Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Sitter på HKs flygplats och väntar på boarding, precis dragit i mig en riktigt fin köttbit med bakad potatis och bertz, riktigt gott med en riktig stek efter 1 månad i Kina.

Tack Orre, pherlo och alla andra för en grym resa!

Postad

Haha har ni lyckats tajma deras buddha högtid =) Var i thai för 3 år sen i slutet av februari och det var 2-3 dagar då man inte kunde köpa alkohol i affären och alla barerna var stängda. Ända sättet vi kunde få tag i sprit var att köpa det till maten på restaurenger det var tydligen ok

Postad

Lycka till med nystarten! För egen del har det blivit en del nystarter (när man kört för högt på MTT och inte klonkat).

Angående fastighetsmäklaryrket: Det var ju väldigt hypeat för några år sedan. Folk tänkte att det fanns stora pengar att tjäna och ansökningarna strömmade in. Tidningar skrev solskenshistorier och listade hur mycket mäklarna tjänade. Igår fick jag höra en historia från den sk verkligheten. Min frisörs son hade som nyutexad dragit in hela 13500kr på 7 månader. Min brors gamla pluggkompis hade över 700k i inkomst ett år enligt någon av tidningarnas listor. Två sidor av fastighetsmäklaryrket. Inget av det du skrev tyder iofs på orealistiska förväntningar på inkomst, men gå in med öppna ögon. Spridningen på inkomstens storlek är mycket stor. Tänk nästan NL5 grinder jämfört med highstakes. En gedigen yrkesinriktad utbildning lär det vara. Jag är så gammal att jag har gamla kompisar från gymnasiet som gick den gamla utbildningen. På den tiden behövde man hela 6 veckors skolarbete för att bli fastighetsmäklare. Gl med pokern och livsvalen!

Postad
Lycka till med nystarten! För egen del har det blivit en del nystarter (när man kört för högt på MTT och inte klonkat).

Angående fastighetsmäklaryrket: Det var ju väldigt hypeat för några år sedan. Folk tänkte att det fanns stora pengar att tjäna och ansökningarna strömmade in. Tidningar skrev solskenshistorier och listade hur mycket mäklarna tjänade. Igår fick jag höra en historia från den sk verkligheten. Min frisörs son hade som nyutexad dragit in hela 13500kr på 7 månader. Min brors gamla pluggkompis hade över 700k i inkomst ett år enligt någon av tidningarnas listor. Två sidor av fastighetsmäklaryrket. Inget av det du skrev tyder iofs på orealistiska förväntningar på inkomst, men gå in med öppna ögon. Spridningen på inkomstens storlek är mycket stor. Tänk nästan NL5 grinder jämfört med highstakes. En gedigen yrkesinriktad utbildning lär det vara. Jag är så gammal att jag har gamla kompisar från gymnasiet som gick den gamla utbildningen. På den tiden behövde man hela 6 veckors skolarbete för att bli fastighetsmäklare. Gl med pokern och livsvalen!

Fastighetsmäklaryrket är ganska likt poker ändå ju duktigare du är och ju mer du jobbar = högre lön och samtidigt så kommer det finnas sjukt kalla perioder också ^^. Låter riktigt sjukt att din frisörs son endast tjänade 13500 kr på 7 månader, beror nog mycket på firman han jobba på ;>

Tänk bara på att det är mycket obekväma arbetstider och vääääldigt mycket slit. Har inte riktigt läst igenom om du nu har sökt eller inte menmen =)

Postad
Wow! Så grymt! Tack för den länken! Vet att han inte har gjort alltför bra ifrån sig under sin utlandssejour, men med han och Paulinho känns det ändå lovande. Om det är sant som det står att han har tackat nej till ett alternativ där han kunde tjänat tio gånger så mycket som hos Bajen är det fan stort.

Grauers är en bra man. Fan vilken underbar dag det blev iom detta. Oavsett hur seg Pålle är, hur oprövad han Sinan må vara och hur ringrostig Runa kan tänkas vara så kan man ÄNTLIGEN andas OPTIMISM!! Vi har nu, på pappret, ett anfall som håller HÖG ALLSVENSK KLASS!! Oavsett hur Björn nu presterar kommer han ALLTID vara odödlig i mina ögon.

ALLSVENSKAN HÄR KOMMER BAJEN!!