angelhug Postad 10 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Nej, det är fömodligen fler händer. Ni sitter på 0,5-1, du gör ett MASSIVT överbet. Det skriker bluff. Jag hade nog synat med JJ eller t.o.m TT också. Hoppas vi synes på borden kramar angelhug Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Hoppas vi synes på borden kramar angelhug Det hoppas jag verkligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Jag ger upp jag sätter dig på ignore listan angel. Du säger själv att du är ny sedan kan du inte på något sätt ta in att han spelar helt ok på flop med sina KK fast alla säger det. Skulle du lägga upp handen från början tvärt om så du frågar vad du skulle gjort med KK om Sigge spelar som han gjorde skulle alla svara syn. Det kanske är syn som gäller då eller hur. Visst fins det reservationer men till slut skulle de tycka syn.... SYN SYNSYN Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Nej, det är fömodligen fler händer. Ni sitter på 0,5-1, du gör ett MASSIVT överbet. Det skriker bluff. Jag hade nog synat med JJ eller t.o.m TT också. Tyvärr, spelar allt fler efter kungrickards och rövarns ideer. Vänta vänta vänta på AA och Allin. Dom flesta på denna lilla nivå spelar med scared money och ställer enbart med stål. Visst ett fåtal, men det är enl min åsikt bara ett fåtal som kör med semibluff eller bluff Sen är det iofs ändå en solklar syn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kaobell Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Vi tar det från andra hållet då, Lite bakgrundsinfo: Du nickar Beckinho, men heter troligen Janne och är en 34 årig småbarnsfar som spelar poker en timme i stöten när inte måste skjutsa äldste sonen Simon, 8 år, på fotbollsträning. Pengar är inget du bryr dig så mycket om då du ändå är snickare och tjänar 20 000kr/månad på det, trevligt med lite poker nu strax innan hockeyn börjar. Så till handen: -"Oj, hoppsan, här kom kungarna!" [ , ] "Få se nu, jag sitter UTG, jag måste ju inte tokhöja då inte, lite bättre kanske att bara syna och hoppas nån vill höja lite med nått randomess, jag limpar." JOS_69 calls [$1]. kungrikard folds. <-- Åhh, skönt Kungrickard foldade, han är nog fan bland dom bättre i världen om inte bäst. Rovaren folds. <-- Åhh, ännu bättre Rovaren foldar. Nu är potten min! angelhug raises [$7]. <-- Jamen titta, här kom den, blir fint det här. Jag synar här och ser hur floppen ser ut. Utan ess kan jag nog gå hela vägen till river. Beckinho calls [$6]. <-- Jag synar JOS_69 calls [$6]. Jamen titta, här kom floppen [ , , ] Ahh, perfekt, inget ess. Litet hålstegdrag där ja. Jag checkar. Beckinho checks. JOS_69 checks. angelhug bets [$150]. Öhh? jaha? Det här var ju årets satsning. Brukar man värdebeta 150kr i en 20ish-pott? Känns som att h*n missade brädan. Har h*n AA eller set är det väl skitsamma. Jaja, får väl bära eller brista då.. Stå mina kungar, stå! Beckinho is all-In. ** Dealing Turn ** [ ] ** Dealing River ** [ ] Beckinho shows [ , ] a pair of kings. angelhug shows [ , ] a pair of queens. angelhug wins $0.21 from side pot#1 with a pair of queens. Beckinho wins $314.03 from the main pot with a pair of kings. Does this do anything for ya? Edit: kanske ska tydliggöra att jag inte är den här spelaren och att jag bara drog något fiktivt jag roade mig med på jobbet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Tyvärr, spelar allt fler efter kungrickards och rövarns ideer. Vänta vänta vänta på AA och Allin.Dom flesta på denna lilla nivå spelar med scared money och ställer enbart med stål. Visst ett fåtal, men det är enl min åsikt bara ett fåtal som kör med semibluff eller bluff Ok, var ett tag sen jag spelade där men vi kan ju kolla analysen här nedan. Så till handen:-"Oj, hoppsan, här kom kungarna!" [ , ] "Få se nu, jag sitter UTG, jag måste ju inte tokhöja då inte, lite bättre kanske att bara syna och hoppas nån vill höja lite med nått randomess, jag limpar." Jag hade höjt, men that's just me. angelhugraises [$7]. <-- Jamen titta, här kom den, blir fint det här. Jag synar här och ser hur floppen ser ut. Utan ess kan jag nog gå hela vägen till river. Beckinho calls [$6]. <-- Jag synar Ja, eller så omvärderar man på turn. Jamen titta, här kom floppen [ , , ] Ahh, perfekt, inget ess. Litet hålstegdrag där ja. Jag checkar. Beckinho checks. JOS_69 checks. Varför skulle han inte checka på den brädan? angelhug bets [$150].Öhh? jaha? Det här var ju årets satsning. Brukar man värdebeta 150kr i en 20ish-pott? Känns som att h*n missade brädan. Har h*n AA eller set är det väl skitsamma. Jaja, får väl bära eller brista då.. Stå mina kungar, stå! Det är ett bra bet för att få det att se ut som en bluff. Poängen är att du inte tillräckligt ofta har stål här. Du har en för dålig hand för att trycka in degen med. Du får ju BARA syn av bättre händer. Nu vill du inte ha syn men du fick det. Han hade en bättre hand. Otur. Finns väl inte mycket mer att säga om det hela? Btw så hade ju en sämre hand blivit lagd med ett mycket mindre bet också. Onödigt risktagande helt enkelt. Och har han AK så VILL du ju att han ska dra. Han har sex outs. Det är BRA om han fortsätter att syna ner. Är du slagen så är du slagen redan på flopp och är du inte slagen så går han på drag (vilket på den här brädan är maximalt sex outs bortsett från runner-runners) och det är ju precis vad du vill i så fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Vi tar det från andra hållet då, Lite bakgrundsinfo: Du nickar Beckinho, men heter troligen Janne och är en 34 årig småbarnsfar som spelar poker en timme i stöten när inte måste skjutsa äldste sonen Simon, 8 år, på fotbollsträning. Pengar är inget du bryr dig så mycket om då du ändå är snickare och tjänar 20 000kr/månad på det, trevligt med lite poker nu strax innan hockeyn börjar. Så till handen: -"Oj, hoppsan, här kom kungarna!" [ , ] "Få se nu, jag sitter UTG, jag måste ju inte tokhöja då inte, lite bättre kanske att bara syna och hoppas nån vill höja lite med nått randomess, jag limpar." JOS_69 calls [$1]. kungrikard folds. <-- Åhh, skönt Kungrickard foldade, han är nog fan bland dom bättre i världen om inte bäst. Rovaren folds. <-- Åhh, ännu bättre Rovaren foldar. Nu är potten min! angelhug raises [$7]. <-- Jamen titta, här kom den, blir fint det här. Jag synar här och ser hur floppen ser ut. Utan ess kan jag nog gå hela vägen till river. Beckinho calls [$6]. <-- Jag synar JOS_69 calls [$6]. Jamen titta, här kom floppen [ , , ] Ahh, perfekt, inget ess. Litet hålstegdrag där ja. Jag checkar. Beckinho checks. JOS_69 checks. angelhug bets [$150]. Öhh? jaha? Det här var ju årets satsning. Brukar man värdebeta 150kr i en 20ish-pott? Känns som att h*n missade brädan. Har h*n AA eller set är det väl skitsamma. Jaja, får väl bära eller brista då.. Stå mina kungar, stå! Beckinho is all-In. ** Dealing Turn ** [ ] ** Dealing River ** [ ] Beckinho shows [ , ] a pair of kings. angelhug shows [ , ] a pair of queens. angelhug wins $0.21 from side pot#1 with a pair of queens. Beckinho wins $314.03 from the main pot with a pair of kings. Does this do anything for ya? Det här är något inte så många har tagit upp, som jag också tänkte påpeka för vår lilla ängel. Hur många bombar in 150 spänn i en 20 kronors pott med nöten? Bara sådär rakt av. Skulle aldrig för mitt liv sätta dig på nöten om du spelar som du spelade i denna handen. Sen att du säger din QQ är en bluff är också lite intressant.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Vi tar det från andra hållet då, Lite bakgrundsinfo: Du nickar Beckinho, men heter troligen Janne och är en 34 årig småbarnsfar som spelar poker en timme i stöten när inte måste skjutsa äldste sonen Simon, 8 år, på fotbollsträning. Pengar är inget du bryr dig så mycket om då du ändå är snickare och tjänar 20 000kr/månad på det, trevligt med lite poker nu strax innan hockeyn börjar. Så till handen: -"Oj, hoppsan, här kom kungarna!" [ , ] "Få se nu, jag sitter UTG, jag måste ju inte tokhöja då inte, lite bättre kanske att bara syna och hoppas nån vill