hampus Postad 22 April , 2005 Rapport Postad 22 April , 2005 Satt och lirade lite på B2B igår med gott resultat. Hade plussat kanske 100 euro senaste timmen och tänkte strax gå och lägga mig (klassiker) när jag plötsligt förlorade ett par händer mot en riktigt slaskig och lös-aggro spelare på mitt bord. Han spelade på det mesta och jag märkte rätt snabbt att jag kunde ta honom på en hel del pengar om jag bara softade tills jag hade stål för det. Undrar alltså om ni ser några sätt jag hade kunnat spela de här händerna annorlunda/bättre. Game # 62269115 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Arboga" Game ended 2005-04-22 00:47:55 UTC Players: hampuscash (EUR 48,50 in seat 2) smilyface (EUR 30,50 in seat 3) plutt (EUR 35,75 in seat 5) birgerbirg (EUR 6,50 in seat 6) MagicHand (EUR 76,75 in seat 7) *aalborg* (EUR 31,25 in seat 8) Dealer: *aalborg* Small Blind: hampuscash (0,25) Big Blind: smilyface (0,50) hampuscash was dealt: Ac - Qs *aalborg* har höjt i stort sett alla händer och bluffat (?) till sig en del händer på rad vid den här tidpunkten. Slår om lite lätt preflop trots att jag inte har någon jättehand, vill göra någon typ av statement vid bordet. plutt Call (0,50) birgerbirg Fold MagicHand Fold *aalborg* Raise (1,00) hampuscash Raise (1,50) smilyface Fold plutt Call (1,25) *aalborg* Call (0,75) Flop 7d - As - 3d Fin flopp, dock med färgdrag ute på bordet. Höjer på esset och får en snabb syn, är övertygad om att han inte har AK då han hade betat ut mer preflop, känns som om jag är 100 på att ha honom slagen här. hampuscash Bet (2,50) plutt Fold *aalborg* Call (2,50) Turn 7d - As - 3d - 6h En sexa som inte hjälper färgen på bordet. Rätt bra kort och jag höjer rätt rejält, vill inte se någon typ av stege göras. Han synar. hampuscash Bet (5,25) *aalborg* Call (5,25) River 7d - As - 3d - 6h - 2s En tvåa kommer, här har han mig slagen med 45 men tror att han skulle slagit om tidigare med en open ended. Betar ut 10 och får snabbt omslag. Inte mycket annat att göra än att syna. hampuscash Bet (10,00) *aalborg* All-In (21,75) hampuscash Call (11,75) *aalborg* shows: 6d - 6s (three of a kind, sixes) hampuscash didn't show: Ac - Qs (a pair of aces) *aalborg* wins: EUR 62,25 (with three of a kind, sixes) Rake: EUR 2,50 Lite senare på samma bord. Game # 62270498 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Arboga" Game ended 2005-04-22 00:55:01 UTC Players: hampuscash (EUR 44,75 in seat 2) smilyface (EUR 27,50 in seat 3) plutt (EUR 22,50 in seat 5) birgerbirg (EUR 11,75 in seat 6) MagicHand (EUR 76,50 in seat 7) *aalborg* (EUR 75,50 in seat 8) Dealer: MagicHand Small Blind: *aalborg* (0,25) Big Blind: hampuscash (0,50) hampuscash was dealt: Ac - Ah Alltid en trevlig syn. Höjer upp potten drygt 4xbb preflop. smilyface Call (0,50) plutt Call (0,50) birgerbirg Fold MagicHand Fold *aalborg* Call (0,25) hampuscash Raise (1,75) smilyface Fold plutt Fold *aalborg* Call (1,75) Flop 8c - Qs - 9h Rainbowflop med vissa chanser för ev. stegdrag. Han betar vilket inte är helt otippat. Sätter honom på mid eller högt par som bäst och slår om, han synar. *aalborg* Bet (2,75) hampuscash Raise (5,50) *aalborg* Call (2,75) Turn 8c - Qs - 9h - 7c Ett rätt obehagligt kort. Tror dock inte att han har stegen, däremot kanske stegdrag. Han betar vilket han verkar ha gjort på i stort sett alla potter han varit inblandad i vid bordet tidigare. Jag slår om lite mer den här gången för att försöka få ut honom vid det eventuella stegdraget. *aalborg* Bet (3,25) hampuscash Raise (10,00) *aalborg* Call (6,75) River 8c - Qs - 9h - 7c - Kh Tror helt enkelt inte att kungen hjälpte honom. Känns som om det är spelaren som inte släpper en enda pott men anar ändå att jag är slagen om han synar vilket jag också är *aalborg* Check hampuscash All-In (27,00) *aalborg* Call (27,00) hampuscash shows: Ac - Ah (a pair of aces) *aalborg* shows: 9s - 7s (two pairs, nines and sevens) *aalborg* wins: EUR 88,00 (with two pairs, nines and sevens) Rake: EUR 2,50 Mindre roligt. Skulle jag betat ut hårdare på flopparna när jag ändå hade han slagen både gångerna? Alltid lätt att vara efterklok när fi träffat sina händer. När han väl synade gjorde han det med oddsen mot sig, dock fanns det ju implicita odds iochmed att han kanske misstänkte att om han väl träffade skulle han vinna mycket. Kan även tillägga att jag lyckades förlora med KK mot AJo i en preflop all-in situation på samma bord någonstans vid den här tidpunkten. Dock mot någon annan spelare. Citera
baller Postad 22 April , 2005 Rapport Postad 22 April , 2005 Försök att beta större preflop när du har händer du vill spela. AQ på ett short bord är en bra hand, speciellt mot din fi. När du har en lös, betalande spelare som gärna spelar mycke händer på raisar osv. raise mer pf och floppen, du vill ju att han får in sina pengar och sedan tar dåliga beslut. Enligt hhs ovan tar din fi aldrig något dåligt beslut, i första handen kan han tro att han är bäst med 66 (om du inte har ess dvs). I andra handen har han tom odds att syna på floppen. Btw ganska givet att du är slagen här med följande flop: 8c - Qs - 9h - 7c - Kh Det enda du klår är underpar eller TT och JJ ( i de senare fallen hade du fått action före flop och på flop så d har han inte). Möjligen också att han har QJ, eller något par med hålsteg som du kan slå... Gillar iofs din bet på river, som halvbluff, du försöker representera att du träffade eller liknande, men då är d viktigt att man gör samma move med KQ, KK, Q9 eller vad man nu kan tänkas slå honom med... Problemet är kanske bara det att det är svårt att få till en trovärdig teater när man börja spela när föreställnignen är slut... Citera
Recommended Posts