Gå till innehåll

Upplever ni lagg på pokerstars?


Donner

Laggar stars för er på söndagsnätterna?  

45 medlemmar har röstat

  1. 1. Laggar stars för er på söndagsnätterna?

    • Ja, det laggar som satan
      28
    • Nej, har inte märkt av nånting
      17


Recommended Posts

Tänkte försöka göra en separat tråd med poll för att inte förslagslådan ska bli helt sönderspammat i detta ärende.

 

Så fort antalet inloggade spelare går över 200k så blir det rena cirkusen att spela på stars. Lobbyn laddar o laddar bord, turneringslobbys o bord tar ljusår att få upp, delay på säkert 5 sekunder innan korten delas ut varje påbörjad hand, etc etc. Detta gäller i synnerhet söndagsnätterna då det är på gränsen till ospelbart.

 

Enligt förslagslådetråden är det bara jag, eurytmech + kanske 2 till som har dessa problem. Hur är det med er andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte försöka göra en separat tråd med poll för att inte förslagslådan ska bli helt sönderspammat i detta ärende.

 

Så fort antalet inloggade spelare går över 200k så blir det rena cirkusen att spela på stars. Lobbyn laddar o laddar bord, turneringslobbys o bord tar ljusår att få upp, delay på säkert 5 sekunder innan korten delas ut varje påbörjad hand, etc etc. Detta gäller i synnerhet söndagsnätterna då det är på gränsen till ospelbart.

 

Enligt förslagslådetråden är det bara jag, eurytmech + kanske 2 till som har dessa problem. Hur är det med er andra?

 

Detta är kanske helt jävla off, men en polare som spelar på två-tre olika burkar upplever samma problem men bara på en av datorerna.. Nu är jag så extremt usel på datorer och det tekniska så borde inte yttra mig, men det kan väl ha något att göra med enskilda datorer och inställningar osv.

 

Men som sagt, borde nog inte yttra mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är kanske helt jävla off, men en polare som spelar på två-tre olika burkar upplever samma problem men bara på en av datorerna.. Nu är jag så extremt usel på datorer och det tekniska så borde inte yttra mig, men det kan väl ha något att göra med enskilda datorer och inställningar osv.

 

Men som sagt, borde nog inte yttra mig.

 

Din polare kanske har flera Internetabonemang?

 

/skalman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 100/100mb lina och just uppdaterat dator, men det är på söndagar som laggen kommer. När "stora" turneringar drar igång.

 

Några veckor sedan spelade jag en turnering(söndag) och när det var 16 pers kvar, så hade jag båda borden uppe. Konstiga men händelsen var att våran bord spelade 3 händer och den andra 1 hand pga av lagg. Den andra bordet "freeze" och vi fortsatte och spela. Tror att det for 2 varv innan det började köra normalt.

 

Detta är kanske helt jävla off, men en polare som spelar på två-tre olika burkar upplever samma problem men bara på en av datorerna.. Nu är jag så extremt usel på datorer och det tekniska så borde inte yttra mig, men det kan väl ha något att göra med enskilda datorer och inställningar osv.

 

Men som sagt, borde nog inte yttra mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vad som hände för några veckor sedan är kanske inte helt relevant (fast det kanske är det, beroende på vad som OP är ute efter) då det har skett stora förändringar/förbättringar sedan dess.

 

Om det här är ett problem som man upplever ofta så får man gärna skicka in sina loggfiler till vår support och samtidigt beskriva problemet så att vi kan undersöka orsaken till problemet och förhoppningsvis hjälpa er med detta.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vad som hände för några veckor sedan är kanske inte helt relevant (fast det kanske är det, beroende på vad som OP är ute efter) då det har skett stora förändringar/förbättringar sedan dess.

 

Om det här är ett problem som man upplever ofta så får man gärna skicka in sina loggfiler till vår support och samtidigt beskriva problemet så att vi kan undersöka orsaken till problemet och förhoppningsvis hjälpa er med detta.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Det har varit så här varenda söndag väldigt länge nu, både före och efter erat nya kapacitetstak sedan mitten av februari.

 

Angående vad jag är ute efter så håller jag inte på att älta detta för att jag tycker det är roligt. Tycker det börjar bli lite löjligt när jag m.fl här + massa 2+2:are upplever exakt samma problem och ni bestämt hävdar att det inte finns nåt fel och att allt är som det ska.

 

Ska se hur det är imorgon kväll. Visst kan jag skicka in loggfilerna om ni har nån nytta av dem i felsökningen. Jag vill ju bara att detta problem ska lösas så fort som möjligt.

 

mvh Donner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag utgår främst från hur eller om det har rapporterats i någon större utsträckning i de mail vi får in och så har inte varit fallet.

 

Det gör det inte mindre problematiskt för er utan jag konstaterar mer att det inte verkar som om alla upplever detta och att det möjligen inte är så utbrett som tidigare gjordes gällande.

 

Om man under kvällen upplever detta så ber jag er att ni skickar in ett mail till oss på supporten och bifoga gärna logfilerna.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...