Gå till innehåll

Blu & jkk - var(s) fan är jkk

Bluwajt

Recommended Posts

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fin stack i warmup blu, jobba in klonken! :-)

Ja hade fin, men kom typ 40 så fick 1500 eller något, segt :( Dock är Consp kvar med 16 så jooooooobba imo.

Kvar i fyra själv och cashat för typ 500 förutom den så semigodkänt än. Kvar i bl.a. million dock med helt okej stack så får jobba jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma nu från en grym helg :) Tror jag lärt mig en hel del och också fått bekräftelse på att en del av mitt tänk innan varit någorlunda rätt, vilket såklart känns bra :)

Backade dock själv på spelet runt 2k fast iom att donken klonkade igår och jag hade tjatat in några procent där så blir det ett helt okej plus ändå!

Inget spel idag troligtvis då jag la mig runt 7 i morse för att gå upp några timmar senare. Sjukt är dock att jag kände mig väldigt pigg på lördagen och söndagen trots typ 7h sömn vilket jag verkligen aldrig gör annars. Tror det kan ha att göra med att jag har kolsvart i mitt rum och i hans vardagsrum var det ju semiljust vilket typ gjorde att man vaknade mer naturligt typ :) Brukar även stänga dörren till mitt rum och är alltid sick kvavt när jag vaknar på morgonen så kanske får börja öppna den. Ska iaf testa lite saker för det var riktigt skönt att sova sju timmar och känna sig utvilad.

Länk till kommentar

Inget spel idag troligtvis då jag la mig runt 7 i morse för att gå upp några timmar senare. Sjukt är dock att jag kände mig väldigt pigg på lördagen och söndagen trots typ 7h sömn vilket jag verkligen aldrig gör annars. Tror det kan ha att göra med att jag har kolsvart i mitt rum och i hans vardagsrum var det ju semiljust vilket typ gjorde att man vaknade mer naturligt typ :) Brukar även stänga dörren till mitt rum och är alltid sick kvavt när jag vaknar på morgonen så kanske får börja öppna den. Ska iaf testa lite saker för det var riktigt skönt att sova sju timmar och känna sig utvilad.

Fyfan är i exakt samma sits. Hatar att jag sover så länge som jag gör. Även om jag kanske "bara" missar en 2-3 timmar av dagen, så är det ändå väldigt mycket. Sedan är mitt rum precis så som du beskriver ditt.

Mörkt. Släckta ljus. Dragit igen persienner. Instängd luft. Har testat lite nytt som att städa rummet ordentligt, spela med öppna persienner i ett ljust rum vilket fungerat. Men har fortfarande problem med sömnen. Kollat upp en klocka, du kanske sett i vår dagbok annars kan jag posta här, som väcker dig vid ett bra tillfälle. Finns ju olika sömnstadier, och den väcker dig när du sover som lättast vilket betyder att du vaknar snabbare och känner dig allmänt piggare.

Nu svamlar jag på.. men kanske bra att prova sova med öppna persienner så att man typ väcks av solljuset.. äh.. vad vet jag:roll:

gl

Länk till kommentar

Fyfan är i exakt samma sits. Hatar att jag sover så länge som jag gör. Även om jag kanske "bara" missar en 2-3 timmar av dagen, så är det ändå väldigt mycket. Sedan är mitt rum precis så som du beskriver ditt.

Mörkt. Släckta ljus. Dragit igen persienner. Instängd luft. Har testat lite nytt som att städa rummet ordentligt, spela med öppna persienner i ett ljust rum vilket fungerat. Men har fortfarande problem med sömnen. Kollat upp en klocka, du kanske sett i vår dagbok annars kan jag posta här, som väcker dig vid ett bra tillfälle. Finns ju olika sömnstadier, och den väcker dig när du sover som lättast vilket betyder att du vaknar snabbare och känner dig allmänt piggare.

Nu svamlar jag på.. men kanske bra att prova sova med öppna persienner så att man typ väcks av solljuset.. äh.. vad vet jag:roll:

gl

Testa att sova med öppet fönster, det fungerar bra för mig i kombination med D-vitamintillskott. Var sjukt trött större delen av första kvartalet men har blivit väldigt mycket piggare nu. Kan kanske fungera med att vara ute i solen mer också men det har väl inte ni pokerballers tid med?

Länk till kommentar

gl

Jo, är riktigt segt, man vill ju liksom sova så lite som möjligt men ändå vara så pigg som möjligt, svår avvägning det där :( Tänkte testa att inte dra för persiennen helt idag och öppna dörren lite så får se hur det går.

Går ju även i skolan och där försämras det ju ytterligare av att man inte kan vakna av sig själv utan rycks upp. Brukar dock även vara trött på helger osv.

