Caroline87 Postad 27 Februari , 2009 Rapport Share Postad 27 Februari , 2009 Hejsan, såg nyligen en tråd här på forumet som handlade om hur man kunde räkna ut vad pokerstars vipshop representerade i rakeback. Det va något att man tog värdet på varan man samlade poäng till osvosvosv. Nu lyckas jag dock inte hitta denna tråd efter mycket sökande, kan någon vänlig själ länka tråden till mig eller skriva på nytt formeln för att räkna ut detta? tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Basen Postad 27 Februari , 2009 Rapport Share Postad 27 Februari , 2009 Den här tråden berör det du frågar efter, tror jag. http://www.poker.se/forum/showthread.php?t=49054 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Basen Postad 27 Februari , 2009 Rapport Share Postad 27 Februari , 2009 Jo det är kanske bättre att använda big blinds för no limit. Jag är ju själv limit nörd och för mig är BB=Big Bets i första hand. Skulle dock kännas jätteskummt att använda big blinds i limit-tabellerna och alla limitspelare skulle bli minst lika konfunderade som No limit-spelarna blir av Big bets. Det blir nog att jag använder big bets för limit och big blinds för no limit i framtiden. VIP-poäng är ett otyg. På Poker Stars som kanske har det mest utvecklade VIP-systemet så förändras ju värdet av VIP-systemet beroende på hur mycket man spelar. Ska man göra en jämförelse så måste man ju även ta med hur mycket man spelar vilket gör det hela krångligt. Men det är väl det som är tanken från sajternas sida, att göra det krångligt att räkna ut vad det kostar så att folk inte orkar göra det. Jag gillar generellt inte rakeback heller, men en rak rakeback är iaf lättare att beräkna värdet av än ett progressivt VIP-system. Som jag tänker mig så kommer jag försöka att inkludera totalpriset för de nätverk där det går att få ett enkelt rakeback avtal som är lika för alla och sanktionerat av nätverket. Dels för att det är enklare att beräkna och dels för att jag vill gynna sajter och nätverk som har erbjudanden som går att värdera. För de övriga som t ex Poker Stars så får det bli upp till var och en att avgöra hur mycket VIP-systemet är värt beroende på hur mycket man spelar osv. Kan det vara det här du menade? Kanske inte ändå. Well, GL. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Caroline87 Postad 27 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 Februari , 2009 Kan det vara det här du menade? Kanske inte ändå. Well, GL. Nej, tyvärr.. tack ändå Det jag menar är helt enkelt en förklaring utav hur man förändrar pokerstars vipshop VÄRDET till rakeback %, så det blir lättare att jämföra med andra siter osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HughHefner Postad 27 Februari , 2009 Rapport Share Postad 27 Februari , 2009 Nej, tyvärr.. tack ändå Det jag menar är helt enkelt en förklaring utav hur man förändrar pokerstars vipshop VÄRDET till rakeback %, så det blir lättare att jämföra med andra siter osv. Vet vilken tråd du menar. Har kollat 5 sidor bak men hittar den inte Kanske bæst om du skickar en på till nån av sajtrepresentant før jag har før mig att dom har skrivit lite dær. Dom vet sækert vart den ær. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Caroline87 Postad 28 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 Februari , 2009 Konstigt att den inte går och hitta, vet ju att jag läst den haha.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts