Peakfreak Postad 23 April , 2005 Rapport Share Postad 23 April , 2005 Bakgrundsfakta: Spelade en $2500 Guranteed på Empire. 15 pers. kvar när det blir strömavbrott och jag tappar en del av min stack till blindarna. Jag är ungefär avarage, avarage ca 5000. Bordsstämning Stämningen är som den brukar när det när det börjar närma sig pengarna, alla är oroliga att hamna utanför pengarna. Ingen spelar marginella händer. Spelet NL Hold'em Level:9 Blinds (200/400) Table $2500 Daily Guaranteed(312624) Table #1 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 8 Seat 1: mlncga ( $9465 ) Seat 2: frenchyaix ( $4550 ) Seat 3: MrPokerBrain ( $3235 ) Seat 4: Jango21 ( $6884 ) Seat 5: Peakfreak ( $5590 ) Seat 7: Luvy11207 ( $4593 ) Seat 9: awg120 ( $6360 ) Seat 10: piermonkey ( $2460 ) Blinds (200/400) OpeningBetRound Dealt to Peakfreak [ Ks Kc ] awg120 raises [1200]. piermonkey folds. mlncga folds. frenchyaix folds. MrPokerBrain folds. Jango21 folds. Peakfreak raises [2800]. Luvy11207 folds. awg120 calls [1800]. Dealing Flop: [ Ac, Jd, Qc ] (Pot = 6000 ) Peakfreak is all-In [2590] awg120 calls [2590]. Flop Till problemet. Vad bör man göra när floppen ser ut som den gör? Checka? Han bettar nog vilket crap som helst. Check-folda? Det är mycket möjligt att jag är slagen. Han borde ha 99-QQ eller AK. Man måste nog ha en bättre read på honom man ska folda. All-in? Bör man ta en chansning? Jag chansade... Dealing Turn: [ 3h ] (Pot = 11580) Dealing River: [ 2d ] (Pot = 11580) Showdown Peakfreak shows [ Ks, Kc ] a pair of kings. awg120 shows [ Qd, Qh ] three of a kind, queens. awg120 wins 11580 chips from the main pot with three of a kind, queens. Avslutning Player Peakfreak finished in 15 place Vad anser ni om problemet med ett högt PP mot ett annat förmodat PP på en hög bräda? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swede Postad 23 April , 2005 Rapport Share Postad 23 April , 2005 sa har ser jag det som med 5000 i chips o du raisar 2800 sa kommer du vara tvungen att syna, beta all in pa vilken flopp som helst, sa varfor inte... ...trycka all in preflop med KK? Att du sedan hade blivit utdragen ar en annan femma. Sa slipper du fundera pa floppen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peakfreak Postad 23 April , 2005 Författare Rapport Share Postad 23 April , 2005 ...trycka all in preflop med KK? Att du sedan hade blivit utdragen ar en annan femma. Sa slipper du fundera pa floppen... Det är jävligt sant Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 23 April , 2005 Rapport Share Postad 23 April , 2005 Det var min första tanke med "lika bra att ställa in pre". OM du mot förmodan skulle folda på floppen så måse du ställa in ganska snart iaf, och det lär inte bli med en så stark hand som KK. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RayIV Postad 23 April , 2005 Rapport Share Postad 23 April , 2005 Som sagt, tryck in allt pf med så pass grunda stackar. På floppen skulle jag nog dra en check/fold om man nu, som du säger, är nära pengarna. Han raisar 4bb från UTG, vilket han antalgligen skulle kunna göra med AK-AJ samt pp's ner till TT, kanske 99. Möjligen KQs också. Vad jag vill få sagt är i alla fall att du är slagen av samtliga dessa händer utom TT/99 och KQs, och personligen tycker jag att hans raise luktar AK/AQ eller högt par, så du är med största sannolikhet slagen och får dessutom syn av samtliga händer som slår dig här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 23 April , 2005 Rapport Share Postad 23 April , 2005 ...trycka all in preflop med KK Det här är vad du skall göra, precis som alla har sagt. Du lämnar dig själv med en stack som inte kan spelas och på flop kan du bara kasta in en pajasbet, oavsett vad han har som är värt raise pf och syn en reraise så har han odds att syna din flop bet. All in pf på en raise, mycke enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts