Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Vet inte varför jag inte dunkar in här? Är väl givet?

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Boss

BB ($141)

($124)

UTG ($198)

UTG+1 ($100)

UTG+2 ($116)

Hero ($190)

BB posts (SB) $0.50

Dealt to Hero J:spade: J:club:

UTG raises to $3.50, fold, fold, Hero calls $3.50, fold, fold

FLOP ($8.50) 7:heart: 7:spade: J:diamond:

UTG bets $6.37, Hero calls $6.37

TURN ($21.24) 7:heart: 7:spade: J:diamond: 4:diamond:

UTG bets $14, Hero raises to $41, UTG calls $27

RIVER ($103) 7:heart: 7:spade: J:diamond: 4:diamond: 7:club:

UTG bets $51.62, Hero calls $51.62

UTG shows K:spade: K:club:

(Pre 82%, Flop 8.7%, Turn 4.5%)

Hero shows J:spade: J:club:

(Pre 18%, Flop 91.3%, Turn 95.5%)

Hero wins $203

Syna turn, given syn river som spelat.

AQ ser bra ut.

AJ så synar jag inte squeeze med AJo där som standard men kan helt klart tänka mig en syn trots allt när det är CO-raise och BTN har synat. Viker nog river dock, inte ofta man bluffar i den här spoten. Du ska inte sortera bort färgdrag i rangen heller imo. Finns många som checkar bakom och ta ett frikort istället för att riskera en c/r av slowspelade nutz

Postad
Du vet att vi har nästnöt mot en UTG-range som inte består av speciellt många 7x samt att vi garanterat town alla överpar?

Att vi är garanterat town mot alla överpar tycker jag inte stämmer. Alla bluffar kommer folda ut och inte fortsätta skjuta river som vi vill. Samtidigt reppar vi ganska starka händer med raise här. Visst funkar det emot regs som brukar levla men tror vi tappar mkt värde med att raisa turn. FI kommer ändå skjuta alla sina överpar på river. Kanske är helt fel ute.

Postad
Att vi är garanterat town mot alla överpar tycker jag inte stämmer. Alla bluffar kommer folda ut och inte fortsätta skjuta river som vi vill. Samtidigt reppar vi ganska starka händer med raise här. Visst funkar det emot regs som brukar levla men tror vi tappar mkt värde med att raisa turn. FI kommer ändå skjuta alla sina överpar på river. Kanske är helt fel ute.
Urmy menar nog inte att vi ska höja turn, utan höja river, vilket vi såklart bör göra.
Postad
Fan, fortsätt med turndiskussionen istället... Är själv väldigt osäker. Tror inte många regs skjuter 3 gator tomt här...

överpar är inte tomt, det är typ nästan nöter och finns fler kombos av än 7or från en utgraiser.. WP om du stoppar rivah