Gå till innehåll

Deal på 150 000 euro guarantee

hovnarr

Recommended Posts

Jag har en fråga till "proffsen".

Fick mycket kritik för jag gjorde en deal när vi var två man kvar i förra 150K på entraction. Jag hade drygt 560k i chips och den andra hade över 3 miljoner. Blindsen var ca 80 000 vill jag minnas. Dealen blev 18943 euro till mig och lite över 33K euro till den andra. Var jag dum?

Tycker inte jag har råd och gambla med över 2800 euro som skillnaden på deal och andra priset var.

Kan tillägga att chipsettan hade sagolik klonkskills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med de uppgifter du givit:

Ni spelar om 19,7k (skillnad mellan första och andrapris) (det tror jag inte på att siffrorna var, Entraction har väl inte sådan brant struktur).

Du har 16% av markerna.

Du borde fått 16% av 19,7k, dvs 3100. Du fick 2800. Dålig deal, men inte katastrofdålig.

Dock så tror jag som sagt inte att dina siffror stämmer, återkom när du vet siffrorna exakt.

Länk till kommentar

Exempel:

Är skillnaden 18k i utbetalning så har du fått en korrekt deal.

Har du 14% av markerna i spel så har du fått en korrekt deal.

Det är inte mycket som skiljer, så "tror att siffrorna var" duger inte (kom dealförslaget från Entractionklienten? I så fall är det nog matematiskt exakt korrekt).

Länk till kommentar

är det verkligen så enkelt i HU-turneringar, att om man har x% av markerna så har man lika stor vinstchans? låter förrädiskt enkelt..

Japp, förutsatt att man är lika bra såklart. Detta stämmer för headsupspel (och det stämmer också för vem som ska vinna i en fler-manaturnering. Däremot är det "djävligt svårt" att räkna ut vem som ska komma tvåa, trea osv utefter markerfördelning, men vinstchansen är enkel - procent av marker ger procentuell vinstchans.

Tycker du gjorde helt rätt om pengarna är av betydelse för din rulle.

Man har råd o gambla när man har råd med det.

De flesta här är degenerates (no offence) vars råd du inte ska ta när det gäller frågor om att gambla lr inte gambla. Alla på pf.nu vill gambla

Exakt.

ja dealen kom ifrån entraction klienten. Tyckte det var korrekt och ta den. Grämer mig inte, men dem som railade och hade åsikter har nog större bankroll än mig....

Då var säkert dealen korrekt (och var det den inte så var det nog inte långt därifrån.

Däremot är en varning för dealar på fler än två spelare - här kan man ju som jag sa tidigare inte "räkna ut" ett "korrekt" värde (det finns många olika metoder som alla ger lite olika resultat) och de flesta av dessa metoder tenderar att missgynna småstackarna (se exempelvis hur småstackarna blev rövknullade i Svenska Spels avbrutna "SM" när pengarna skulle fördelas utefter markerantal.

Småstackarna har ett inbyggt "skydd" i sig som gäller vid många spelare - om de är all-in i en pott så kan motspelarna bluffa bort varandra, så du råkar vinna potten "av misstag". Detta gäller såklart inte H2H, men det är en del i förklaringen att småstackar är lite mer värda chip for chip när det är fler spelare kvar.

Länk till kommentar