TotalFarsa Postad 22 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2009 Som jag skrev i Prestige-tråden. Hittade varken kod eller kort så jag fick beställa nya Åkte till Gekås och Netonnet med bägge ungarna på eftermiddan. På Gekås skulle jag bara byta tillbaka ett datorspel som sambon köpte åt treåringen. varför hon köpte det förstår jag inte eftersom spelet var för barn 6+ Gick på fem minuter och jag behövde inte ens sätta min fot inne bland boskapen. Det firades med glass i solskenet efteråt Promenixade sen upp till Netonnet med en slags tv-signalsändare som vi inte fick till att fungera här hemma så vi tänkte lämna tillbaka den för store credit. Konversationen: Me: Tjena, tänkte lämna tillbaka den här prylen. Sambon har testat och den funkade inte hemma hos oss. Kassakille *öppnar kartongen*: Det var som tusan. Ni borde ju ha extra mycket pengar tillbaka! Me: Huh? KK: Har ni ens provat den? Me: Jo, sambon provade igår. Funkade inte så hon packa ner den igen osv... KK *ropar åt kollega*: Kom hit och kolla! Så här skulle alla lämna tillbaka sina prylar. Allt ligger som det ska, alla förpackningar är hela. Fantastiskt. Me: Kan tänka mig att man blir rätt frustrerad på folk när man jobbar på återköpsavdelning och tvingas ha och göra med folk som lämnar tillbaka varor där man jävlats extremt med emballaget. Ahja, fick iaf tillbaka pengarna och de återinvesterades raskt i två dvd-boxar med Babar åt lilltjejen, tot 18 timmars avsnitt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 22 Juni , 2009 Rapport Share Postad 22 Juni , 2009 Ahja, fick iaf tillbaka pengarna och de återinvesterades raskt i två dvd-boxar med Babar åt lilltjejen, tot 18 timmars avsnitt Välinvesterade pengar imo! Det kan ju resultera i 18 timmars (nåja inte 18 kanske men ett antal ) slappande och öldrickande för farsan! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 25 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Juni , 2009 Kids do the darndest things... Medans en annan pliktskyldigt arbetade häcken av sig på jobbet idag så plockade sambon med sig barnen + grannbarnen till ett lokalt slott för picnic/sightseeing/glassätning. När de skulle in i slottet hamnade sambon lite på efterkälken med vår minsta och när hon väl kom ifatt den äldsta (Ella, 3 år gammal och utan blöja för tillfället) så var de redan på övervåningen. När hon närmar sig dom ropar Ella "Titta mamma! Bajs! En liten, en stor!". Då har hon råkat bajsa på en av slottets mattor och var uppenbarligen stolt över tilltaget Det blev, enligt sambon, en rask rusning till tvättservetterna i babybagen och därefter bajsplockning och klinisk inspektion av brottsplatsen. Tur i oturen var hon hård som sten i magen så det får nog till ett CSI-team för att spåra händelsen. Så kan det gå... WAT! Me no poop! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 25 Juni , 2009 Rapport Share Postad 25 Juni , 2009 Kids do the darndest things... Medans en annan pliktskyldigt arbetade häcken av sig på jobbet idag så plockade sambon med sig barnen + grannbarnen till ett lokalt slott för picnic/sightseeing/glassätning. När de skulle in i slottet hamnade sambon lite på efterkälken med vår minsta och när hon väl kom ifatt den äldsta (Ella, 3 år gammal och utan blöja för tillfället) så var de redan på övervåningen. När hon närmar sig dom ropar Ella "Titta mamma! Bajs! En liten, en stor!". Då har hon råkat bajsa på en av slottets mattor och var uppenbarligen stolt över tilltaget Det blev, enligt sambon, en rask rusning till tvättservetterna i babybagen och därefter bajsplockning och klinisk inspektion av brottsplatsen. Tur i oturen var hon hård som sten i magen så det får nog till ett CSI-team för att spåra händelsen. Så kan det gå... WAT! Me no poop! Underbara ungar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 25 Juni , 2009 Rapport Share Postad 25 Juni , 2009 "Titta mamma! Bajs! En liten, en stor!" *Antecknar frenetiskt* - Det här hamnar på minuslistan. - Måste köpa nytt block för minuslistan. A3-format den här gången. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 28 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2009 Spelade upp en 20 Gratis spins-bonus på 19 euro till ca $425 på Betsafe häromveckan. Blev alltså en nätt liten skottarrulle. Nu när jag alltså ändå sitter och nöter lite ordinärt cg kan jag slänga upp ett par HH's för respons. Slakta på! Fi EazyGeez kom nyligen till bordet och har varit tämligen aggressiv under de 30-tal händer han spelat. Samplesizen är liten, jag vet, men han kändes överaggressiv. Med mina ppJ föredrar jag i det här läget att ta en flopp. Vad tror ni om c/r-spelet på flopp och vad är spelet vid Fis allin? Table: Bandung [723704] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $0.50/$1, Real money) User: TotalF Button: seat 7 Players in round: 5 Seat 8: DrLimp ($127) Seat 9: JLitko ($106) Seat 3: jmalelouia ($105.65) Seat 5: TotalF ($97.50) Seat 7: EazyGeez ($109.10) DrLimp posts small blind ($0.50) JLitko posts big blind ($1) --- Dealing pocket cards Dealing to TotalF: [Jc, Jh] jmalelouia folds TotalF raises $3.50 to $3.50 EazyGeez raises $12 to $12 DrLimp folds JLitko folds TotalF calls $8.50 --- Dealing flop [6s, Tc, 4s] TotalF checks EazyGeez bets $12 TotalF raises $32 to $32 EazyGeez raises $85.10 to $97.10 [all in] TotalF ??? Äsch, har spelat övriga sessioner på laptopen. Men ska nog få in lite fler HH's vad det lider. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 30 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 30 Juni , 2009 Miketime, du kunde väl åtminstone bemödat dig med att gå in och såga mig när jag, för första gången på säkert 3 år, postar en HH Ahja, tiltade ur rejält på ongames klient igårkväll (betsafe). Satt och lirade lite mixat nl100-nl200 med min hejiga skottarrulle och klienten betedde sig som en obstinat tvååring. Efter var 9-10e hand så frös klienten och efter ca 30 sekunder så kom den igång igen med kortlottning om vem som skulle ha BB. Detta gjorde att jag vid ett flertal tillfällen fick lägga båda sb och bb flera gånger i rad Hursomhelst, skottarrullen lever och frodas. Är nu uppe i välmående $601. Förväntar mig att den här posten jinxar mig rejält och att den är som bortblåst om ett par dar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 30 Juni , 2009 Rapport Share Postad 30 Juni , 2009 Jag skulle ha synat och svurit när han flippar upp KK. Har iofs alltid svårt att lägga överpar på ofarlig bräda... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 30 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 30 Juni , 2009 Jag skulle ha synat och svurit när han flippar upp KK. Har iofs alltid svårt att lägga överpar på ofarlig bräda...Visste inte om jag skulle gråtsyna eller fistpumpa så det blev ett "mew", synade och han flippade upp pp8. Mina ppJ stod finfint Nu känner jag mig resultatorienterad Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 30 Juni , 2009 Rapport Share Postad 30 Juni , 2009 Som vanligt hade jag rätt alltså. Inte om fi:s hand men om beslutet! I´m the master of poker. Nu ett dopp i poolen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 1 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 Juli , 2009 Körde precis ett kort pass nl200 medans lillan sov på sängen en våning upp. Hittade ganska snart ett smaskigt bord med två slaskare och två tightpassiva tjommar. Hittade bra händer och raisade någonstans 20-25% av händerna pf men fick trots det inge vidare betalt. Slutade trots allt $109 upp innan lilltjejen vaknade där uppe och tvingade mig till hastig reträtt. Alltid skönt med ett lillplus när man spelar tokunderrullad. Större delen av plusset kom sig av följande hand: Players in round: 4 Seat 10: sandakern ($192.90) Seat 1: ugada ($29.10) Seat 4: Stani_Banani ($158.75) Seat 6: TotalF ($265.35) sandakern posts small blind ($1) ugada posts big blind ($2) --- Dealing pocket cards Dealing to TotalF: [5c, 5h] Stani_Banani folds TotalF raises $6 to $6 sandakern calls $5 ugada folds --- Dealing flop [5d, 9d, Ks] sandakern checks TotalF checks --- Dealing turn [4s] sandakern bets $7 TotalF calls $7 --- Dealing river [8c] sandakern bets $16 TotalF raises $38 to $38 sandakern calls $22 --- Summary: Main pot: $104 won by TotalF ($102) Seat 10: sandakern ($141.90), net: -$51 (muckade KQo) Seat 1: ugada ($27.10), net: -$2 Seat 4: Stani_Banani ($158.75) Seat 6: TotalF ($316.35), net: +$51, [5c, 5h] (THREE_OF_A_KIND FIVE) Skottarrullen: $711 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 1 Juli , 2009 Rapport Share Postad 1 Juli , 2009 Körde precis ett kort pass nl200 medans lillan sov på sängen en våning upp. Hittade ganska snart ett