Gå till innehåll

mods, stäng denna db tack


bossbaver

Recommended Posts

  • Svars 955
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, ingen idé du ändrar på ditt redan invanda beteende!

 

 

8-)

 

- Watch it Mr.

Eller fan, får väl smöra lite o inte säga emot dig för att du ska orka hjälpa mig med HM igen... ;-)

 

Igår hade varit en bra dag för att få hjälp igen, om jag och tjejen inte hade åkt hem till svärföräldrarna på lite insnikad våffelbuffé (våffeldagen till ära) och hockeykväll, eftersom vi varken har någon tv hemma och inget våffeljärn heller för den delen... Eller jo en skitsnygg tv har vi iofs, men ingen digitalbox o sånt... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen! Bossbavers dagboks första handanalyser:

 

Inga direkta reads på nån av händerna dock. För få händer för att göra någon slutsats liksom, men here we go:

 

1

Minireraise betyder nöten här right?

 

$20.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, March 26, 07:14:04 ET 2009

Table Footsteps (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: Mallekula ( $21.76 USD )

Seat 5: HERO ( $49.81 USD )

Seat 6: jobonaitor ( $15.73 USD )

Seat 8: KOBI283 ( $12.93 USD )

Seat 10: Filhjg ( $20.00 USD )

jobonaitor posts small blind [$0.10 USD].

KOBI283 posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 9c 9h ]

Filhjg folds

Mallekula folds

HERO raises [$0.70 USD]

jobonaitor calls [$0.60 USD]

KOBI283 folds

** Dealing Flop ** [ 2s, 5s, 5h ]

jobonaitor bets [$0.80 USD]

HERO raises [$2.20 USD]

jobonaitor raises [$3.30 USD]

HERO: gör vad?

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

2

triss möter stor rejs på dragig flopp.

 

$20.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, March 26, 07:11:27 ET 2009

Table TURBO Lakatoro (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: LordStreit ( $21.29 USD )

Seat 3: mateuszj899 ( $19.40 USD )

Seat 5: kabm23 ( $8.31 USD )

Seat 6: HERO ( $7.99 USD ) (ja übershortie jag vet)

Seat 8: WerrtyQ ( $23.49 USD )

Seat 10: amax15 ( $13.96 USD )

mateuszj899 posts small blind [$0.10 USD].

kabm23 posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 3s 3h ]

HERO calls [$0.20 USD]

WerrtyQ folds

amax15 calls [$0.20 USD]

LordStreit folds

mateuszj899 folds

kabm23 checks

** Dealing Flop ** [ 3d, 2c, 6d ]

kabm23 bets [$0.70 USD]

HERO raises [$2.80 USD]

amax15 raises [$13.76 USD]

kabm23 folds

HERO: synar glatt right?

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

3

Ibland är poker väldigt lätt och härligt orättvist :D Ok att syna med JJ pre mot rejs, eller bombar man in en 4bet?

 

$20.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, March 26, 06:51:57 ET 2009

Table Footsteps (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: Mallekula ( $20.08 USD )

Seat 3: Chutriel235 ( $24.76 USD )

Seat 5: HERO ( $39.12 USD )

Seat 6: pooochy ( $14.24 USD )

Seat 8: KOBI283 ( $12.95 USD )

Seat 10: Filhjg ( $21.10 USD )

pooochy posts small blind [$0.10 USD].

KOBI283 posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Jh Jd ]

Filhjg folds

Mallekula folds

Chutriel235 folds

HERO raises [$0.70 USD]

pooochy raises [$2.30 USD]

KOBI283 folds

HERO calls [$1.70 USD]

** Dealing Flop ** [ 2s, 3h, Jc ]

pooochy bets [$4.00 USD]

HERO calls [$4.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 6d ]

pooochy bets [$7.84 USD]

HERO calls [$7.84 USD]

** Dealing River ** [ Qs ]

HERO wins $27.68 USD from main pot

pooochy shows [Kh, Kd ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag var det en bra pokerdag. Med ett fint och grönt resultat.

 

Statsen so far på ipoker:

Hands 11479

$ 99.24

bb/100 6.61

vpip 22.9

pfr% 13.3

3bet% 6.3

wtsd% 29.3

w$sd% 52.9

agg 2.79

agg% 32.7

 

 

För övrigt så har jag FF tom lördag em, eftersom tjejen har åkt och hälsat på en kompis nere i mörkaste Kalmar. Både på gott och ont, lite trist och lite tomt, men man får ju fri tid till att tex grinda lite poker och bara slappa så det kan va skönt oxå.

