Kidder Postad 9 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2009 Händelserik kväll indeed. Köpte in mig till tio turneringar mellan 21 och 22 och vid 23 hade jag bustat i hälften. Men i de jag bet mig kvar i gick det desto bättre: 4a på Party 20K för $1400. Var chippie vid ett par tillfällen men flippade illa så inget att göra 6a på FTP 50K. Kom bakifrån och låg ett tag 3/7 men bustade då storstacken höjer från knapp, SB som har 10bb pushar och jag sitter med AK på BB. Problemet var att SB också hade AK och knappen snappade med QQ. Är dessutom kvar i Ipokers sena $10 rebuy med strax över $30k i prispotten. Ligger 7/26 efter ett par utdragningar jag skäms lite över. Ett tredje finalbord ikväll hade såklart suttit guld. Såg handen på FT med AK, lite surt. Lirar 80k ikväll och just nu 5/29 men det har svängt på båda hållen så vi får se. Citera
Hakflem Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Såg handen på FT med AK, lite surt. Lirar 80k ikväll och just nu 5/29 men det har svängt på båda hållen så vi får se. Vajert! Kör hårt föfan, dax för en klonk ikväll! Citera
Hakflem Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Hittade till slut en sjundeplats på lottoturren på Ipoker för nästan $1K till. 3/10 finalbord kan man inte klaga på Kidder ligger 1/14 på Stars 80k atm nu också så det kan bli en fin kväll för dagboken! Glglgl mannen! Citera
ulaf Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Hmm, slog in siffrorna i SngWiz och blev något överraskad att det förespråkade fold. Då förutsätter jag dessutom att Fi pushar kring 75% av händerna. EqP (syn) = 19.0% EqF (fold) = 19.6% Skillnaden är att man "tjänar" $66 på att vika här vilket känns sjukt. Å andra sidan är ju det en billig investering för att ta upp jakten på förstaplatsen och det var antagligen så jag resonerade när jag blixtsynade Där fick man sig en tankeställare om det nu är sant. Jag hade blixtsynat med betydligt sämre händer. Citera
Kidder Postad 9 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2009 Hittade till slut en sjundeplats på lottoturren på Ipoker för nästan $1K till. 3/10 finalbord kan man inte klaga på Kidder ligger 1/14 på Stars 80k atm nu också så det kan bli en fin kväll för dagboken! Glglgl mannen! Sluta 2:a för 13k, HU var där inte mycket att göra när han hade 5 ggr min stack. Gonatt Citera
ulaf Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Sluta 2:a för 13k, HU var där inte mycket att göra när han hade 5 ggr min stack. Gonatt Grattis!!! Citera
Kidder Postad 9 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2009 Grattis!!! Tack för det. Sitter på jobbet lite halvsliten efter 3 timmars sömn men det tar vi igen ikväll. Citera
Hakflem Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Jag lyckades såklart toksomna ifrån railen, men stort grattis! Lite extra semesterdeg är aldrig fel! Citera
Kidder Postad 9 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2009 Jag lyckades såklart toksomna ifrån railen, men stort grattis! Lite extra semesterdeg är aldrig fel! Ty, ty. Timingen är verkligen perfekt nu när semestern börjar typ i nästa vecka. Ikväll ska jag bara sova och drömma söta drömmar. Citera
Hakflem Postad 12 Juli , 2009 Rapport Postad 12 Juli , 2009 Söndagsgrind förstås. Känner dock hur tröttheten kommer smygandes efter en fantastisk tvådagars med alldeles för lite sömn. Startar nog bara upp det sista settet med turrar kl 21 och sen får det nog räcka. För övrigt går det ganska semisegt i det mesta, är dock fortfarande kvar i Party 300K med halvtråkig stack. EDIT: Bust på Party som 400 nånting med AJ vs AT, pengarna in pre. Citera
Kidder Postad 14 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2009 Blev aldrig nån söndagsgrind för mig. Grannar som bjuder in för ett glas vin är svårt att ignorera. Eller jag formulerar om. Frun i huset är svår att ignorera och för husfridens skull var det bara att pallara sig iväg över gatan. Körde triathlonen också i söndags och blev 3:a av 6 startande. Nöjd med bedriften eftersom ettan och tvåan är såna träningsdårar så där har man ändå inte en chans. Pokern ja....vi tar upp den så smått när vädret blir sämre. 2 dar kvar sen 4 veckors semester.... Citera
Kidder Postad 15 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 15 Juli , 2009 Har inte lirat på 5 dar nu och det känns som en evighet. Blev bara en turnering idag och var aldrig riktig närvarande. Spela en massa turbo DoN's istället och det gick bättre samtidigt som jag youtuba lite. Citera
Hakflem Postad 19 Juli , 2009 Rapport Postad 19 Juli , 2009 Jag har också varit ganska lat på sistone och njutit av sommaren med alla fina fester som ploppar upp mer eller mindre varje dag här i stan för tillfället. I går var jag på en sjuuuk lägenhetsfest där ungefär 150 pers tryckte in sig i en trea. Ikväll blir det dock lite lir. Ska träna först och glider väl in kring 21:00 för spel. Känner mig taggad som fan, så ikväll ska det smälla obv. Citera