smaskigt bord med två slaskare och två tightpassiva tjommar. Hittade bra händer och raisade någonstans 20-25% av händerna pf men fick trots det inge vidare betalt. Slutade trots allt $109 upp innan lilltjejen vaknade där uppe och tvingade mig till hastig reträtt. Alltid skönt med ett lillplus när man spelar tokunderrullad. Större delen av plusset kom sig av följande hand: Players in round: 4 Seat 10: sandakern ($192.90) Seat 1: ugada ($29.10) Seat 4: Stani_Banani ($158.75) Seat 6: TotalF ($265.35) sandakern posts small blind ($1) ugada posts big blind ($2) --- Dealing pocket cards Dealing to TotalF: [5c, 5h] Stani_Banani folds TotalF raises $6 to $6 sandakern calls $5 ugada folds --- Dealing flop [5d, 9d, Ks] sandakern checks TotalF checks --- Dealing turn [4s] sandakern bets $7 TotalF calls $7 --- Dealing river [8c] sandakern bets $16 TotalF raises $38 to $38 sandakern calls $22 --- Summary: Main pot: $104 won by TotalF ($102) Seat 10: sandakern ($141.90), net: -$51 (muckade KQo) Seat 1: ugada ($27.10), net: -$2 Seat 4: Stani_Banani ($158.75) Seat 6: TotalF ($316.35), net: +$51, [5c, 5h] (THREE_OF_A_KIND FIVE) Skottarrullen: $711 Utan slowplay får du alla hans pengar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 1 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 Juli , 2009 Utan slowplay får du alla hans pengar Jag kontrar med readbaserat och så länge du inte satt vid bordet så kan du lämna resten av dina åsikter vid dörren Men tja, du kan ha rätt, vem vet. Kom precis tillbaka från en promenix ner till Coop med tjejerna för lite oseriös shopping. Efteråt avnjöt vi en glass på altanen. Far åt h*lv*t* vad varmt det är Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 1 Juli , 2009 Rapport Share Postad 1 Juli , 2009 Snick, snack, jag är bara lite allergisk mot slowplay i allmänhet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 1 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 Juli , 2009 Betsafes/ongames klient är ett enda stort lol. Idag satte jag mig ner vid ett bord och hamnade på cutoff. Klickade varken i att jag ville betala BB med en gång eller att jag ville betala BB löpande. Första handen som delas ut, med mig på UTG+2, får jag kort utan att betala BB Nåja, det var väl klientens sätt att be om ursäkt för att jag fick BB flera ggr på raken häromdan när klienten ballade ur. Nu har sambon bestämt sig för att uppgradera kamerahuset från en nikon D70 till en D90. Det var visst något om vitbalansen och en massa andra grejer. Lät som grekiska i mina öron. Börjat plöja The Big Bang Theory och måste säga att det är det roligaste jag sett sen Tiffany Persson kräktes på Malmöfestivalen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 2 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 2 Juli , 2009 Tog ett pass i förmiddags när lilltjejen sov. Gick som man kan förvänta sig när man vart rungood ett par dar. Cashade därför ut det som var kvar, ca 450 dolares som får finansiera fortsättningen på min sleeve. Poker online är såååååå tråkigt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 2 Juli , 2009 Rapport Share Postad 2 Juli , 2009 D90 är mycket skönare och tar bättre bilder än D70:n. 70:an har ju några år på nacken nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 3 Juli , 2009 Rapport Share Postad 3 Juli , 2009 Poker online är såååååå 2006... Japp, det är därför jag mest lirar live. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 6 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 6 Juli , 2009 I helgen fick jag veta att det är många som tror att jag är runt 35 år gammal. Inte liksom som att jag "kunde" ha varit det, folk blir tydligen chockade över att jag faktiskt "bara" är 29. För en månad sen trodde Birgitta Ländin att jag var 38. När jag nu fick reda på att det inte bara gäller henne utan typ alla som träffar mig så började jag nästan gråta...Jag var ytterst nära att köpa ett armband i bästa surfarstil på HM för 29,50 i helgen pga detta. Dock har jag kommit fram till att det är skägget och kaggen som gör det... Jag och TF körde ett vad efter att jag gråtit ut på msn. - TotalFarsa ska gå ner 9 kg - Jennez ska gå ner 6 kg - Deadline är den sista augusti - Vadet gäller 1000 sek - Om båda når sina mål avskrivs vadet Imorgon blir det officiell invägning och därefter kör vi igång! Turligt nog har