som "slår ut" den som åker ut först får en bounty på sig. Så man får lite spel efter alla ordinarie priser.

Den statliga pokersajten har kört Galen Lucia, med mörknivåer i stil med 1/1 + ante 100, 50/1000, 10/20 efter en timme och varierande prispengar där exempelvis 14:e plats gav mest.

 

:twisted: Kör nåt sånt med HORSE men tala inte om vilken variant det är förrän efter flop/fjärde kortet :twisted:

 

Löpsedlarna dagen efter: PokerDÖDSCHOCKEN "Min hjärna smälte," säger överlevande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev det här i dagboken:

 

Var hos tandläkaren idag, fick dubbel bedövning och de föga uppmuntrande orden att "det här kan nog göra ont ändå" men jag kände ingenting. Sedan gick jag hem och slocknade... Tyck lite synd om mig.

 

Har ni inte hittat frirullarna till SM så skyll på min tandläkare med andra ord, jag kastar upp som med en gång.

 

Finns det intresse för att öva sig på satellitspel vid bubblan (och DoN-spel). I mitt förvirrade tillstånd kom jag på att det kanske vore en god idé med $1-inköpsturrar (utan rake) där 9 av 10 får pris, och blindarna startar på en hög nivå, bara för att öva sig helt enkelt på satellittänk.

 

Nå, kan det vara något för forumet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...