Hittapengarna Postad 19 Mars , 2009 Rapport Postad 19 Mars , 2009 Några händer jag vill höra lite om. Hand 1: Sitter på BB med . Några limpar 20 kr fram till duktig lös kompis som höjer upp till 180. Vi slår upp till 580 kronor och det foldas runt till kompis ( Han SB jag BB ) , som synar. Jag: 6000 kr Kompis: ca 7000 täcker mig iaf. Flop: Pot ca 1300 kr Kompis snackar först och checkar. Vi har spelat i flera år tillsammans och kör mycket omvänd psykologi osv osv. Jag skjuter 900 ( rätt fel, hur mucho och varför? ) Han synar. Pot ca 3100 kr Turn: . Nu finns det två färgdrag ute. Kompis checkar. Vad gör vi här? Bet hur mycket och varför? Dumt att checka? All in? Hand 2: Jag: ca 5000 kr Kompis: ca 8000 kr Löst spel runt bordet. Även denna hand spelad mot samma kompis. Sitter tidigt med och har synat en rais till 200 tillsammans med flera spelare. Flop: . Pot ca: 8-900 kr. Check från kompis och jag skjuter ut 380. Fel? Hur mycket? Det foldas runt till kompis som som sagt sitter innan mig som synar efter viss tvekan. Turn: Kompis checkar och vi talar. Bet - hur mycket? Checka tillbaka? Citera
DjLuppy Postad 19 Mars , 2009 Rapport Postad 19 Mars , 2009 Hand 1: Betta ca 1,7-2k för att kunna få in det på river. Finns jättemånga actionkillers för din hand och det finns många drag som du skulle vilja spela likadant här. Dessutom, eftersom ni är polare lär väll han inte vilja vika så mkt mot dig? Hand 2: Betta mycket mer på flop, strax under pott. Checka turn, vi har sd-värde och har svårt att se vilken hand han skulle vika på turn som vi inte slår. Citera
okocha Postad 19 Mars , 2009 Rapport Postad 19 Mars , 2009 1. bet 1880, dega alla rivers. 2. beta större på flopp om du ska beta. Checka turn och syna river ganska ofta. Citera
dandelion169 Postad 19 Mars , 2009 Rapport Postad 19 Mars , 2009 1. bet 1880, dega alla rivers.2. beta större på flopp om du ska beta. Checka turn och syna river ganska ofta. . Citera
Hittapengarna Postad 19 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2009 Hand 1: Betta ca 1,7-2k för att kunna få in det på river. Finns jättemånga actionkillers för din hand och det finns många drag som du skulle vilja spela likadant här. Dessutom, eftersom ni är polare lär väll han inte vilja vika så mkt mot dig? Hand 2: Betta mycket mer på flop, strax under pott. Checka turn, vi har sd-värde och har svårt att se vilken hand han skulle vika på turn som vi inte slår. Bra poäng! Jag gjorde det kanske enda som faktiskt var dåligt och gick all in för resterande och kompis stek stek stek foldade med KQ tydligen. Och med hand 2, Jag checkade turn som du föreslog och rivern föll vilket färgar hela brädet. Kompis betar 1200 ( han missbedömde storleken av potten berättade han senare ) Kan man syna som spelad? Citera
padrinosftw Postad 21 April , 2009 Rapport Postad 21 April , 2009 Några limpar 20 kr fram till duktig lös kompis som höjer upp till 180.Vi slår upp till 580 kronor och det foldas runt till kompis ( Han SB jag BB ) , som synar. Känns väl inte sådär jättehett spelat preflop av din duktige vän? 900kr tycker jag är en bra bet, du kan beta mindre för att locka fram ett omslag men det vet jag inte hur sannolikt det är i det här läget då ni kanske kan varandras tankegångar väldigt bra? Förstår verkligen inte varför du ställer 4,5k in i 3,1k potten på turn? Låt han betala av istället. 1,9k eller något så ger du han halvt om halvt utrymme för att bluffa på river samt får värde av en hand som just . Dessutom ser det mer möjligt ut att vara en bluff från din sida till skillnad från en oversizepot AI. Hand 2 så måste du beta ut mer på den brädan. Turn blir check bakom, se SKSKs argument. Citera
Recommended Posts