fiddski Postad 20 Mars , 2009 Rapport Postad 20 Mars , 2009 Har fått ett nytt grafikkort. Problemet är att när jag starta upp datorn så dör bilden (det blir bara svart) efter kanske 20 sec. Jag hinner inte ta bort dom gamla drivrutinerna och inte heller installera dom nya. Kortet är ett GeForce 9500GT Nån som haft ett liknande problem eller vet hur man ska åtgärda detta? vill helst inte formatera då jag har en del som jag skulle vilja kvar på C. Tacksam för all hjälp! Citera
6månadersförsöket Postad 20 Mars , 2009 Rapport Postad 20 Mars , 2009 starta i VGA läge. lägg in rätta drivisarna Citera
fiddski Postad 20 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 20 Mars , 2009 starta i VGA läge. lägg in rätta drivisarna VGA-läge? vad och hur? Tack för svar Citera
thestonk Postad 21 Mars , 2009 Rapport Postad 21 Mars , 2009 Har du kollat att du monterat kortet korrekt? Citera
BLIZT Postad 21 Mars , 2009 Rapport Postad 21 Mars , 2009 tryck random f-knapp under uppstart (tror f5 eller f8 men ej helt säker) VGA-läge? vad och hur? Tack för svar Citera
brainslicer Postad 21 Mars , 2009 Rapport Postad 21 Mars , 2009 vet du med dig du använt fel drivrutiner? svartnar bilden också i felsäkert läge (F8) som sista utväg kanske bios uppdatering både för moderkort/grafikort, kolla åtminstone ifall dom dom har några kända kompatibilitets problem tillsammans och som sagt kolla så kortet verkligen sitter i ordentligt Citera
Recommended Posts