Gå till innehåll

WSOP-sat bubbla, syna sig allin me AJs?


Snusarn

Recommended Posts

Kan det inte bli torsdag snart så Sat kungen Ola kommer tillbaka och berättar hur han tänkt. Måste väl finnas någon bra tanke bakom så många gånger han kvalat in.

 

Jag precis som alla andra här verkar tycka att det är auto fold. Det är 4 jämnbördiga stackar och en chippie. Jag lägger AJ här alla dagar i veckan när någon ställt in före mig. Jag pushar mycket hellre själv någon hand senare då jag är först in i handen och nöjer mig med att plocka upp blinds/antes på ca 10k. Synar någon har jag förhoppningsvis en coin eller är inte så mycket bakom.

 

Fast jag har inte heller några större erfarenheter av sateliter måste jag tillägga :-D Men vi har iaf marker att klara oss något varv till och hoppas att någon annan ställer in och får syn

 

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Stackleadern har väl inte lagt sig eller? Om de två minsta stackarna (som dessutom är nästan lika) går all-in så borde han väl syna med 23? Enda risken är ju splitpott mellan småstackarna.

 

Det är enda risken om han foldar också, plus att han inte riskerar att de två andra splittar på en del av hans stack.

 

I vilket fall som slog det mig att det även i det gänget med (förmodligen) relativt garvade spelare skulle kunna funnits någon som hellre hade tagit de 5K som 11a. Visst en upplevelse att spela WSOP men om jag mot förmodan hade hamnat där efter att kvalat in från en låg insats så hade jag insett att chansen att casha i WSOP hade varit minimal. Hade med 11a kvar nog kört några allin och inte blivit ledsen om jag åkt ut. För 5K kunde jag åkt på en mycket finare semester än Las Vegas och haft gott om pengar kvar att spela för.

 

Tror inte det. De flesta spelar nog WSOP-kval för att de vill vinna en plats till WSOP, inte för att vinna tröstpriser.

 

Varför? Hade jag varit chipleader hade jag typ slagit på autofold knappen. Visst vissa lägen hade man synat ner. Men inte som att jag synar ner en allin med en särskillt bred range när jag riskerar 1/3 av stacken.

 

Inte du, nä.

 

 

Ola måste ha missat att det är en satellit (i första posten) och överskattat snittmotståndarna (i andra posten)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, vi synar inte med AJo här. Det kan vi inte göra. Det får vi inte göra. Basta!! Vad synar vi med då? Tja, AA givetvis och möjligtvis KK. Allt utöver det är blixtvik! Jag går hellre all in själv med 72o än synar mig all in med AJ.

But hey, that´s just me....

 

(Detta förutsätter förstås att vi verkligen vill ha ett WSOP-pkt över allt annat. Är vi skapligt nöjda med tröstpriset på $2.2K kan vi givetvis ta en coinflip här.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det inte bli torsdag snart så Sat kungen Ola kommer tillbaka och berättar hur han tänkt. Måste väl finnas någon bra tanke bakom så många gånger han kvalat in.

 

 

På torsdag kommer Ola antagligen svara att han var karatefull och tänkte fel...

 

Stackleadern har väl inte lagt sig eller? Om de två minsta stackarna (som dessutom är nästan lika) går all-in så borde han väl syna med 23?

 

Nej han ska inte syna med 23.

1. Säg att båda visar AK som står helt plötsligt är han inte 100% klar

2. Dem visar olika händer och med största sannolikhet ingen splitt utan någon av dem åker ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kommer att syna typ en gång på tusen. Vet vi att Fi har samma hand tycker jag det är en lätt syn.

 

Nu har ju inte fi samma hand. Vi har AJs, fi har AJo. Syn isf. Har fi också AJs är det blixtvik imo.

Risken att cl synar bakom måste väl anses som supermikroskopisk om det inte är en komplett idiot som sitter där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har ju inte fi samma hand. Vi har AJs, fi har AJo. Syn isf. Har fi också AJs är det blixtvik imo.

Risken att cl synar bakom måste väl anses som supermikroskopisk om det inte är en komplett idiot som sitter där?

 

OP's reads på motståndarna borde tas med för en komplett analys

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OP's reads på motståndarna borde tas med för en komplett analys

 

Va?

Frågan var:

Någon som orkar kolla ifall vi borde syna ifall vi vet att fi har AJo? Tycker typ det är det mest intressanta scenariot.

Det var den frågan jag svarade på. Vi har alltså AJs och fi AJo. Syn isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar BB bakom vilket han mycket väl kan göra så är vi rätt körda.

 

Om det är en något sånär kompetent lirare vikar han ju där. Worst case scenario för honom är ju att vi och fi splittar potten och dessutom tar en rejäl tugga ur hans stack.

Med de marker han har borde han kunna vika sig in i WSOP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har ju inte fi samma hand. Vi har AJs, fi har AJo. Syn isf. Har fi också AJs är det blixtvik imo.

Risken att cl synar bakom måste väl anses som supermikroskopisk om det inte är en komplett idiot som sitter där?

 

Jag tänkte på om båda hade AJo, då jag ser det som en lätt syn. Har vi dessutom AJs blir det ju än lättare (men inte mkt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi behöver ca 75%. Det har vi inte mot any two.
Whut?

 

Hur får du fram denna siffra? Jag skulle vilja säga att vi behöver 60%

 

En gubbe är "helt klar" för avancemang. Med andra ord är vi fyra spelare som spelar om tre platser.

 

70k, 70k, 70k och 55k. Uppskattningsvis har de tre 70k-stackarna 80% chans vardera för avancemang, och vi 60% chans.

OP's reads på motståndarna borde tas med för en komplett analys
Självklart, och som jag sa så är det jättesyn mot kompetenta motståndare, och (jätte)vik mot dåliga motståndare. Kommer till det nedan.

 

På torsdag kommer Ola antagligen svara att han var karatefull och tänkte fel...
Karatefull var jag, men hävdar fortfarande att jag tänkte rätt.
ICM är naturligtvis inte allt här - men det kan ge en fingervisning:
ICM är totalt värdelöst i det här fallet. ICM bygger på att du har icke-colludande motståndare som faktiskt vill vinna tävlingen, inte att du har colludande motståndare som är glada att komma fyra.

 

Jag precis som alla andra här verkar tycka att det är auto fold. Det är 4 jämnbördiga stackar och en chippie. Jag lägger AJ här alla dagar i veckan när någon ställt in före mig. Jag pushar mycket hellre själv någon hand senare då jag är först in i handen och nöjer mig med att plocka upp blinds/antes på ca 10k. Synar någon har jag förhoppningsvis en coin eller är inte så mycket bakom.
Jag har hela tiden argumenterat för läget att det är fyra kompetenta motståndare. Jag har varit med om detta totalt två gånger: Vad som sker i så fall är att UTG kommer ställa med ATC, och alla andra lägger sig. Repeat.

I ett sådant läge bör vi ta synen med AJs.

Om motståndarna inte är kompetenta nog att fatta att UTG ska ställa med alla händer varje pott, och att alla andra ska lägga sig (förutom AA), ja då ska vi givetvis lägga AJs. Av massor med anledningar, bland annat att någon annan snart tappar lite marker och blir even med oss, samt att fi1 kanske synar fi2 rätt som det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så klart komplett vansinne att din 80/80/80/60-värdering skulle vara mer värd än ICM. Vidare så är inte vårt kortskap så illa att vi kommer råka ut för mycket mer implicit collusion än de övriga korta. De kan ju collluda hur mycket de vill - vi kommer troligen vara nästa person att dega in. Vad ska de göra då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kommer folda, obv. Till slut har vi gigantiska blindar, och vi med minst chips.

Det är så klart komplett vansinne att din 80/80/80/60-värdering skulle vara mer värd än ICM.
Absolut inte.

 

Vad är felet på 80/80/80/60-uppskattningen? Mer än 60% kan du i alla fall knappast ge oss: 4 lika stora stackar vore 75% vardera, summan ska bli 300%.

 

Jag har btw inte sett någon ICM-simulatror somklarar av en DoN på korrekt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, om du jämför detta med en DoN förespråkar du alltså att vi synar med AJs på bubblan i sådan också? Komplett vansinne imo.

(Iofs är det ju inte riktigt bubblan i det här fallet men TS har ju sagt att han skiter i tröstpriset så ur hans synvinkel är det bubblan.)

 

Kaspar och Johnny har varit halvaktiva och fått repusha storstackarna ett par gånger.

 

Ovanstående indikerar att det förekommer action lite då och då. Det kan ju även hända att någon av dom pushar ut sig snart också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, om du jämför detta med en DoN förespråkar du alltså att vi synar med AJs på bubblan i sådan också? Komplett vansinne imo.

(Iofs är det ju inte riktigt bubblan i det här fallet men TS har ju sagt att han skiter i tröstpriset så ur hans synvinkel är det bubblan.)

Om folk spelade DoN på ett colludande sätt, så ska vi syna i en DoN. Nu spelar dock inte folk så, så vi kan lägga oss.

 

Ovanstående indikerar att det förekommer action lite då och då. Det kan ju även hända att någon av dom pushar ut sig snart också...
Ja, och jag har hela tiden lagt upp två linjer, det ena för kompenta "colludare" och ett annat för motsatsen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...