Gå till innehåll

Orrarah önskar PF Gott Nytt År


Orrarah

Recommended Posts

  • Svars 4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Roligt att du äntligen hittar en rejäl plusdag, orre. :)

 

Jag har blivit lite dålig på att uppdatera här på sistone, inte spelat så mycket som jag borde göra sedan jag kom till Kina. Denna vecka blir i alla fall en riktig nötarvecka. Spelade 2 timmar i måndags, +$40, 4 timmar igår och +$160. Nu är det en ny dag och ska försöka klämma in 4 timmar idag med även om jag har två ärenden att uträtta idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wei wei wei... blev 4 timmars spel även idag och ett resultat på +$60. Har märkt att grinda på dagarna i Kina inte är optimalt. Mellan 12-18 ungefär är det inte mer än 70-80k spelare online = dåligt värde. Kvällar och tidigare mornar är däremot nuts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AQo handen i din senaste post kan du mycket väl släppa preflop om UNG+1 är en en vanlig tight fr-grinder. Du kommer i princip aldrig kunna få betalt då hans range ofta är 88+ eller AQ+. Tar hellre en syn med 52s.

Har väl kanske inte så mycket med denna hand att göra då jag inte har en aning vad fi är för en sorts spelare. Ett råd bara då det verkar som många bara ser AQ framför sig och auto-synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att du nämner just AQ, då det är just den handen jag verkligen har mest svårt för och vet att även Pherlo har haft det. Har för mig att fi i denna handen faktiskt hade ganska hög pfr, men inte helt 100. Hur brukar du spela AQ ? När synar du och när slår du om? Och hur spelar du den från blindsen beroende på hur tidigt nån höjer före dig?

 

Nu blev det lite mycket här, men skulle verkligen uppskatta svar!

Är ju sjukt svårt att svara på. Är ju så många faktorer som spelar in.

 

En tumregel är väl att man bör 3betta om man tror att sämre händer kan syna. Rätt onödigt att 3betta obv om man bara kan få syn av en bättre hand. Rätt dumt att göra om en så pass stark hand som AQ till en bluff preflop.

Om t.ex UNG+4 openraisar och du har AQo på knappen och anser att du i stort sett gör om din hand till en bluff om du 3bettar så har du ju syn eller fold kvar som alternativ. Analysera då hans stats, dina stats, stackdjup, gameflow, eran tidigare historia, möjligheter att göra moves på olika flopar och andra faktorer och försök sedan komma fram till om det är EV+ att syna i just denna situation. Finns ingen färdig mall att följa.

Rätt basic shiit jag vet. Men tycker det är en god idee att alltid tänka igenom varför man tar en syn och inte bara; hej jag har AQ --> syn.

Masstablar jag så viker jag denna hand väldigt ofta i mitt trötta exempel ovan mot en typisk 12/10 spelare.

Blir lite så när man masstablar att man oftare väljer 3bett eller fold istället för en syn i händer som ofta kommer bli extremt svårspelade på senare gator, även när man träffar TP. Typ det bästa som kan hända i princip är ju att du synar hans c-bett och bettar hem potten på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att du nämner just AQ, då det är just den handen jag verkligen har mest svårt för och vet att även Pherlo har haft det. Har för mig att fi i denna handen faktiskt hade ganska hög pfr, men inte helt 100. Hur brukar du spela AQ ? När synar du och när slår du om? Och hur spelar du den från blindsen beroende på hur tidigt nån höjer före dig?

 

Nu blev det lite mycket här, men skulle verkligen uppskatta svar!

 

För mig är det oftast ganska enkelt;

 

"Synar han med sämre? Behåller jag massor av händer jag dominerar i hans callrange?"

 

Desto bredare han synar mitt 3bet desto lättare blir beslutet att 3betta AQ. Samma med AJ. Riktigt vart gränsen går vet jag dock inte.

 

Men tycker det är en god idee att alltid tänka igenom varför man tar en syn och inte bara; hej jag har AQ --> syn.

 

Oh, and this. Muchos importanté. Både pre och postflop. Tänka <3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Hur man spelar AK i sånna här lägen har alltid varit ett problem för mig, har aldrig haft hjärtat att vika men flat calla är så jäkla kallt. WP

 

Hand 2: Tycker det är bra linje att leda ut på turn här.. WP

 

Hand 3: WP, målet bör va att ta hem det pre imo

 

du är alltså uppe och härjar på NL50 nu? btw hur gick det med ditt lilla test där att spela 10 bord och verkligen koncentrera sig på att spela A-game?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är ju då om man även ska flatta AK mot en tight grinder som höjer tidigt. Det borde väl nästan verka rimligt. I en dcvideo jag såg för ett tag sen, där killen lirar nl100 foldar han AKs utg, utan att blinka, mot 3bet från reg, då han tar för givet att fi har en nöthand, då han 3betar en utgraise. Spelar alla som honom, borde man ju kunna utnyttja det också. :-) WP på nl10-nl100 men antar att det spelet blir -ev högre upp?

Nu blev det mycket, men har väldigt många tankegångar för tillfället...

 

Ja du ska steksyna AK preflop som standard när en tight grinder raisar UNG. Annars gör du återigen om din hand till en bluff. Sen finns det ju obv undantag.

Egentligen spelar man inte så annorlunda när man spelar högre. Skillnaden är att det finns massa 20/15 grinders som höjer en massa "skit" UNG, då lämpar det sig bättre att 3betta AKo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...