Tuttinunnen Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 För er som har undrat: Vilken idrott är det som fostrar de bästa pokerspelarna? Bordtennis så klart. T.ex. så är (minst) två av de 20 senaste årens svenska mästare i P12-klassen (talangjakten) idag pokerproffs, varav den ena, mycket komiskt nog, här poserar med det stora undantaget för sporten, J-O Waldner, som för några år sedan kom ut med att han spelat bort ca 5 miljoner kronor (osäkert hur mycket på poker dock). Den störste vinnaren och största förloraren på samma bild alltså. Jag behöver nog inte berätta vem det är på bilden, då han har ett omissigenkänneligt utseende. Sidan 27, till höger i bild. http://www.linkopingspk.com/docs/lpk_historik.pdf Den andra spelaren kanske är aktiv på forumet, och i så fall kanske han kan tillkännagöra sig, men jag kommer inte att gå ut med hans namn. Har läst dagböcker från iaf 3 stycken som spelar/spelat pingis. Kanske finns fler? Det var härliga tider på sommrarna, innan någon hört talas om nätpoker, när man på pingislägrena satt och spelade mörkpoker med enkronor. Citera
Weedobooty Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Nja, jag kastar mig in i den här vetenskapliga diskussionen med skeptisk inställning. Forrest Gump var ju grym på pingis, men såvitt jag vet inte alls framstående på pokerfronten. Hur förklarar du det? Har dom klippt bort delar av dokumentärfilmen om honom eller? Citera
Ola Brandborn Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Det var härliga tider på sommrarna, innan någon hört talas om nätpoker, när man på pingislägrena satt och spelade mörkpoker med enkronor.Förutom herr Erik123 så finns det fler. Den skönaste historien är hur Stefan Diös spelade pingis med sin toffla mot någon i USAs damlandslag i Vegas för herrans massa år sedan. Jag är inte helt klar på att jag har detaljerna klara för mig till 100%, men jag misstänker att han återkommer någon gång kring detta Citera
Tuttinunnen Postad 26 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2009 Nja, jag kastar mig in i den här vetenskapliga diskussionen med skeptisk inställning. Forrest Gump var ju grym på pingis, men såvitt jag vet inte alls framstående på pokerfronten. Hur förklarar du det? Har dom klippt bort delar av dokumentärfilmen om honom eller? Jag vill påstå att min studie är högst vetenskaplig . Om du inte visste det så är filmen Forrest Gump baserad på boken med samma namn (1986). Där spelar han iofs inte poker, men han blir i boken iaf schackmästare. Så jag är rätt övertygad om att han skulle blivit någon slags variant av Stu "The Kid" Ungar om han väl provade på poker. Citera
Tuttinunnen Postad 26 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2009 Förutom herr Erik123 så finns det fler. Den skönaste historien är hur Stefan Diös spelade pingis med sin toffla mot någon i USAs damlandslag i Vegas för herrans massa år sedan. Jag är inte helt klar på att jag har detaljerna klara för mig till 100%, men jag misstänker att han återkommer någon gång kring detta Ja, det där måste klargöras! Är han aktiv på forumet? Citera
chievo85 Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Jag har varit ganska bra på Pingis men är jag bra på poker:roll: Du är nog ute och cyklar:lol: Citera
Glödlampan! Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Jag var 3a rankad i mitt landskap i många år! Spelat div3 med! Citera
Snygglenn Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Jag har spelat riksfinal i bästa fyran. Visste väl att jag hade potential Citera
Nice Hand GG Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 http://pokerforum.nu/forum/poker-i-oevrig-media/14375-artikel-aer-inte-det-haer-olagligt.html Vad jag vet så spelar denna tilttomte poker på högnivå än idag. Så din teori kanske stämmer. Citera
Bluwajt Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Har en livsfarlig backhandserve. Citera
Sideshow Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Tennisspelare > Pingisspelare Citera
hefo Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Förutom herr Erik123 så finns det fler. Den skönaste historien är hur Stefan Diös spelade pingis med sin toffla mot någon i USAs damlandslag i Vegas för herrans massa år sedan. Jag är inte helt klar på att jag har detaljerna klara för mig till 100%, men jag misstänker att han återkommer någon gång kring detta Min syster har massor av roliga Diös-historier, eftersom de reste mycket tillsammans under pingistiden. Hon var grym på bordtennis på den tiden, kanske ska lära henne att spela poker? Stefan har tydligen en tur-blandning som han smaskade på inför tävlingar. Om jag inte har helt fel så bestod den av jordnötter, russin och zoo-tabletter. Sounds delish! Citera
Peruken80 Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Det ryktas att Mick Märlin även lyckats vid pokerborden. Men hur det har gått till är ett stort jävla frågetecken. Tror han har fått tag på en datahacker som hjälpt honom på traven men ett superprogram. Citera
cazacu Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 jag har spelat pingis, men inte fan hjälper det haha Citera
Lolle Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Jo Tennis ar ju absolut notsporten for Poker, kolla bara pa CDS! Citera
medullaoblongata Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Har varit 10:a i Sverige bland 85or en gång i tiden. För övrigt är det inget som förvånar. Att ta sig igenom en två-dagars turnering i pingis är en lika stor grind som att vinna main i wsop. Citera
hnat Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 4-faldig kommunmästare under mellan- och högstadiet. Suck on that bitches. Citera
Snygglenn Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Har för övrigt varit tillsammans med en av sveriges bästa 89or också, två gånger. Tror hon spelar i landslaget nu till och med. Edit: Hennes kusin är också rätt duktig, varit tillsammans med henne också obv Citera
brainslicer Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Måste vara dart spelare, dom spelar ju tom poker på dart tavlan Citera
jebolani Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Var obesegrad i miniserien, som det hette, under ett helt år. Ca 12 år gammal. Booom! Citera
GruGloG Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Jag spelar också pingis... Men inte kan jag spela poker för det. Citera
Odrike Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Lars Ohly verkar bra på det där med pingis. Han kanske är riktigt duktig på poker. Lars Ohly spelar Pingis Citera
Herveao Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Tyvärr kommer det inte kunna bli någon diskussion av den här tråden eftersom du har så uppenbart rätt. Har en gammal skolkompis som lirar EPTs stadigt och nl2000 på nätet. Självklart var han topp5 för årskullen 1984 under uppväxten. Så, ett intressantare ämne, viljken musiksmak är det föder bra pokerspelare? Tror personligen att Bruce Springsteen kommer vara ganska ohotad här. Många pokerspeleares ungdom till trots! Citera
123KGB Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Hahaha snyggt peruken Har ju inte varit överst men 8:a i Sverige får väl räknas... Synd att man inte har samma meriter i poker som i bordtennis = 2-0 mot sagström Citera
Bluwajt Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Tyvärr kommer det inte kunna bli någon diskussion av den här tråden eftersom du har så uppenbart rätt. Har en gammal skolkompis som lirar EPTs stadigt och nl200 på nätet. Självklart var han topp5 för årskullen 1984 under uppväxten. Så, ett intressantare ämne, viljken musiksmak är det föder bra pokerspelare? Tror personligen att Bruce Springsteen kommer vara ganska ohotad här. Många pokerspeleares ungdom till trots! Håller med. Tråkig fråga. Vad jag hört hyllas Rihanna av både Conspiracy och fhaugen! Citera
Recommended Posts