Lät intressant det där med klockan, men måste man dra nån sladd till huvudet då som känner av eller? Låter rätt sick :) Vet att det finns typ lampa ist för väckarlocka som tänds mycket långsamt och slutligen när klcokan hade ringt är färdigtänd liksom. Får kolla upp det också kanske, fast känns som jag bara hade vänt mig och somnat om :(

ty och hoppas du inte blivit utdragen nyss 8-)

Testa att sova med öppet fönster, det fungerar bra för mig i kombination med D-vitamintillskott. Var sjukt trött större delen av första kvartalet men har blivit väldigt mycket piggare nu. Kan kanske fungera med att vara ute i solen mer också men det har väl inte ni pokerballers tid med?

Äckligt att ha öppet fönster ju eftersom jag bor markplan :( Vara ute i solen går ju såklart även jättebort tyvärr :cry:

Länk till kommentar

Äckligt att ha öppet fönster ju eftersom jag bor markplan :( Vara ute i solen går ju såklart även jättebort tyvärr :cry:

Hur farligt kan det vara med öppet fönster ändå? Dags att börja knarka D-vitamin då samt tvinga sig själv till en bra dygnsrytm. Inga sena pokerkvällar!

Länk till kommentar

:lol: me 2!

Mitt rum är på nedre vånningen. Så öppnar jag fönstret är det en garanti på att myggor och andra insekter flyttar in, samtidigt som ja.. känns obekvämt att sova med öppen fönster.. tom med öppna persienner.

Men affe2000: Det låter väldigt bra. Jag ska nog köpa in Berocca och dricka det på morgonen. Det som suger är att jag har problem med sömn också. Men när jag väl somnar så är jag borta i en 10h minst. Jag kan ju vakna efter en 7h ifall någon tvingar mig, men då är jag brutalt trött hela dagen och orkar inte med något.

http://www.coolstuff.se/Sleeptracker_Pro - här är klockan btw. Verkar vara riktigt nötig ifall man ställer in den så att man vaknar efter 7-8h.

GL!

Länk till kommentar

Kompis till mig har en sådan ljus- och ljudklocka. Fungerar väldigt bra enligt honom.

Shahin: Jag käkar en kapsel holistic D-vitamin (med 2000 IE vilket tydligen är en stark dos) varje morgon. Ingen aning ifall det är det eller något annat som fungerar men vändningen kom ca en vecka efter att jag började ta dem.

Länk till kommentar

Att sova under grindperioder är för mig bland det svåraste som finns. Ibland vandrar jag runt i huset i timmar mitt i natten efter att ha stängt ner, eller ser på något sjukt dåligt mittinattenprogram. Detta inträffar inte nödvändigtvis efter att jag har backat. Är så sjukt onödigt men av någon anledning är det så fruktansvärt svårt att sova direkt efter grinden. Att kunna grinda dagtid och ändå tjäna hyfsade pengar skulle vara optimalt.

Länk till kommentar

Sätt på en p-rulle och gör vad du ska så ska du se att du somnar som törnrosa.

Jag kör en något modifierad variant av denna när jag ska powernappa dagtid (och har möjlighet). Jag somnar snabbt och vaknar utvilad efter cirka en timme.

Länk till kommentar

Att sova under grindperioder är för mig bland det svåraste som finns. Ibland vandrar jag runt i huset i timmar mitt i natten efter att ha stängt ner, eller ser på något sjukt dåligt mittinattenprogram. Detta inträffar inte nödvändigtvis efter att jag har backat. Är så sjukt onödigt men av någon anledning är det så fruktansvärt svårt att sova direkt efter grinden. Att kunna grinda dagtid och ändå tjäna hyfsade pengar skulle vara optimalt.

Asså det e ju inte ett dugg konstigt egentligen. Man måste ju varva ner efter man har "jobbat". Inte många som kan sova direkt efter att de slutat sitt vanliga jobb, och tänk då på att de inte har ett jobb som pumpar adrenalin. Poker gör det på mig i alla fall. Man e ju sjukt uppskruvad efteråt. Jag kan inte ens somna direkt efter jag har pluggat.

Länk till kommentar

Asså det e ju inte ett dugg konstigt egentligen. Man måste ju varva ner efter man har "jobbat". Inte många som kan sova direkt efter att de slutat sitt vanliga jobb, och tänk då på att de inte har ett jobb som pumpar adrenalin. Poker gör det på mig i alla fall. Man e ju sjukt uppskruvad efteråt. Jag kan inte ens somna direkt efter jag har pluggat.

Coolt, verkar som att man kan lära sig något av att skriva dagbok :-)

Länk till kommentar

Powernap 1530-2330 är ju standard

fyp, heheheheh

Kul att man pajjat rytmen för ett bra tag framöver efter en dag i skolan igen. Tur det inte är någon gåvärd dag imon och sedan break några dagar så man hinner ställa om (vilket jag obv inte lär göra ändå).

Får se hur jag gör nu. Var ett tag sen jag kör hus så tror du blir det någon/några timmar nu och sedan försöka sova igen alt. köra deepstackrunket på ulafs vis.

Länk till kommentar