Gå till innehåll

Orrarah önskar PF Gott Nytt År


Orrarah

Recommended Posts

  • Svars 4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Undra om dom som skrivit i tråden kommer att straffas?

Vet att det var ett fall för flera år sen där jag tror det var en kille eller ett par som pratade om att dom skulle begå självmord på lunarstorm och folk peppade dom osv. Tror att det blev irl straff för dom som skrivit till dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undra om dom som skrivit i tråden kommer att straffas?

Vet att det var ett fall för flera år sen där jag tror det var en kille eller ett par som pratade om att dom skulle begå självmord på lunarstorm och folk peppade dom osv. Tror att det blev irl straff för dom som skrivit till dom.

 

Känns ju som att det är rätt imo. Kommer säkert stå i tidningen imorgon om hur han blev triggad till att göra det. Han verkade ha bestämt sig redan så tror inte att någon kommentar, positiv som negativ, hade hjälpt.

 

Vissa var dock riktiga svin i tråden, önskar dem all ondska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undra om dom som skrivit i tråden kommer att straffas?

 

Nej, dom kommer inte att straffas. Flashback lämnar inte under några som helst omständigheter ut någon information om sina andvändare, så länge ingen har brytit mot någon svensk lag.

 

Håller dock med om att hela situationen är vidrig. Satt och kollade i tråden, och tog som vanligt för givet att han trollade. När jag sedan insåg att det var "the real deal" fick jag världens klump i magen, och var tvungen att logga ut och ta lite frisk luft. Man är som starfitter påpekat, inte alls så cynisk och avtrubbad som man annars tror man skall vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, dom kommer inte att straffas. Flashback lämnar inte under några som helst omständigheter ut någon information om sina andvändare, så länge ingen har brytit mot någon svensk lag.

 

 

Inte koll på alla sveriges lagar men om det inte finns någon lag emot hets/uppmuntran till självmord så bör den skrivas in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett. Uppmuntra någon som mår så dåligt, till att ta sitt liv. Vidrigt. Han hade ju asberger eller autism och folk skriver att de lätt kan bli manipulerade. Vi kommer aldrig få veta, men utan dessa jubelidioter kunde det kanske ha slutat annorlunda.

 

Givetvis är det väldigt lågt att sitta bakom ett anonymt konto och uppmuntra detta. Jag vill dock poängtera att deras uppmuntran inte hade någon betydelse för utfallet denna gången. Har en kille med hans diagnoser bestämt sig för att begå självmord, så kommer inga kommentarer i världen i världen att få honom att ändra sig.

 

Sen kan man ju dra en slutsats om att han ville bli hittad, och att detta eventuellt vart någon form av rop på hjälp. Han gjorde det iallafall väldigt lätt för folk att spåra honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte koll på alla sveriges lagar men om det inte finns någon lag emot hets/uppmuntran till självmord så bör den skrivas in.

 

Det skall vara i väldigt specifika fall då. Om en person är vid sina sinnes fulla bruk så ska han enligt mig äga rätten att bruka sin kropp precis hur h*n vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kändes bara så på sättet han skrev. "Nu håller jag på att ändra mig, dags att sätta lite fart".

 

Precis. Han ville inte ändra sig. Hade han inte gjort detta idag så hade han gjort det någon annan gång. Ett par anonyma inlägg från medlemmar på flashback ändrar inte på ett sånt här beslut, som garanterat liggat och pyrt i skallen på pojken länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kände du killen? Kan du berätta hur han var som person?

 

jag växte upp med han, han var trevlig men sjukt blyg eftersom han hade aspbergers så han sakna lite av det sociala, inget fel på honom annars

 

men många drev rätt hårt med honom pga av det

 

spelar egentligen ingen roll vad folk skrev på flashback sättet han gjorde det på tyder att han hade bestämt sig redan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skall vara i väldigt specifika fall då. Om en person är vid sina sinnes fulla bruk så ska han enligt mig äga rätten att bruka sin kropp precis hur h*n vill.

 

 

För tillfället undrar jag mest vem du är som startar ett nytt användarnamn på forumet bara för att argumentera om denna sak. Antar att man behöver ett nytt nick om man ska vissa åsikter.

Han behövde uppenbarligen hjälp och allt hets är bara sjukt, finns inga omständigheter som gör att det skulle vara ok!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För tillfället undrar jag mest vem du är som startar ett nytt användarnamn på forumet bara för att argumentera om denna sak. Antar att man behöver ett nytt nick om man ska vissa åsikter.

Han behövde uppenbarligen hjälp och allt hets är bara sjukt, finns inga omständigheter som gör att det skulle vara ok!

 

 

Han behövde hjälp, men hjälpen fanns inte på flashback. Det var han medveten om. Ingenting som någon skrev i den tråden hade kunnat få honom att ändra sig, eller "pusha" honom över kanten.

 

Menar du att människan inte skall få bestämma över sig själva, eller vad är det för konstigt med mina åsikter som skulle omöjliggöra att dom postades från mitt "riktiga" andvändarnamn?

 

Jag öppnade mitt konto igår, for your information,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...