höja lite med nått randomess, jag limpar." JOS_69 calls [$1]. skkungrikard folds. <-- Åhh, önt Kungrickard foldade, han är nog fan bland dom bättre i världen om inte bäst. Rovaren folds. <-- Åhh, ännu bättre Rovaren foldar. Nu är potten min! angelhug raises [$7]. <-- Jamen titta, här kom den, blir fint det här. Jag synar här och ser hur floppen ser ut. Utan ess kan jag nog gå hela vägen till river. Beckinho calls [$6]. <-- Jag synar JOS_69 calls [$6]. Jamen titta, här kom floppen [ , , ] Ahh, perfekt, inget ess. Litet hålstegdrag där ja. Jag checkar. Beckinho checks. JOS_69 checks. angelhug bets [$150]. Öhh? jaha? Det här var ju årets satsning. Brukar man värdebeta 150kr i en 20ish-pott? Känns som att h*n missade brädan. Har h*n AA eller set är det väl skitsamma. Jaja, får väl bära eller brista då.. Stå mina kungar, stå! Beckinho is all-In. ** Dealing Turn ** [ ] ** Dealing River ** [ ] Beckinho shows [ , ] a pair of kings. angelhug shows [ , ] a pair of queens. angelhug wins $0.21 from side pot#1 with a pair of queens. Beckinho wins $314.03 from the main pot with a pair of kings. Does this do anything for ya? Annars rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Vad jag menade, är att inte många ställer med 22,33 => 99 liknade. Utan dom flesta på denna lilla nivå anser att QQ och KK som stål och har minst det när dom ställer, eller synar. Jag synar alla dar i veckan en AI pre med KK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
angelhug Postad 10 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Jag ger upp jag sätter dig på ignore listan angel. Du säger själv att du är ny sedan kan du inte på något sätt ta in att han spelar helt ok på flop med sina KK fast alla säger det. Skulle du lägga upp handen från början tvärt om så du frågar vad du skulle gjort med KK om Sigge spelar som han gjorde skulle alla svara syn. Det kanske är syn som gäller då eller hur. Visst fins det reservationer men till slut skulle de tycka syn.... SYN SYNSYN ajdå det var ju tråkigt, du är ju en snygging jag är ny på forumet som postare/medlem......men NI har rätt och jag har fel no doubt about it i den givna situationen eftersom jag spelar som en donkfisk. Ni läser också att jag erkänner om o om o om igen att jag gör ett tokspel, förklaringen till detsamma ändå tjatar ni om att jag inte tar in info att 99% gör synen alla dagar i veckan men det ni inte talar om någon av er är varför ni synar med hela er stack på ett förmodat slaget KK ? Ni tar 2 outssynen för att ni TROR att jag inte har AA (eller floppat settet). Och då återigen, varför TROR ni inte att jag har AA ? För om jag visar er AA så är det ju 99,99% fold, eller ? Finns otaliga och dagliga exempel på liknande spel på 0,5-1 där det översatsar´s å det grövsta för att få folk att 1) folda 2) synar nöten i tron om bluffbet. Så ser det iallafall ut på 0,5-1, hur det ser ut uppåt har jag inte någon aning om. På 0,5-1 är megebets enligt mig synonymt med 90% stål 9% näststål och 1% bluff just av den anledningen att det är en liten nivå med stor del hobbyspelare som sitter och synar med random och drar ut för ofta om det inte kostar skjortan att dra, även då dras det dock vilket givetvis är jättebra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Precis, och jag anser mig representera AA (pre) eller AA alt t om 77 (flop), ändå tar gemene forumit synen med 2 outs.... Hur kan du representera 77 på floppen, när du har representerat AA och endast AA preflop? Kan du ha 77 på floppen, måste du i så fall kunna ha ÅTMINSTONE 88, 99, TT, JJ, QQ och KK också preflop, och vips så finns det mycket mer spelrum i floppen än vad du tidigare har inbillat dig. Men ärligt talat, är det inte så att du först i efterhand har klurat ut vad det var du representerade? När handen utspelade sig svartnade det för ögonen på dig och du bara toktryckte när floppade överpar. Inte sant? Du har ju inte ens koll på vad du påstår att du gör i efterhand. Först påstod du att du var 99,99999 % säker på att du ledde och skulle få syn av en skithand. Några inlägg senare påstår du att du bluffade. Sedan kan man undra varför i hela världen du vill förvandla en hand som ligger i toppen av din range till en bluff, men det är meningslöst att fråga eftersom du säkert kommer ändra dig igen i frågan om huruvida du bluffade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