jag och Bengan en blodsed på att börja träna nästa vecka (han är i Frankrike atm). Sjukt att jag lyckades deala ner till att jag bara behövde gå ner 6kg också. Anyhooo.... easy money! Gl TF! Alltså, det här är löjligt lätta pengar! Tänk efter nu allihopa för det finns sjukt mycket som talar emot att Jennez ska lösa det här. Jens. I Stockholm. Boendes på 20 kvadratmeter. En restaurang och två pizzerior inom ett stenkast åt varje väderstreck. Historiskt sett verkar ju karln ha en fablesse för alkoholintag Så, inte så undra på att Jennez fick ett litet handikapp. Han är körd på förhand! Planen är som följer: Frulle Förmiddagsfika Lunch Eftermiddagsfika Kvällsmat Till detta lägger vi på lite lättare träning i form av promenader och lättare viktträning på gymmet. Frukost-/kvällsmatalternativ: - omeletter med varierande innehåll - 3%-ig naturell youghurt med nötter eller frysta bär - ägg med kesella-röra Lunchalternativ -Kött, fisk , fågel kombinerat med sallad/stuvad spenat - Ris, pasta, potatis är uteslutet Fika - kaffe Träning - Minst två timmeslånga promenader per vecka i högt tempo. Borde inte vara några problem. - Gymma minst två pass per vecka. Ska köpa årskort på kommunala gymmet på jobbet. Med rabatten som kommunen ger betalar jag bara 600 spänn för ett fint utrustat gym. Det öppnar 0630 så jag hoppas kunna klämma in två pass per vecka där före jobbet. Tillägg på Utmaningen - vi kör gentlemans agreement på det här. Orka resa till Stockholm för gemensam invägning Ett styck tjockis, skulle väl tippa att jag ligger på 95 pannor just nu, officiell invägning imornbitti Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 6 Juli , 2009 Rapport Share Postad 6 Juli , 2009 Ho ho, det här blir easy peasy. För det första väger jag redan mer än dig (ca 103 om jag får gissa) vilket gör att det blir lättare för mig att gå ner. Möjligen marginellt men ändock. Dessutom har jag planerat in färre mål mat än du och dessutom kommer jag att ha enklare att hitta tid till träning eftersom jag inte har bromsklossar i form av barn. Som bonus har jag dessutom en kroppsbyggare på jobbet som äter typ rå kyckling till lunch varje dag. Jag hakar på honom bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 6 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 6 Juli , 2009 Ho ho, det här blir easy peasy. För det första väger jag redan mer än dig (ca 103 om jag får gissa) vilket gör att det blir lättare för mig att gå ner.Vad sockersött att du tror på det där Dessutom har jag planerat in färre mål mat än du...Rolig läsning nummer två. Det är för schåen inte antalet måltider som är väsentligt ... och dessutom kommer jag att ha enklare att hitta tid till träning eftersom jag inte har bromsklossar i form av barn.Dessa "bromsklossar" är snarare en fördel. Medans du sitter på arslet och jäser med en påse chips springar jag runt i huset och jagar fatt dom.Som bonus har jag dessutom en kroppsbyggare på jobbet som äter typ rå kyckling till lunch varje dag. Jag hakar på honom bara. Snälla, snälla, ta rygg på hans måltider! Jag ber dig på mina bara knän! Som sagt, lätta pengar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 6 Juli , 2009 Rapport Share Postad 6 Juli , 2009 Håll käften nu och koncentrera dig på uppgiften! Förresten, vad är det som luktar? Kolla blöjorna på ungarna är du snäll.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 6 Juli , 2009 Rapport Share Postad 6 Juli , 2009 Om nu de ska hålla på, så Valterego, ska vi vända på det hela? Du är ju likt som mig, rejält "kraftigt" byggd Jag har försökt i hela mitt liv, att gå upp, iallafall 5 kg. En hundring för varje kilo "fi" har gått upp mer? Vad säger du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 6 Juli , 2009 Rapport Share Postad 6 Juli , 2009 Om nu de ska hålla på, så Valterego, ska vi vända på det hela? Du är ju likt som mig, rejält "kraftigt" byggd Jag har försökt i hela mitt liv, att gå upp, iallafall 5 kg. En hundring för varje kilo "fi" har gått upp mer? Vad säger du? Jag är inte negativt inställd till idén. Vad kör vi för tidsperiod? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omalley Postad 6 Juli , 2009 Rapport Share Postad 6 Juli , 2009 Lycka till TF! Om det känns lite knapert i slutet får du hojta till, jag har erfarenhet . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts