Rebonius Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 grundskola - gymnasiet - pokerspel - ekonomi - juridik - jobba på en affärsjuridikfirma i Ryssland - starta eget - sälj - försök se så många fina platser i världen som möjligt - dö lycklig Citera
Cyntax Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 Handläggare på ARN fick 260 ansökningar till en tjänst:shock: Andra tider nu... http://www.dagensjuridik.se/sv/Artiklar/Rekordlag-arbetsloshet-for-jurister-/http://jusek.se/upload/PDF/arbetsmarknad/arbetsmarknadsrapport_2008-4.pdf Publicerat för 9 dagar sedan. Kanske är arbetslösheten bland jurister lägre, då detta är statistik för de som är medlemmar i a-kassan. Citera
Lolle Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 Jepp, vad ar det man brukar saga... i kristider finns det tva folk som klarar sig bra, jurister och revisorer. Stor efterfragan pa dessa nu kan jag tanka mig =) Citera
Cyntax Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 Jepp, vad ar det man brukar saga... i kristider finns det tva folk som klarar sig bra, jurister och revisorer. Stor efterfragan pa dessa nu kan jag tanka mig =)Ja så är det.Det finns tre givna saker i livet: man föds, man betalar skatt och man dör. Bra för jurister. ...och de kriminella tar aldrig rast. Citera
Klyka Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 Juridik brädar allt imo. Jag läser bl.a. juridik, och håller till största del med. Det är en mkt bra utbildning som ger en bra bas att arbeta med ALLT som görs i kontorsmiljö. Man får en mkt bra förståelse för hur företagslivet och samhället fungerar. Har läst stora delar av företagsekonomutbildningen också, och tycker faktiskt att juridik var en bättre utbildning i företagsekonomi (!). MEN.. Det exkluderar ju naturligtvis alla tekniska grenar. Jag sörjer att jag inte har högskolekunskaper inom matematik, statistik, fysik, data och en massa andra intressanta grenar. Det handlar väl mest om vad OP vill lära sig och vad han vill syssla med. Allt annat är sekundärt efter X antal år på universitetet. Det Jennez säger må låta klyshigt men är väldigt sant. Citera
HataB2B Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 grundskola - SKIPPA gymnasiet - SKIPPA Gör högskoleprov ASAP pokerspel - GO AHEAD ekonomi - SKIPPA juridik - SEMI-SKIPPA Muta till dig färdig examen i Ukraina á 2500 dollar jobba på en affärsjuridikfirma i Ryssland - GO AHEAD starta eget - sälj - GO AHEAD försök se så många fina platser i världen som möjligt - GO AHEAD Skaffa dig en fru du trivs med - GO AHEAD dö lycklig - SKIPPA Just my 2 cents! EDIT: Gör en 'Jack Kerouac' och en 'Luke Rhinehart' också... Citera
Metaddict Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 grundskola - gymnasiet - pokerspel - ekonomi - juridik - jobba på en affärsjuridikfirma i Ryssland - starta eget - sälj - försök se så många fina platser i världen som möjligt - dö lycklig Man kan ju annars alltid starta något eget med inriktning på att fuska i pokerturneringar. Fixa ett stall med hästar som lirar åt en till ett billigt pris så man kan ha flera chanser i samma turnering för sina egna pengar. Låter inte det som en bra idé? Citera
Recommended Posts