Gå till innehåll

The I Miss Eurythmech Of All OT Threads


Klyka

Recommended Posts

  • Svars 140
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Underbar musik itt.

 

hahahaha tror ej du inser nær du sitter ensam i ditt rum och ritar roliga bilder i paint vad repsekt ær....

 

Det ær nåt man førtjænar o du har jævligt långt dit...

 

Nja alltså jag menar, en snöblind mullvad ser ju att jag har ett intellekt som starkt bidrar till samtalet. Många låtsas inte se det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har jättesvårt att förstå det där. Intelligenta har ju större anledning (mer överlägsenhet) att vara arroganta.

 

Nja, intelligenta personer är medvetna om sina begränsningar och inser hur lite de faktiskt vet. Ju större intelligens man besitter, desto mindre tvärsäker och dogmatisk. Dina uttalanden tyder ju på att du är motsatsen till intelligent. Dessutom brukar inte intelligenta personer behöva tjata om hur intelligenta de är, delvis eftersom de inser hur korkad man framstår när man gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, intelligenta personer är medvetna om sina begränsningar och inser hur lite de faktiskt vet. Ju större intelligens man besitter, desto mindre tvärsäker och dogmatisk. Dina uttalanden tyder ju på att du är motsatsen till intelligent. Dessutom brukar inte intelligenta personer behöva tjata om hur intelligenta de är, delvis eftersom de inser hur korkad man framstår när man gör det.

 

+1

 

Men eury ær alldeles før intelligent før att førstå sånt.

 

Han hackar ju på nån som sæger att man ska folda AK mot re raise på bubblan dær alla har jæmna stackar før han som tænker så ær helt dum i huvudet.

 

Men att han sjælv inte ær intelligent nog att låsa in sig i sitt rum i 1 månad och grinda som aldrig førr och bygga en helt ok rulle utan førklarar stolt hur han ær en av dom bæsta $16 grinder och att han ær en av dom få som varit vinnande på den nivån under en længre tid. No shit Einstein, undra varfør :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

Men eury ær alldeles før intelligent før att førstå sånt.

 

Han hackar ju på nån som sæger att man ska folda AK mot re raise på bubblan dær alla har jæmna stackar før han som tænker så ær helt dum i huvudet.

 

Men att han sjælv inte ær intelligent nog att låsa in sig i sitt rum i 1 månad och grinda som aldrig førr och bygga en helt ok rulle utan førklarar stolt hur han ær en av dom bæsta $16 grinder och att han ær en av dom få som varit vinnande på den nivån under en længre tid. No shit Einstein, undra varfør :rolleyes:

 

Det där inlägget tillförde ju verkligen jättemycket nytt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har jättesvårt att förstå det där. Intelligenta har ju större anledning (mer överlägsenhet) att vara arroganta.

 

Problemet med dig är dock att du alltid har fel och är väldigt ointelligent i det mesta jag läst, speciellt med tanke på all tid du spenderat här och inte kommit längre än du gjort. När ska du inse dina begränsningar, för jag kan inte riktigt se vad du lyckats med?! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, intelligenta personer är medvetna om sina begränsningar och inser hur lite de faktiskt vet. Ju större intelligens man besitter, desto mindre tvärsäker och dogmatisk. Dina uttalanden tyder ju på att du är motsatsen till intelligent. Dessutom brukar inte intelligenta personer behöva tjata om hur intelligenta de är, delvis eftersom de inser hur korkad man framstår när man gör det.

 

Jag har ju så klart inget att bevisa i ett samtal med t.ex dig. Jag ser dina brister och ditt oförstånd och vet också att du är oförmögen att förstå hälften av det jag förstår - så det vore ett infernaliskt slöseri med tid att försöka "vinna" några strider med dig - eller andra på din nivå.

 

Jag brukar oftast nöja mig med att säga det jag vill få sagt, dvs klargöra vad den andre gör fel och varför och sedan skippa den tidskrävande biten med att slå på den döda hästen.

 

Sen är det klart att när man befunnit sig i samma situation en massa gånger förr så är det lättast att cut-to-chasa - dvs ett enkelt konstaterande av typen "Du har fel" eller "Det där var vidrigt" med en implikation om att det har förklarats tidigare. Troligen för samma person.

 

Men nej, det är inte möjligt att göra bedömningen att jag är särskilt ointelligent. Eller ens nära normalbegåvad.

 

edit: Jo just det. Att hävda sin intelligens. Det är naturligtvis ingenting som intresserar mig det mesta och inte heller något jag i praktiken någonsin ägnar mig åt bara oförhavandes. Men jag tillåter ju inte att min intelligens attackeras - då kommer jag ridande till dess försvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja om du i själva verket är intelligent så bevisar det iaf att intelligens och ödmjukhet inte korrelerar.