 

Ser fram emot helgen oxå då jag ska ner till Linköping på Öppethus dag på en stor MC butik...Har tyvärr lovat att inte köpa något, men vi får väl se om jag lyckas hålla mig i skinnet. :D

 

BTW så börjar jag tröttna en smula på min 3d-glasögon-kille-avatar. Nån som har något förslag på ny? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen kunde ju börjat bättre, försov mig och kom 1.5h sent till jobbet... Säger ju att jag är morgontrött... Kom in för att lämna in hunden på hunddagiset, och blev lite smått utskälld av en kvinna som sa att jag kom för sent. Då de flesta hundarna redan var ute på svängom. Sen vände hon och sa att hon fixar det osv osv. Goodcop badcop taktiken alltså, men utförd av en endaste person. Snyggt jobbat hunddagiskvinnan. Aja, skönt att det är fredag iallafall :-D

 

Står i valet o kvalet ikväll om jag ska iväg o lira livepoker hos en kompis eller åka hem till alla djuren* och lira onlinepoker ;)

 

*

Tjejen hade en hund sen tidigare, och när vi flytta till huset köpslog vi lite om 1 katt och en kanin mot en cross. Nu blev det 2 katter och en kanin mot en cross, så båda är relativt nöjda tillslut :D. Dock så får jag ta hand om djuren, men hon verkar inte så sugen på att mecka med crossen. Tror vi får ta ett möte om det snart... Detta är inte jämlikt.

 

Dagens musiktips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill också ha en cross 8-)

 

Vad är det för märke o stats o grejer?

 

stats? pokerskadad? =)

 

Det är en Honda CR 125 -98.

Köpte först en likadan fast en gammal 92a som gick skitbra men var rätt ful, så jag bytte upp mig mot en lite "nyare" 98, den har ju såklart strulat en del, men går som ett svin när den går :mrgreen: Tror den är lite väderkänslig, så det borde bli lättare när det blir lite varmare :) Om vi nu inte är inne i en ny istid som det verkar

 

Sjukt roligt att köra cross hur som helst... Längtar tills typ kälen o snön försvinner lite mer så man kan köra lite mer "på riktigt" 8-)

 

Vi har två ;-)

 

Mehh, va värst då :( Vad har du för några då? kört länge?

edit. och vilka är vi? en smula schitso eller pratar du inom la familja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt man var och köpte pilsner innan det värsta kom....

 

Rutinerat Skanke! 8-)

Om möjligt ännu mer rutinerat att redan ha ett gäng pilsner hemma, dock så är det ju lite varning på att sitta hemma själv o pimpla så det lär nog bli lugnt på den fronten ikväll. Lyxar nog till det med lite smågodis istället :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde inte du kunde spela poker.. :-P

 

GL och må riggen vara med dig!

 

 

ps. jag underskattade din ålder...

 

 

hahalol *2 :D Du har ju iofs delvis rätt :D Eftersom jag uppenbarligen spelar micro och fortfarande måste jobba 8-17...

 

och tack, I´ll need it! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahalol *2 :D Du har ju iofs delvis rätt :D Eftersom jag uppenbarligen spelar micro och fortfarande måste jobba 8-17...

 

och tack, I´ll need it! 8-)

 

Är väl ganska skönt att ha en fast inkomst?! Även om man hoppas på klonken så man slipper jobba. Jag hade inte pallat spela poker på heltid om jag inte tjänat riktigt bra på det... eller haft massor av pengar så jag inte hade behövt bry mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl ganska skönt att ha en fast inkomst?! Även om man hoppas på klonken så man slipper jobba. Jag hade inte pallat spela poker på heltid om jag inte tjänat riktigt bra på det... eller haft massor av pengar så jag inte hade behövt bry mig.

 

Jo visst finns det såklart mängder med fördelar med det, men jag vill ju va påkerpråffs som ALLA ANDRA HÄR PÅ PF :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTW så körde jag precis en session med blandade resultat. Dock tyvärr mest neråt. Ett par setups, och ett par riktigt dåliga spel. Bla ett inköp på en totalbluff mot floppad kåk ;) Han vek den inte....... I övrigt fick jag ganska kalla kort och där det som vanligt rundfoldades vs mina AA. De enda gångerna jag får spel med mina AA är när nån mupp tokklonkar set på floppen, annars fold... wtf.

 

En read jag gjorde mot en FI var jag helt sjukt nöjd med dock. Satte honom på QQ+, Tyvärr så synade jag med JJ o torska mot hans QQ :lol::roll::oops: lol

 

Aja, nu blir det att sträcka på ryggen en gnutta och sen är det dags för en ny session.

 

BTW, har ni oxå fått över en 1dm snö idag? Så jävla sick. snacka om badbeat...

 

 

Edit, just ja. skulle skriva att jag backade 6$ på min första timmes session :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...