Gå till innehåll

Everest Poker har nu EU-licens


EverestPoker

Recommended Posts

Hej Alla!

 

Med EU licensen uppfyller Everest Poker nu de krav som ställs på ett pokerrum som är baserat i EU. När det gäller skattefrågor hänvisar vi till de lokala skattemyndigheterna i det område där spelarna bor.

 

Det var väl själva F-N.

Frågan vi vill ha reda på är om det nu är skattefritt för svenskar, ska det vara så J-A svårt att svara på den frågan. Det här är ett svenskt forum, hur det fungerar för andra områden är inte intressant.

 

Svara nu på frågan!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kan såklart inte svara på den frågan, för det kan bara skatteverket göra (efter ett domstolsutslag).

 

Man kan misstänka/förutsätta att det är skattefritt numera, om de har egentlig verksamhet i ö-bolaget. Men det är Skatteverket som bestämmer till slut.

 

Det finns två sajter som är "garanterat skattefria" och det är Svenska Spel och Nordicbet. Resten är i en gråzon mellan 99% chans skattefritt (de flesta) och 1% skattefritt (Pokerstars exempelvis).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte klaga, men trådens budskap mellan raderna är ju att det är lungt för SVNEKSAR att spela på EP ur skattehänseende, vilket är en slutsats man inte kan dra. Jag tycker att det är fair att gå in och påtala detta så att folk som inte hängt med i skattedebatten börjar spela där i god tro.

 

/SK

 

OK. Kan hålla med dig till stor del här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Jag tror jag har hört att dem ska minska kravet på minimumuttaget från 250 dollar till ngt lägre på everest!? Är det ngn som har nån mer informatiom om det så hade jag vart jättetacksam.. Mvh

 

Hej davinsky och alla andra som är intresserade!

 

Vi har diskuterat detta ämne och du har rätt att en ändring kommer att ske. Vi kan dock inte säga när detta kommer vara klart då vi inte har någon tidsplan eller liknande för när det ska vara klart!

 

MVH,

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

"Översikt

Betyg: 8/10

 

Önskar du dig en klient helt på svenska är EverestPoker ett mycket bra val. Everest har nu också EU-licens och är skattefritt för svenska spelare. Såväl sida som klient finns helt på svenska. Spelutbudet duger mycket gott för dig som spelar Texas Hold'em."

 

http://www.poker.se/pokerrum/23/everest-poker.html

 

Poker.se går också ut med att det är skattefritt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...