 

Jag tror att inte ens du missar att jag åtminstone besitter en hyfsad allmän begåvning. Och nej, det bevisar så klart ingenting. Men jag tror absolut att det finns en rimlig chans att det är omvänt relaterat.

 

+1

 

Men eury ær alldeles før intelligent før att førstå sånt.

 

Han hackar ju på nån som sæger att man ska folda AK mot re raise på bubblan dær alla har jæmna stackar før han som tænker så ær helt dum i huvudet.

 

Men att han sjælv inte ær intelligent nog att låsa in sig i sitt rum i 1 månad och grinda som aldrig førr och bygga en helt ok rulle utan førklarar stolt hur han ær en av dom bæsta $16 grinder och att han ær en av dom få som varit vinnande på den nivån under en længre tid. No shit Einstein, undra varfør :rolleyes:

 

Kan du hänga kvar och förklara dig en stund nu, istället för att bara försvinna från tråden när du blir emotsagd?

 

Jag menar, du är medveten om att du kommer med direkta lögner om mig va?

 

Jag har förklarat förr vad som är relevant och vad inte i fråga om mitt pokerkunnande. Det finns någonstans i min dagbok en diskussion som blev hyfsad.

 

Problemet med dig är dock att du alltid har fel och är väldigt ointelligent i det mesta jag läst, speciellt med tanke på all tid du spenderat här och inte kommit längre än du gjort. När ska du inse dina begränsningar, för jag kan inte riktigt se vad du lyckats med?! :rolleyes:

 

Det där är förstås skrattretande och jag tror inte ett ögonblick på att du fått för dig att jag har "fel" ens i närheten av ofta. Detsamma angående "väldigt ointelligent" så klart.

 

Jag debatterar gärna byxorna av dig i princip vilket ämne som helst, bara för att visa dig att du har fel. Ja, det är sant - jag har den sortens ego. Jag accepterar inte att det finns någon människa någonstans som tror att jag är korkad.

 

Vilka begränsningar har jag? Vilka inser jag inte själv? Vilka åtgärder bör jag vidta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag inser ju att det ska mycket till för att någon någotsånär begåvad person som är åtminstone hjälpligt insatt ska komma till slutsatsen att jag är normalbegåvad eller sämre - men trots det finns ju sådana element kvar i pf-populationen.

 

Därför ber jag er nu att spåna fram några utmaningar eller tester av olika art som jag kan genomgå för att klargöra en gång för alla hur okorkad jag är.

 

Jag går snart afk för dagen, men nånting kan ni väl komma fram till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Därför ber jag er nu att spåna fram några utmaningar eller tester av olika art som jag kan genomgå för att klargöra en gång för alla hur okorkad jag är.

 

Ok. Om du löser den här innan jag slutar jobbet 21:30 så ska jag aldrig klanka ner på din intelligens något mer!

Å andra sidan har jag aldrig tvivlat på just din tankeförmåga, det är dina andra förmågor jag ibland ifrågasätter! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får uppfattningen att det talas lite väl löst om smart, dum, intelligent osv i den här tråden.

 

Finns rätt många sätt att definiera intelligens på, eller rättare sagt jag tror att folk i den här tråden menar lite olika saker när dom hävdar att Eurythmech är osmart/korkad/ointelligent osv.

 

Personligen så gissar jag på att Eury skulle skriva hyfsat på ett klassiskt IQ-test. Är han en vinnande pokerspelare skulle han antagligen utan större problem skriva 100+ då jag är övertygad om att logik, pokerspelande och IQ har ett visst samband.

 

Sen kan man ju disuktera huruvida Eurys förmåga att uttrycka sig i stridens hetta, hans diplomatiska förmåga och hur han uppfattas av andra människor, står sig i konkurrensen.

 

Min personliga gissning är att Eury rent IQ-mässigt ligger på medel eller däröver, men att han är ganska lätt-tiltad och impulsiv och inte alltid låter intellektet verka till hans fördel. Ibland är det svårt att uttrycka sig lugnt och sakligt när impulsen att slå någon på käften tar överhanden.

 

Eury är mer av en verbal slugger än en retorisk finlirare och med korta koncisa formuleringar som "käften idiot" istället för "Nu får jag allra ödmjukast be min herre att upphöra med den orala diare´ som fullkomligt flödar ur er munhåla", så går han rakt på sak precis som Örjan Lax i Hjälp!

 

Inofficiella källor hävdar dessutom att inspirationen till karaktären Örjan Lax hämtades i stort sett rakt av från allas vår Eurythmech!

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=24sAW6EnPF4&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=4ZvnXdDi17g&feature=related

 

 

<3 Eury!

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...