angelhug Postad 10 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Vi tar det från andra hållet då, Lite bakgrundsinfo: Du nickar Beckinho, men heter troligen Janne och är en 34 årig småbarnsfar som spelar poker en timme i stöten när inte måste skjutsa äldste sonen Simon, 8 år, på fotbollsträning. Pengar är inget du bryr dig så mycket om då du ändå är snickare och tjänar 20 000kr/månad på det, trevligt med lite poker nu strax innan hockeyn börjar. Så till handen: -"Oj, hoppsan, här kom kungarna!" [ , ] "Få se nu, jag sitter UTG, jag måste ju inte tokhöja då inte, lite bättre kanske att bara syna och hoppas nån vill höja lite med nått randomess, jag limpar." JOS_69 calls [$1]. kungrikard folds. <-- Åhh, skönt Kungrickard foldade, han är nog fan bland dom bättre i världen om inte bäst. Rovaren folds. <-- Åhh, ännu bättre Rovaren foldar. Nu är potten min! angelhug raises [$7]. <-- Jamen titta, här kom den, blir fint det här. Jag synar här och ser hur floppen ser ut. Utan ess kan jag nog gå hela vägen till river. Beckinho calls [$6]. <-- Jag synar JOS_69 calls [$6]. Jamen titta, här kom floppen [ , , ] Ahh, perfekt, inget ess. Litet hålstegdrag där ja. Jag checkar. Beckinho checks. JOS_69 checks. angelhug bets [$150]. Öhh? jaha? Det här var ju årets satsning. Brukar man värdebeta 150kr i en 20ish-pott? Känns som att h*n missade brädan. Har h*n AA eller set är det väl skitsamma. Jaja, får väl bära eller brista då.. Stå mina kungar, stå! Beckinho is all-In. ** Dealing Turn ** [ ] ** Dealing River ** [ ] Beckinho shows [ , ] a pair of kings. angelhug shows [ , ] a pair of queens. angelhug wins $0.21 from side pot#1 with a pair of queens. Beckinho wins $314.03 from the main pot with a pair of kings. Does this do anything for ya? Edit: kanske ska tydliggöra att jag inte är den här spelaren och att jag bara drog något fiktivt jag roade mig med på jobbet. Klockrent !! "stå-mina-kungar-stå !!!" är exakt vad man vill uppnå i denna typen utav tokspel, skillnaden var bara att jag inte väntade in AA utan gjorde det med QQ for once. kramar angelhug Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 men det ni inte talar om någon av er är varför ni synar med hela er stack på ett förmodat slaget KK ? Helt enkelt för att den inte är förmodat slagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Klockrent !! "stå-mina-kungar-stå !!!" är exakt vad man vill uppnå i denna typen utav tokspel, skillnaden var bara att jag inte väntade in AA utan gjorde det med QQ for once. Och skälet till att du gjorde det, var att du ville straffa honom för att han synar med skithänder preflop. Så det du vill åstadkomma med ditt straff, var dels att ge honom 150 BB, dels att lära honom spela bättre preflop. Om det är dina STRAFF, undrar jag hur dina BELÖNINGAR ser ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 ajdå det var ju tråkigt, du är ju en snygging För om jag visar er AA så är det ju 99,99% fold, eller ? Jag struntar i att ignorera Bara denna komentar är ju fantastiskt..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
angelhug Postad 10 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Hur kan du representera 77 på floppen, när du har representerat AA och endast AA preflop? Kan du ha 77 på floppen, måste du i så fall kunna ha ÅTMINSTONE 88, 99, TT, JJ, QQ och KK också preflop, och vips så finns det mycket mer spelrum i floppen än vad du tidigare har inbillat dig. Men ärligt talat, är det inte så att du först i efterhand har klurat ut vad det var du representerade? När handen utspelade sig svartnade det för ögonen på dig och du bara toktryckte när floppade överpar. Inte sant? Du har ju inte ens koll på vad du påstår att