Kidder Postad 19 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 19 Juli , 2009 Ikväll blir det storgrind för sen försvinner jag iväg på en veckas semester utan dator. Vi gör västkusten med campingstuga, Liseberg, krabbfiske och säkert en massa annat. Bust i brawl ganska tidigt men tuffar på i 80k special och Ipoker 250k. Blir Million och kanske FT 1,5 M idag. Citera
Kidder Postad 19 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 19 Juli , 2009 Ipoker är ett skämt men nu glömmer vi det och går vidare. Kom till finalbord på SVS 500 men sluta tyvärr bara 8:a, tröstpris. Kvar i Millon och regga mig till FTP 1,5 M. Vi hoppas på att se soluppgången imorgon bitti nu då. Citera
Hakflem Postad 20 Juli , 2009 Rapport Postad 20 Juli , 2009 Blev en annorlunda söndagsgrind då jag blev extremt megatrött efter träningen (tvådagarsfesten kanske var orsaken till det). Körde bara fem turrar men hittade ändå ett FT på B2Bs 50K. Blev dock en sur eftersmak då jag bustade som nia efter att ha fått in det pre med AK vs Q7s för en top två-stack. Senare bustade jag den sista (sunday Million på Stars) med cirka 100 pers från pengarna med 99 vs AK. Kvällens sjukaste var dock att jag misslyckades att kvala in till FTPs 1,5 mill. Lirade en superturbosngsatellit (ett ord!) med två platser och med tre spelare kvar hade jag 600, tvåan 220 och trean 80 marker på 30/60. Men på nåt jävla sjukt sätt så körde det ändå ihop sig. Extrem tilt såklart. Slutade dryga ialf 1K plus, aldrig fel. Citera
Hakflem Postad 20 Juli , 2009 Rapport Postad 20 Juli , 2009 Ganska kall kväll imo. Efter den här handen gick det bara utför. #Game No : 8259822400 ***** Hand History for Game 8259822400 ***** NL Texas Hold'em $55 USD Buy-in Trny: 46641291 Level: 4 Blinds(100/200) - Monday, July 20, 16:54:56 EDT 2009 Table $20K Gtd (1718352) Table #2 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 9 Seat 6: IvanNielsen ( 5,415 ) Seat 8: LoSeToRiver ( 3,205 ) Seat 10: MiSjap ( 3,300 ) Seat 2: RosyITBelly ( 11,635 ) Seat 9: Zzharg ( 1,915 ) Seat 7: carlos22889 ( 7,650 ) Seat 1: houthemoupas ( 10,435 ) Seat 4: paolopirlo ( 11,940 ) Seat 3: primaflopp ( 3,690 ) Trny: 46641291 Level: 4 Blinds(100/200) ** Dealing down cards ** Dealt to Zzharg [ ] paolopirlo folds IvanNielsen folds carlos22889 folds LoSeToRiver raises [600] Zzharg is all-In [1,915] MiSjap will be using his time bank for this hand. MiSjap folds houthemoupas folds RosyITBelly folds primaflopp folds LoSeToRiver calls [1,315] ** Dealing Flop ** [ , , ] ** Dealing Turn ** [ ] ** Dealing River ** [ ] LoSeToRiver shows [ , ]four of a kind, Fours. Zzharg shows [ , ]a full house, Eights full of Fours. LoSeToRiver wins 4,130 chips from the main pot with four of a kind, Fours. Player Zzharg finished in 192. Citera
Kidder Postad 23 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2009 Hemma igen då efter en liten minisemester på västkusten. Vädret var väl så där men barnen gillade stället i allafall. Vi skulle ta Göteborg på hemvägen tänkte vi. Bra väder då blir det Liseberg, dåligt väder innebär Universeum. Som bekant regnade det en del i Göteborg idag Detta innebar att alla jävlar som tänkte gå på Liseberg gick på Universeum istället och när vi kom in dygnsura innanför entren så gapade vi allihop på horden av människor. Efter lite övertygande så tyckte till och med dom små att det var lite väl mycket folk för att orka detta. Iväg till bilen och hemåt istället. Lirat 3 st ikväll och itm i FTP 50k, sjukt kall dock och fick folda in mig. Snart blir det all-in race. Citera
Kidder Postad 26 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 26 Juli , 2009 Söndagsgrinden avslutad för denna gången. Inte en enda itm. Brukar ju alltid vara nåt litet iallafall. Ser att Hakflem är igång lite här och var, gl för nu knoppar jag. Citera
Hakflem Postad 27 Juli , 2009 Rapport Postad 27 Juli , 2009 Igång är jag alltid men det kan bli ett fint hål ikväll. Har bara två kvar och det ser inte direkt jätteljust ut i någon. Men vi kämpar på! Citera
Hakflem Postad 27 Juli , 2009 Rapport Postad 27 Juli , 2009 Igång är jag alltid men det kan bli ett fint hål ikväll. Har bara två kvar och det ser inte direkt jätteljust ut i någon. Men vi kämpar på! Glöm det! Klonkade 30K $109 deepstack på Ipoker för $10.1K, helt stört att jag lyckades vinna också. Åkte på en rejäl beat med 19 kvar och var nere på 3bb. Lyckades dock ta mig tillbaka och bananskalade in på FT som shortstack. Hittade obv kortrushen och kunde ta mig till HU utan egentliga utdragningar. Där låg jag också rejält efter, med en sjättedel av hans stack men floppade extremt bra och kunde vända. Hurra! EDIT: Månadsrekord på g. Citera
Recommended Posts