Gå till innehåll

Non showdown - graf


DoNNiaL

Recommended Posts

Jag är på inget sätt expert på området, men att ha negativ kurva på Non Showdown är vanligt. Det innebär ofta att du inte bluffar dig till potter så mycket. Å andra sidan så är det inte (uppenbart) bra att du har mer negativ kurva på NS än vad du har positiv kurva på Showdown. Det kan innebära (med tanke på att du är nybörjare) att du spelar dina drag med aldeles för dåliga odds, och att du tvingas lägga dig på turn/river. En annan linje kan vara att du helt enkelt ser monster bakom varje gata och att du lägger dig aldeles för enkelt. Kanske ser du för många floppar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklaste sättet att ändra på det är att spela mer aggressivt. Plocka upp potter innan rivern. Svårt att säga utan information varför det pekar ner just för dig. Kan finnas fler anledningar:

 

-Du checkar bakom allt för ofta.

-Du bluffar inte alls.

-Syn flop och turn för lätt och viker på river.

Men som sagt, bästa sättet att vända den kurvan är att spela mer aggressivt preflop, på flopen och turn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklaste sättet att ändra på det är att spela mer aggressivt. Plocka upp potter innan rivern. Svårt att säga utan information varför det pekar ner just för dig. Kan finnas fler anledningar:

 

-Du checkar bakom allt för ofta.

-Du bluffar inte alls.

-Syn flop och turn för lätt och viker på river.

Men som sagt, bästa sättet att vända den kurvan är att spela mer aggressivt preflop, på flopen och turn

 

frågan är hur den optimala kurvan ser ut.

 

om hans showdown kurva pekar uppåt och nonshowdown slighly neråt och han tjänar pengar idag. sedan lyder han dina råd och börjar spela aggressivt. hans non-showdownkurva vänder uppåt och blir positiv, grattis. samtidigt blir hans showdown kurva mindre brant.

 

Nu peka både show och nonshowdown kurvorna uppåt, men han tjänar mindre än tidigare.

 

 

 

ska man inte bara skita i kurvorna och försöka optimera sitt spel så man tjänar mest? beroende på motstånd kommer den optimala vägen att se väldigt olika ut på den grafen.

 

 

 

eller har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frågan är hur den optimala kurvan ser ut.

 

om hans showdown kurva pekar uppåt och nonshowdown slighly neråt och han tjänar pengar idag. sedan lyder han dina råd och börjar spela aggressivt. hans non-showdownkurva vänder uppåt och blir positiv, grattis. samtidigt blir hans showdown kurva mindre brant.

 

Nu peka både show och nonshowdown kurvorna uppåt, men han tjänar mindre än tidigare.

 

 

 

ska man inte bara skita i kurvorna och försöka optimera sitt spel så man tjänar mest? beroende på motstånd kommer den optimala vägen att se väldigt olika ut på den grafen.

 

 

 

eller har jag fel?

 

Hans frågade handlade inte om hur optimala hans kurvar var. Hans fråga var "Vad tyder detta på och hur förändrar jag detta?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan någon snälla snälla klargöra det här med showdonw/nonshowdown och hur denna graf varierar på motstånd respektive ens egen spelstil. alla verkar bara säga emot varandra, klaragörande vore på sin plats!

 

Väldigt enkelt svarat:

 

Spelar du TAG stil och motståndet spelar svagt postflop så går röda linjen upp.

Spelar du LAG och motståndet spelar svagt postflop så går röda linjen upp.

Spelar du TAG och sedan spelar svagare än motståndet postflop så går den röda linjen ner.

Spelar du LAG och sedan spelar svagare än motståndet postflop så går den röda linjen ner brant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar alla på bordet likadant kommer kurvan se ut såhär för alla(efter 1miljard händer)(och ingen rake):

 

<

 

/ <--- sd

\ <----nonsd

 

 

detta beror på hur värdena kalkyleras när någon spelare är allin och någon av de som är kvar blir utbettad. en spelare får en non-sd-förlust men ingen får en non-sd-vinst.

 

EDIT: borde även gälla t ex när en spelare har postat blinds och två andra tar handen till sd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar alla på bordet likadant kommer kurvan se ut såhär för alla(efter 1miljard händer)(och ingen rake):

 

<

 

/ <--- sd

\ <----nonsd

 

 

detta beror på hur värdena kalkyleras när någon spelare är allin och någon av de som är kvar blir utbettad. en spelare får en non-sd-förlust men ingen får en non-sd-vinst.

 

EDIT: borde även gälla t ex när en spelare har postat blinds och två andra tar handen till sd.

 

Ok hehe vore kul att se din graf eftersom jag vet att du spelar högt och vinner mycket

Du var väl den där "överaggressiva" Modafinil i Brian Townsend's video som han gnällde så mycket över

Å gärna en liten förklaring varför just dina showdown och non-showdown ser ut som de gör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok hehe vore kul att se din graf eftersom jag vet att du spelar högt och vinner mycket

Du var väl den där "överaggressiva" Modafinil i Brian Townsend's video som han gnällde så mycket över

Å gärna en liten förklaring varför just dina showdown och non-showdown ser ut som de gör

 

vet inte om jag är så överaggresiv längre eller någonsin var. gått från att ha varit weakaggro nit till att ha blivit passiv callingstation(vilket faktiskt syns i grafen hehe). men såhär ser min graf ut:

nonsd.th.png

 

tycker min post ovan förklarade bra varför de ser ut som de gör. anledningen att vissa andra lyckas hålla sin non-sd över 0 är att de är mer aggro än jag är och får alltså mer värdehänder i linjer som ofta blir non-sd medan jag spelar passivt och hamnar i sd-lägen oftare med värdehänder. alternativt så lirar de HU vilket helt ändrar grafens utseende.

 

finns exempel på folk som läcker som såll i non-sd. det är för att de är weaka och bluffar för sällan. se fgator

 

 

(alla min termer är relativa map genomsnittliga motståndare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min graf är precis tvärtom, skulle gärna vilja ha en kommentar om varför.

Går jag till showdown för ofta?

Värdebettar för tunt?

Är jag för aggressiv?

Jag är nöjd med pengaresultatet, men det är ju såklart jättebra att veta varför kurvorna ser ut som de gör och hur man kan fixa luckorna i sitt spel.

 

Här är denna månads spel på SvS.

 

20090228winnings.th.jpg

 

20090228bystakes.jpg

By ourasi

 

Blir det verkligen så mkt rake som 50%:/ Andra som använder program på svs kan väl lägga in sina stats också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min graf är precis tvärtom, skulle gärna vilja ha en kommentar om varför.

Går jag till showdown för ofta?

Värdebettar för tunt?

Är jag för aggressiv?

Jag är nöjd med pengaresultatet, men det är ju såklart jättebra att veta varför kurvorna ser ut som de gör och hur man kan fixa luckorna i sitt spel.

 

Här är denna månads spel på SvS.

 

20090228winnings.th.jpg

 

20090228bystakes.jpg

By ourasi

 

haha så jäkla sjuka kurvor du har!

 

din NSDkurva är RIKTIGT vacker må jag säga o ändå är din 3-bet% inte högre än 7-8%...

 

jag antar att du är inne o gräver i många småpotter med tanke på vpip.

 

en SDkurva som är negativ, NSD som pekar rakt uppåt o dessutom en

EVkurva som ligger högt över det positiva resultatet...

 

äckligt stört men såååå vackert! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...