du gör i efterhand. Först påstod du att du var 99,99999 % säker på att du ledde och skulle få syn av en skithand. Några inlägg senare påstår du att du bluffade. Sedan kan man undra varför i hela världen du vill förvandla en hand som ligger i toppen av din range till en bluff, men det är meningslöst att fråga eftersom du säkert kommer ändra dig igen i frågan om huruvida du bluffade. Hejsan, nej det svartnade inte för ögonen, snarare blev jag röd i ansiktet över mitt tokspel... Bluffade ?? Menar du raden"Alltså finns bara 2 alternativ, han tar mig för bluff (korrekt) eller så tar han chansen att klonka en 2 outare." ?? Isåfall är det ur hans synvinkel jag menar. har jag i övrigt skrivit att jag bluffar så ljuger jag illa, jag var säker på att jag ledde och ville få honom att nappa, det fick jag och torskade eftersom han satt på KK som han dolt väl och sen inte ville lägga. kramar angelhug Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
angelhug Postad 10 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Det här är något inte så många har tagit upp, som jag också tänkte påpeka för vår lilla ängel. Hur många bombar in 150 spänn i en 20 kronors pott med nöten? Bara sådär rakt av. Skulle aldrig för mitt liv sätta dig på nöten om du spelar som du spelade i denna handen. Sen att du säger din QQ är en bluff är också lite intressant.. hejsan, är vilse igen...var säger jag att jag bluffade ur min synvinkel ? att han satte mig på bluff i förhållande till sin KK = han ledde är en annan sak, men jag var ganska säker baserat på hans tidigare spel att jag 1)ledde 2) det fanns chans att han nappade på tokbetten. kramar angelhug Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 hejsan, är vilse igen...var säger jag att jag bluffade ur min synvinkel ? att han satte mig på bluff i förhållande till sin KK = han ledde är en annan sak, men jag var ganska säker baserat på hans tidigare spel att jag 1)ledde 2) det fanns chans att han nappade på tokbetten. kramar angelhug Det är ju en annan sak att du tror han kommer syna med en sämmre hand och nappar på ditt tokbett, sedan kan du ju inte bli överaskad att han synar med KK. Det är ju lite konstigt. Han chansar inte med KK han är övertygad om att han leder.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
angelhug Postad 10 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Ok, var ett tag sen jag spelade där men vi kan ju kolla analysen här nedan. Jag hade höjt, men that's just me. Ja, eller så omvärderar man på turn. Varför skulle han inte checka på den brädan? Det är ett bra bet för att få det att se ut som en bluff. Poängen är att du inte tillräckligt ofta har stål här. Du har en för dålig hand för att trycka in degen med. Du får ju BARA syn av bättre händer. Nu vill du inte ha syn men du fick det. Han hade en bättre hand. Otur. Finns väl inte mycket mer att säga om det hela? Btw så hade ju en sämre hand blivit lagd med ett mycket mindre bet också. Onödigt risktagande helt enkelt. Och har han AK så VILL du ju att han ska dra. Han har sex outs. Det är BRA om han fortsätter att syna ner. Är du slagen så är du slagen redan på flopp och är du inte slagen så går han på drag (vilket på den här brädan är maximalt sex outs bortsett från runner-runners) och det är ju precis vad du vill i så fall. I know I know !! Det är ett tokspel utan dess like ! Onödigt risktagande, YES !! Otur ?? nej snarare idiotiskt spelat från min sida att tokbetta honom ai. Såg mig inte som slagen utan som AA och tokspelar därefter för att jag trodde han kunden nappa på sämre händer, att han smyger med KK gör ju situationen lite annorlunda när tokspelet kommer, ändock är detta inte speciellt ovanligt på 0,5-1, så gör han synen fler gånger (mot mig eller andra) kommer han torska om inte det kommer ett K på turn/river. kramar angelhug Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 är vilse igen...var säger jag att jag bluffade ur min synvinkel ? Hahaha!! Men vad i hela Helsefyr?! Hur många citat vill du ha? Här får du ett i alla fall. Precis, och jag anser mig representera AA (pre) eller AA alt t om 77 (flop), Du har inte AA eller AA/77. Alltså bluffar du. jag var säker på att jag ledde och ville få honom att nappa, det fick jag och torskade eftersom han satt på KK som han dolt väl och sen inte ville lägga. Haha!! Ja, den rackaren. Först riggar han en fälla. När du sedan kliver rakt i den, har han fräckheten att låta dig göra det utan att säga till. Han kunde ju ha skrivit i chatten att han hade KK, den jäveln, så hade du sluppit förlora en massa pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
