Gå till innehåll

Par i Pappor Pokulerar

TotalFarsa

Recommended Posts

• Svars 400
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

4) Shooter Jennings - Manifesto No 1

Att ha kända föräldrar kan vara ett helvete till arv att bära, i synnerhet om man planerar att skapa sig en karriär inom samma gebit som övergenerationen. Fråga Thomas Bodström, Erland Hellström, Tobias Hysén, eller Jacob Zimmerman. Det finns ett par exempel i countrysfären också, det tyngsta oket får tveklöst Hank Williams Jr och i sin tur hans son Hank Williams III bära, där Gudfadern av country kastar sin skugga över allt de skapar. Vid sidan av dem vill jag nog påstå att Shooter Jennings startat sin karriär i den brantaste uppförsbacken. Som son till Ol' Waylon och Jessie Colter är det tämligen lätt att avfärda Shooter (Shooter, är det inte jävligt få som bär upp ett sånt namn utan löje by the way?) som en lycksökare som ska tälja guld på föräldrarnas framgång.

Nu visade det sig rätt snabbt att Shooter faktiskt var en jävligt talangfull kille, plus att han dessutom är det coolaste countryn frambringat sen.....ja, sen typ Waylon Jennings kanske? Föga förvånade fick han också spela sin far i filmen om Johnny Cash, "Walk The Line". Skrämmande porträttlik en ung Waylon i de få scener han medverkade i.

Det hörs på skivorna att Shooter fått countryn med modersmjölken, och ibland tenderar rockern att ha en väl stor förkärlek till tradcountry som faktiskt blir rätt saggig i längden. Men vad fan gör det när han levererar låtar som Manifesto No 1. More or less den ultimata mixen mellan country och traditionell rock'n'roll, och en av de coolaste texter som skrivits.

Och ja, han bär faktiskt upp namnet med stil.

"I'LL BE IN THE BACK

OF MY BLACK CADILLAC

WHEN JESUS FINALLY COMES

TO CALL HIS CHILDREN HOME"

Shooter_Jennings_umvd002.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passerade jobbets kapprum idag. I ögonvrån såg jag en oompaloompier. Ni vet de där små nissarna från Kalle & Chokladfabriken som alla ser ut som en ung dvärgvariant av Lars-Åke Lagrell i kroppsstrumpa?

Det visade sig att det var min spegelbild. Min utmärglade kroppshydda och gungande gång, i kombination med nya halvcentimetersfrisyren och helsvart gear hade min syn spelat mig ett ögonblicksspratt. Det finns säkert någon form av sensmoral i den här historien, men just nu orkar jag inte fundera på vad.

Igår blev det lagpoker igen efter en veckas uppehåll. Vi vann. Det andra deltagande laget kom tvåa. Inte var det min förtjänst, och definitivt inte Olas heller. Äras den som äras bör, så mycket väl spelat, Devalanteriel! Du var änden på en pol där jag var den andra. Und so weiter.....

Länk till kommentar

Imorn förmiddag bär det av till linköping för lite snajdigt livespel på PK Engeln.

Hotell är bokat på Fawlty Towers, sjukt bra namn, får hoppas det lever upp till förväntningar. Hur ska det inte kunna göra det iofs när man bunkar upp med Skanke :ola:

Vi hoppas anlända lnkpng framåt 14-snåret och letar då raskt upp ett ölhak för att ingjuta lite mod i våra arma kroppar. Förslag någon?

Ska testa att mobilblogga under resans gång på: http://totalfarsa.blogspot.com/

Tanken är att, med hjälp av min usla mobil, posta pics och syrliga kommentarer :-P

Länk till kommentar

Ni kan ju se till att vara på plats i pokerlokalen en halvtimme innan start så vi allihop kan ta en öl tillsammans oxå...

Kan inte lova något ;-)

Eller jo, klart vi är där i tid!

Ja porten låses i alla fall en kvart innan. Så om du å Skankebanke somnar i ölglasen så lär ni inte komma in ;-).

Edit: Vi vill ha alla inköp etc klart så vi kan dra igång exakt 16.00 denna gång eftersom vi räknat ut att den totala speltiden troligen blir nånstans mellan 8-10 timmar.

