Redtyq Postad 19 Mars , 2009 Rapport Postad 19 Mars , 2009 Ja du den var inte lätt, tycker det finns argument för alla tre alternativ. Själv hade jag nog ofta bettat 30-40% av pott och foldat för omslag, fast suger ju också. Nån turredonk får svara på denna. Citera
pocket triss Postad 19 Mars , 2009 Rapport Postad 19 Mars , 2009 Jag betar 1/3 till 1/2 pot. Om Fi synar eller ställer är jag klar med handen. Tror inte Fi går vidare om haon inte har nåt. Citera
Rebonius Postad 20 Mars , 2009 Rapport Postad 20 Mars , 2009 jag checkfoldar. Vi har pos, så checka. Citera
pocket triss Postad 20 Mars , 2009 Rapport Postad 20 Mars , 2009 Vi har pos, så checka. Varför ska vi inte vara aggressiva här trots pos? Bättre att vänta till turn? Eller ska vi checka ner handen? Vad är planen? Citera
Rebonius Postad 20 Mars , 2009 Rapport Postad 20 Mars , 2009 Varför ska vi inte vara aggressiva här trots pos? Bättre att vänta till turn? Eller ska vi checka ner handen? Vad är planen? Tänk på stacksizes i förhållande till potsize Citera
pocket triss Postad 20 Mars , 2009 Rapport Postad 20 Mars , 2009 Tänk på stacksizes i förhållande till potsize Så vad uppnår vi med en check? Större möjlighet att ta hem potten med en bet på turn? Möjlighet att lägga oss om Fi betar ut på turn utan att ha behövt lägga in mer marker? Gå till river med showdown value? Citera
Rebonius Postad 20 Mars , 2009 Rapport Postad 20 Mars , 2009 Så vad uppnår vi med en check? Större möjlighet att ta hem potten med en bet på turn? Möjlighet att lägga oss om Fi betar ut på turn utan att ha behövt lägga in mer marker? Gå till river med showdown value? Både de två sista. Försök tänka lite på ranges och vilka händer som passar in var. Citera
pocket triss Postad 20 Mars , 2009 Rapport Postad 20 Mars , 2009 Både de två sista. Försök tänka lite på ranges och vilka händer som passar in var. Menar du de ranges som Fi check/(syn/pushar) här? Pratar du även om Fi:s uppfattning av vår range? Är floppen så avgörande i förhållande till vår plan här? Citera
Rebonius Postad 20 Mars , 2009 Rapport Postad 20 Mars , 2009 Menar du de ranges som Fi check/(syn/pushar) här? Pratar du även om Fi:s uppfattning av vår range? Är floppen så avgörande i förhållande till vår plan här? Varför måste du ens ha en plan? Citera
pocket triss Postad 20 Mars , 2009 Rapport Postad 20 Mars , 2009 Varför måste du ens ha en plan? Sant... Usch. jag sitter på ett final bord och jag skriver så dåligt när jag inte koncentrerar mig... får ta tag i detta lite senare.. tack i alla all för din input!! Citera
Recommended Posts