Gå till innehåll

Par i Pappor Pokulerar


TotalFarsa

Recommended Posts

Pardagböcker verkar vara senaste trenden och Valterego och jag kan ju inte vara sämre än att vi följer med strömmen och startar db tillsammans.

 

Kort och gott om mig:

 

- Hobbylirare som inte har grindat sen x7-bonusarna försvann med partyskinsen

- Svensson-svennebanan in i själen. Sambo, två barn (töser), radhus, V70

- Dåligt med solskydd på skallen

- Örn-tatuering på höger axel. Tack lumpen

- Tillfälligtvis f-ledig på 50% fram till augusti - jobbar in jämställdhetsbonus från FK

- Serie-alcoholic med förkärlek till nya och gamla komediserier

- Bröt foten -94. Har sedan dess en fobi för finska halvpallar och stålband

 

Spelar numera poker endast när andan faller på. Vilket den inte har gjort så ofta det senaste året men jag fick en liten nytändning med finnkamp- och sm-sattarna på betway och den förbenat roliga lagpokerligan.

 

---------------------------------------------------

Alltså, vad är det för fel på folk. Lagpoker är den roligaste spelformen jag har testat sedan skivat bröd.

---------------------------------------------------

 

Alltså har jag funderat på hur jag ska spela lite mer aktivt under den tid som jag ändå disponerar för mig själv. Kom därför på följande koncept som jag ska försöka följa slaviskt:

 

Projekt

- 50 euro på B2B samt 50 dollares på Betway.

- Spela NL25 - ett bord i taget

- Håll isär rullarna och gå upp i nivå när det finns fyra inköp till nivån ovan, dvs $200 för NL50 etc

- Gå ner i nivå om jag hamnar under 2 buyin för nivån

 

Mål

Jag måste ha ett mål annars vet jag med mig att jag inte kommer att engagera mig öht. Därför får målet bli att spela ihop till någon form av lajv-turnering t.ex pokerfinnkampen eller liknande.

 

Förutom det här lilla projektet så kommer jag väl att försöka hålla dagboken så pokerinriktad som möjligt men det kommer säkert att dyka upp lite funderingar över saker och tings jävlighet. Det brukar bli så :-P

 

Nästa helg är det en liten pokersammankomst i mellansverige med Valterego som centralfigur.

 

Tänkte ta med mig en flarra bjudwhisky dit för att få motståndarna knäsvaga. Upptäckte den förträffliga Grand Bark som stod som Månadens Whisky på Delirium/Gbg häromveckan. En falkenbergare som importerar Islay-whiskys och blandar dom till perfektion. Gick för 13 kr/cl så det blev ju både ett och två glas. Såklart var det en beställningsvara på Bolaget och kommer inte in förns 1a april igen. Lägg datumet på minnet. Får bli en Glenlivet Nadürra istället.

 

Nu kör vi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 400
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Okej. Se det då här: TotalFarsa är det här projektets Aschberg, och jag dess Fylking. Han är stjärnan och jag hjärnan. Eller nåt....

 

Kort om mig då. Jag är en undernärd tvåbarnsfarsa från Mälardalen med alla attribut som Jennez föraktar såsom Husvagn, nio-till-fem-jobb, Xbox och barn. Till detta kan vi lägga faktumet att jag intalar mig själv att jag är en vinnande pokerspelare, men att jag i praktiken antagligen blöder min rulle till döds sakta men säkert. Jag är medioker och oförbätterlig. A lost case, helt enkelt.

 

Eftersom jag inte kan spela speciellt bra lägger jag stora delar av min pokertid på att skriva om poker istället, bland annat på min blogg (URL finns i länk nedan), och i olika intervjuer. Just nu håller jag på med en om Nalle Hedlund.

 

Vad ska jag då med en halv dagbok till om jag har en blogg. Well, kan ju alltid användas för att dryfta foruminterna spörsmål och funderingar, och kanske skriva lite om det egna spelet, som jag mer eller mindre medvetet undanhållit från bloggen. Vem vet, det kanske till och med dyker upp en handhistorik här framöver?

 

Nåväl, precis som TF får jag väl sätta upp ett mål. Vi kör 100 dollares här med, samma sajt, som ska shortstackas på Omaha Hi/Lo. Om någon orkar får ni gärna lägga upp en stakesplan åt mig, när jag ska gå upp resp ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket värdelöst liv du måste ha :cry:

 

gl obv

Vet du vad, det är inte utan att man känner så ibland. Fast då av helt andra orsaker än poker.

 

Par i Pappor Kopulerar? Eller kanske kopulerade mtp att ni har familj?
Så ordvitsen gick dig inte över huvudet? :-P

 

Det där med jävligheten kommer nog förr eller senare ska du se
Oj, det där kan jag skriva under på.

 

Det verkar som om projektet kan få sin början redan ikväll. Sambon har annonserat att hon ska på ölprovning med sina kamrater i ladies circle (nån rotary-avknoppad historia för tjejer) så när barnen har lagt sig kanske det blir en första session. Chans för gulning ikväll värderar jag till ungefär 40/60 av ren försiktighetsprincip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sådan här DB med "mogna," "förståndiga," "vuxna," "män med småbarn" liksom mig :mrgreen:

Det kan ju inte bli annat än bra

Ett och ett halvt rätt var inte illa, tack för förtroendet ;-)

 

Wow, hade verkligen glömt hur tråkigt det är att sitta och klicka cg. Men sagt är sagt.

 

Hursomhelst, första sessionen slutar ca 10e. Var uppe på 30e men då vände såklart riggen till julnissarnas fördel och folk setade mina överpar och fick in finfina rr-stegar. Inte mycket att säga egentligen och inga HHs blir det heller för det skulle bara vara meningslöst gnäll :-P

 

Men säg det moln som inte har en silverkant! Ska fika med en annan familj imorn och för en liten stund sen fick jag klartecken på att den andra killen får hänga med mig på krogen imornkväll. Det låter kanske inte så jäkla märkvärdigt men till saken hör att det här är första gången som jag lyckas dra med den här killen ut utan att ha planerat det tre veckor i förväg :-P

 

Heja heja, imorn blir det Hoppis och Skuttis med 3-åringen på förmiddan, fika mitt på dan och sen öl, öl, öl på kvällen. Höger, vänster, rocknroll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men säg det moln som inte har en silverkant! Ska fika med en annan familj imorn och för en liten stund sen fick jag klartecken på att den andra killen får hänga med mig på krogen imornkväll. Det låter kanske inte så jäkla märkvärdigt men till saken hör att det här är första gången som jag lyckas dra med den här killen ut utan att ha planerat det tre veckor i förväg :-P

 

Heja heja, imorn blir det Hoppis och Skuttis med 3-åringen på förmiddan, fika mitt på dan och sen öl, öl, öl på kvällen. Höger, vänster, rocknroll!

 

Jag är glad för att du är glad men känns det ändå inte lite tungt på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En något modest start på rullandet. In på 0.05/0.10 PL, köpte in för 2 euro. Klev av med 4.61. Ett plus på tre å en halv dollar. Det här kommer att ta tid.

 

Vill jag:

[ ] Disciplinera mig och spela längre sessioner?

[ ] Börja multitabla?

[ ] Skotta på högre nivåer?

 

Musik kommer för övrigt att stötas och blötas i dagboken. Återkommer i dagarna med de fem bästa svenska plattorna genom tiderna.

 

EDIT: Och tack för lyckönskningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara att anmäla sig till 13/6 är ni klara???????
Jag skulle vilja påstå att jag är klar. Det är förmodligen inte omöjligt att jag släpar med mig någon utav mina pokerodugliga kamrater, om int3e annat så för sällskapets skull :-P

 

Vad gäller boende så kan det väl inte vara sån fart i lkp att man inte kan boka en vecka innan?

 

Valterego, vad är det jag hör om Tallin?

Jag är glad för att du är glad men känns det ändå inte lite tungt på något sätt?

Inte det minsta. Om du bara visste hur van jag är att bli besviken :-P

 

Ikväll kan det hända att det blir lite fylleslask när jag kommer hem från krogen. It can go either way :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja påstå att jag är klar. Det är förmodligen inte omöjligt att jag släpar med mig någon utav mina pokerodugliga kamrater, om int3e annat så för sällskapets skull :-P

 

Vad gäller boende så kan det väl inte vara sån fart i lkp att man inte kan boka en vecka innan?

 

 

Instämmer i samtliga tre påståenden. En indolent vän kanske man kan rycka med sig härifrån.

 

Valterego, vad är det jag hör om Tallin?

 

Well...om det nu skulle vara så att jag lyckades klonka en plats i en satellit (won't happen då jag inte spelat speciellt många av satelliterna) så tyckte jag att det var bäst att flagga hemma redan nu för att jag kanske skulle åka till ett baltland i maj.

 

Tar jag inte mig in i turren funderar jag seriöst på att åka dit och skriva om spektaklet i en eller annan form. Kanske spela lite sidospel? Sugen TF?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta planeras alltså klockan 07:24. Det är ju inte så att man kan se att du är småbarnsförälder på inläggen. :)

 

Lycka till gentlemen.

Ja, jag räknar med att barnen sover när jag kommer hem ikväll och sambon lär lägga sig tidigt för det är hennes natt med barnen. Klart lite slask comes to mind. Eller är jag väldigt konstigt funtad nu :ola:

Well...om det nu skulle vara så att jag lyckades klonka en plats i en satellit (won't happen då jag inte spelat speciellt många av satelliterna) så tyckte jag att det var bäst att flagga hemma redan nu för att jag kanske skulle åka till ett baltland i maj.

 

Tar jag inte mig in i turren funderar jag seriöst på att åka dit och skriva om spektaklet i en eller annan form. Kanske spela lite sidospel? Sugen TF?

Är det sm vi pratar om nu? För första finnkampen spelas ju redan näst sista helgen i april. Jag var faktiskt hyggligt nära att ta rygg på en ungtjur dit och köpa in mig (då jag totalmissade i finalsatten) men fick inte ihop det med jobb och barnvakt. Typiskt nog ska min sambo till köpenhamn den helgen och eftersom vi ska till NY helgen därefter så har vi redan förbrukat barnvaktskapitalet hos våra nära & kära. Så det fick bli skipp på den första finnkampen.

 

Men om vi snackar sm så tåls det att funderas på. Jag har ju faktiskt kvalat till finalsatten på måndag kväll och har man lite tur med korten så blir det klonken. Annars så är jag inte helt oäven på att dra dit ändå, vi kan ju hålla det lite öppet. Enda kruxet är att en läkare vid namn Shams ska rota i mitt öga och byta ut höger hornhinna i maj. Har inte fått reda på exakt datum än. Tack för framförhållningen Mölndals sjukvård :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

880 spänn kostar ett rum på Scandic väst för 3 pers BTW....

 

Uschedanemej vad långt ni ska promenera.

 

Prova

 

Perfekt för ungkaren i er

 

eller varför inte hos John Cleese och eManuel

 

Linköpings Fawlty Towers

 

så har ni max 10 min promenad i lååååååååååångsamt mak.

 

ta med han Lundaiten oxå osså skickar ni era anmälningar via mailen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...