Länk till kommentar

Ja porten låses i alla fall en kvart innan. Så om du å Skankebanke somnar i ölglasen så lär ni inte komma in ;-).

Edit: Vi vill ha alla inköp etc klart så vi kan dra igång exakt 16.00 denna gång eftersom vi räknat ut att den totala speltiden troligen blir nånstans mellan 8-10 timmar.

Jäklas bara med MT, klart vi är där i tid!

Blev så jävla trött på mölndals sjukhus igår. Fick äntligen hem kallelsen till operationen. Nu visar det sig att jag ska ligga inne i tre dagar, en dag för rpep, en dag för op och så en dag för check-up. Till råga på allt har jag av min optiker fått reda på att avstötningsrisken är så hög som 20 fucking procent. Hur kul är det på en skala mellan ett och mitt arsle :evil: Mölndals sjukhus borde fan vinna något slags pris i Undanhållande av Vital Information... Ahja, in den 18e maj, under skalpellen den 19e...

Om en och en halv timme stoppar jag in mig själv i bilen och ställer in siktet på linköping. Planen är att köra mot Värnamo över Hyltebruk för att så snabbt som möjligt hitta E4an. Kan inte tänka mig att någon annan väg skulle vara bättre. Fawlty Towers verkar ligga ett äpplekast från centralen så det ska vara lätt att hitta till, alltid något...

Vi får väl se om tekniken, och jag själv, kan ta oss i kragen och producera något trevligt idag: http://totalfarsa.blogspot.com/

Länk till kommentar

3) Billy Joe Shaver - Georgia On A Fast Train

I min bok finns det ingen som skapar ett sånt driv med en gitarr som Eddy Shaver gjorde. Som låtskrivare skapade han inte direkt något omistligt under sitt knappt fyrtioåriga liv. Det är som gitarrist åt fadern Billy Joe som det verkligen visar sig vilken jävla talang Eddy var, och det är tveksamt om det visar sig klarare än i den version av "Georgia On A Fast Train" de gjorde på "Tramp On Your Street".

"Eddy Shaver added thunder and power to father Billy Joe Shaver's lyrical punch", skrev Rolling Stone. Right on spot; gitarrerna får håret att resa sig från första anslaget. Man ska dock inte heller glömma Billy Joes fantastiska röst, och musikaliska timing. Det är de små detaljerna som skiljer. Jag har hört Georgia On A Fast Train många hundra gånger de senaste fem åren, och har inte tröttnat ett spår. Det är så - jävla - bra.

För några år sedan stod jag och min bror David i en rätt nedsläckt lokal i Furuviksparken i Gävle. När vi stått där i kanske fem minuter kommer en äldre man inpromenerande. Han räcker fram en hand som det saknas ett par fingrar på, och säger "Billy Joe, nice to meet you". Det var stort.

Länk till kommentar

Såja! Med mycket liten marginal vann jag PFs musikcup. Till skillnad från i grundserien skulle det visa sig att vid lika poäng avgjorde alltid tidsskillnaden (i grundserien var en diff på mindre än 30 sekunder lika med oavgjort). Det blev 7-7 mellan mig och min finalmotståndare "Vabraa" med sex sekunders tidsdifferens till min fördel. Stort tack för god match!

När börjar nästa cup, Skanke?

Länk till kommentar

Allvarligt, det är en jävla månad kvar till SM. Var är tempot, var är baneren, pukorna och trumpeterna? Allt jag hör är en tystnad. Jag är uppriktigt förvånad, och faktiskt lite bedrövad över att folk inte kvalar jävel. Sajter, bomba pokersverige med buzz om SM. Förbundet: bomba pokersverige med buzz om SM. Spelare, kvala, köp in direkt, snacka SM, skapa lite stämning. Hur jävla svårt ska det vara?

Finns det över huvud taget någon sajt som INTE har kvalmöjligheter (ni behöver inte svara, det var en retorisk fråga)? Aldrig har väl pokersverige varit så jäkla fullskitet med övervärden....

Länk till kommentar