angelhug Postad 10 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Det är ju en annan sak att du tror han kommer syna med en sämmre hand och nappar på ditt tokbett, sedan kan du ju inte bli överaskad att han synar med KK. Det är ju lite konstigt. Han chansar inte med KK han är övertygad om att han leder.. Hej igen snygging!! Bra fråga......!! hm hm ja nu blev det ännu tommare i den blonda kalufsen...... Tror och tror.... alltså det fanns en chans och ville han ta den skulle det kosta som straff till sina tidigare randomsyner (och denna), att han sen glider ut med KK på hög pfr och förbättrar sig inte på floppen....ja.....nej......det är konstigt tänk jag har där....håller med....... Han är övertygad om att han leder.... Men vad får honom att vara övertygad om det, baserat på pre/past spelet ?? På 0,5-1 med ai på flop står inte TP särskilt ofta för att syna, då är det något i görningen och någon har dig slagen. Står det 10-0 till er nu ? kramar angelhug Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
angelhug Postad 10 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Hahaha!! Men vad i hela Helsefyr?! Hur många citat vill du ha? Här får du ett i alla fall. Du har inte AA eller AA/77. Alltså bluffar du. Haha!! Ja, den rackaren. Först riggar han en fälla. När du sedan kliver rakt i den, har han fräckheten att låta dig göra det utan att säga till. Han kunde ju ha skrivit i chatten att han hade KK, den jäveln, så hade du sluppit förlora en massa pengar. Sötis...... Jag bluffar ju så tillvida att jag säger att jag har AA när jag bara har QQ, men var fortfarande säker på att jag ledde på floppen. Nej nu får du sluta, han riggade inte en fälla, han synar pfr med random hela tiden och jag tror mest att han ser det som lotto och inte poker. Det finns inte jättemånga som riggar fällor med KK och hög pfr på 0,5-1, antingen försöker man väl rigga en fälla och får K set på flop eller så rr:ar man pre för att se vad man står och sedan tar man ett nytt beslut efter det... Hade det varit en grinder som verkligen riggade en fälla hade du aldrig sett handen här då hade jag gratulerat direkt på svs till vederbörande istället. Jag kliver i "hans fälla" enbart på egen dumhet, han checkade floppen, hade jag gjort detsamma hade han mkt väl kunnat checka turn/rivern och då hade det inte varit mkt till fälla direkt ?? kramar angelhug Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 ajdå det var ju tråkigt, du är ju en snygging Jag struntar i att ignorera Skanke är lite lik Brad Pitt....eller...? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kaobell Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Vi tar det här från början. Från scratch alltså. Boktips 1 Boktips 2 Ta dig igenom dom där två. Framförallt Texas Hold 'em-bitarna. Återkom med reflektioner över handen efter läsningen är klar. Många som postat svar i din tråd här är jätteduktiga på poker, om du inte vill ta till dig vad som skrivs tror jag att det kanske är bäst att du tar lite pokerteori från gudfadern himself innan du argumenterar mer för din sak. (Det här inlägget kan tyckas bryskt men jag tror efter att ha följt tråden att detta skulle göra dig mycke gott. ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
m1978 Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 mycket kramar och pussar i denna tråd nu.. jag hoppas att angelhug är en tjej Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts