ibmachine Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Hehe, lite putt efter trisstorsken, eller? Nä, just det, det är ju gdailys vanliga ton... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Jag ser inte att du blir kallad "Sveriges största pokerluder" någonstans, gör du? Antagligen ser hon det inte inte eftersom ni redigerade mitt inlägg Förståelse för att det togs bort dock, var lite väl dumt men jag tänkte inte på det förrens i efterhand Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Faxxen Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Haha nehe du såg inte, det var ett påhopp med där mot den bittra blondinen som blev redigerat. Tänker inte skriva det igen dock för känner inte för en avstängning så här i början av min pf-karriär Haha... nejmen det var ganska tydligt och klart vem du syftade på. Men att kalla det inlägget ett påhopp? lol på det. Såg mer ut som ett enkelt konstaterande. Men antar att xxxxxxx ringt nån mod och bett dem saxa Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Haha... nejmen det var ganska tydligt och klart vem du syftade på. Men att kalla det inlägget ett påhopp? lol på det. Såg mer ut som ett enkelt konstaterande. Men antar att xxxxxxx ringt nån mod och bett dem saxa haha :h: blondie kom nog iof in och skrev bara för att få skryta om att hon satt i en lounge. coolt lina, coolt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Grand Bark Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 D's nya singel ligger redan på tuben Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Gå och köp dilbas singel och var glad ffs.. Nivån ligger bra nu, så jävla nice med riktiga artister bakom tangenterna. fyp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Legato Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 speciellt i en tråd du själv gett upphov till. Hur tusan får du det till att Dilba gett upphov till tråden? Om forumit X, Y o Z drar igång en diskussion om dig och du svarar, har du då skapat tråden Ola? Jag fattar inte logiken. Jag förstår inte heller resonemanget att sanningar automatiskt är OK. Om en forumit har låg IQ får man då kalla honom idiot? Känns inte så vettigt. Slutligen så tycker jag generellt sett att ni är duktiga på att moderera det här forumet, jag vet hur knivigt det kan vara, men att du skulle vara opartisk Dilba vs Lina Ola är ungefär lika sannolikt som att jag skulle vara det... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Hur tusan får du det till att Dilba gett upphov till tråden? Om forumit X, Y o Z drar igång en diskussion om dig och du svarar, har du då skapat tråden Ola? Jag fattar inte logiken. Ursäkta mig, men jag är faktiskt närvarande och ifall det är något ni undrar så kan ni fråga mig direkt.. LOL på tugget just nu.dilba Do you see why? Jag förstår inte heller resonemanget att sanningar automatiskt är OK. Om en forumit har låg IQ får man då kalla honom idiot? Känns inte så vettigt. Slutligen så tycker jag generellt sett att ni är duktiga på att moderera det här forumet, jag vet hur knivigt det kan vara, men att du skulle vara opartisk Dilba vs Lina Ola är ungefär lika sannolikt som att jag skulle vara det... Som jag sa så tog vi moderatorer en MSN-diskussion innan jag postade inlägget. Du är också välkommen att peka ut var Dilba kallas liknande "Sveriges största pokerluder" eller liknande saker, som alltså Dilba blev sur för att vi modererade bort kring Lina. Du har också rätten att använda rapporteringsfunktionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Och fyi så är det alltså inte Lina som rapporterat det berörda inlägget utan en bunt andra medlemmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Jag förstår inte heller resonemanget att sanningar automatiskt är OK. Om en forumit har låg IQ får man då kalla honom idiot? Känns inte så vettigt. "Idiot" är ett skällsord som inte har något direkt sammanband med uppmätt IQ. Det är givetvis inte ok. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yesca Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 "Idiot" är ett skällsord som inte har något direkt sammanband med uppmätt IQ. Det är givetvis inte ok. "I allmänt språkbruk ersattes begreppet idioti i början av 1900-talet alltmer av sinnesslöhet, i sin tur på 1950-talet ersatt av psykisk utvecklingsstörning. I den medicinska terminologin användes dock begreppen "idiot" och "idioti" ännu på 1960-talet. Man brukade beteckna en person med IQ under 25 som idiot. Personer med IQ mellan 25-65 kallades för imbecill." Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Legato Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Jag har inte protesterat mot modereringen i sig (det har väl ingen annan heller iofs). Ang. trådstartandet så var det som sagt så att forumiter pratade om henne och hon sa att hon var närvarande... Men skit samma, no big deal. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Legato Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 "I allmänt språkbruk ersattes begreppet idioti i början av 1900-talet alltmer av sinnesslöhet, i sin tur på 1950-talet ersatt av psykisk utvecklingsstörning. I den medicinska terminologin användes dock begreppen "idiot" och "idioti" ännu på 1960-talet. Man brukade beteckna en person med IQ under 25 som idiot. Personer med IQ mellan 25-65 kallades för imbecill." baller; En moderator ställde den retoriska frågan om en sanning någonsin kan vara ett personangrepp. Jag tycker "idiot" var ett bra exempel på att det kan vara det, "hora" är för övrigt ett annat bra exempel. Ja med IQ under 25 så lyckas man nog inte skriva i forumet, men personligen är jag övertygad om att folk med kring 50 i IQ också utpekas som idioter då och då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 "I allmänt språkbruk ersattes begreppet idioti i början av 1900-talet alltmer av sinnesslöhet, i sin tur på 1950-talet ersatt av psykisk utvecklingsstörning. I den medicinska terminologin användes dock begreppen "idiot" och "idioti" ännu på 1960-talet. Man brukade beteckna en person med IQ under 25 som idiot. Personer med IQ mellan 25-65 kallades för imbecill." Kan du visa att någon forumit har ett IQ under 25 så är det okej att kalla denne för idiot. Inte om den har en IQ över 25. Då blir det som Baller säger ett skällsord. Jag har inte protesterat mot modereringen i sig (det har väl ingen annan heller iofs). Jo, Dilba. En sak som jag verkligen inte fattar.. Varför är det ok för Lina att glida in här och köra personangrepp och falska påståenden om mitt privatliv eller Bosses, men att det inte är ok att säga något elakt om henne? Kanske borde du (Ola eller annan moderator) ta bort hennes inlägg också? Eller åtminstone komma med en vettig förklaring. Jag gillar att ni uppmuntrar en god ton och bestraffar när det spårar ur, men var gärna konsekventa i detta då.d Hela den här diskussionen följer efter ovanstående inlägg där Dilba kritiserar att en moderator (som inte var jag) modererade påhoppen på Lina. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 "I allmänt språkbruk ersattes begreppet idioti i början av 1900-talet alltmer av sinnesslöhet, i sin tur på 1950-talet ersatt av psykisk utvecklingsstörning. I den medicinska terminologin användes dock begreppen "idiot" och "idioti" ännu på 1960-talet. Man brukade beteckna en person med IQ under 25 som idiot. Personer med IQ mellan 25-65 kallades för imbecill." Bra jobbat, men har svårt och tro att någon här på forumet har en uppmätt IQ under 25. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Och fyi så är det alltså inte Lina som rapporterat det berörda inlägget utan en bunt andra medlemmar. Inte för att det spelar så stor roll, men är det mitt inlägg du pratar om? Bara så jag är på det klara om modsen hatar mig eller inte Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lolzor Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Fråga, kan ett ett påstånde som är sant vara ett personangrepp? Det är väl ganska självklart? Om man på ett nedsättande sätt påpekar brister hos en person, och där uttalandet inte fyller någon annan funktion än att förolämpa så betraktar iaf. jag det som ett personangrepp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Legato Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Kan du visa att någon forumit har ett IQ under 25 så är det okej att kalla denne för idiot. Inte om den har en IQ över 25. Då blir det som Baller säger ett skällsord. Jo, Dilba.Hela den här diskussionen följer efter ovanstående inlägg där Dilba kritiserar att en moderator (som inte var jag) modererade påhoppen på Lina. Så en prostituerad får kallas hora också, en mörkhyad neger osv. Förvånande, sådana begrepp inkluderande "idiot" brukar ju ses som nedsättande o inte accepteras oavsett sanningshalt. Vi tolkar Dilba olika, jag tycker det hon skriver är att Lina borde modererats, inte att den som angrep Lina borde undgått. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Legato Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Det är väl ganska självklart? Om man på ett nedsättande sätt påpekar brister hos en person, och där uttalandet inte fyller någon annan funktion än att förolämpa så betraktar iaf. jag det som ett personangrepp. Amen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Vi tolkar Dilba olika, jag tycker det hon skriver är att Lina borde modererats, inte att den som angrep Lina borde undgått.Och då är vi åter till den stora frågan: VILKET JÄVLA INLÄGG SKA MODERERAS AV VILKEN JÄVLA ANLEDNING? Ingen har rapporterat något av Linas inlägg, och vi tänker fan inte sitta och lusläsa ert skvallertjafs utan att någon gör detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kungarne Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 klen den du Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Det är väl ganska självklart? Om man på ett nedsättande sätt påpekar brister hos en person, och där uttalandet inte fyller någon annan funktion än att förolämpa så betraktar iaf. jag det som ett personangrepp. Då har personen i fråga bakat in personliga värderingar och det är ett personangrepp. Så en prostituerad får kallas hora också, en mörkhyad neger osv. Nä, begreppen är inte likvärdiga och de senare orden betraktas ofta som skällsord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Alltså, hur fan ska moderatorerna veta vad som är sant och falskt i den härva av pajkastningar, sandlådelekar, otrohetshistorier och jag-gjorde-slut-först!nä-det-gjorde-jag!-trams om inte de berörda parterna själva anmäler de inlägg som de vet är felaktiga?! Alltså, den här tråden är underbar läsning en sysslolös söndagseftermiddag men hur fan vuxna, "kända" pokerprofiler kan hänga ut sig och skämma ut sig så här övergår mitt förstånd. Om/när jag, med flera, gör bort oss här har vi åtminstone ett anonymt forumnick att gömma oss bakom... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Legato Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Och då är vi åter till den stora frågan: VILKET JÄVLA INLÄGG SKA MODERERAS AV VILKEN JÄVLA ANLEDNING? Ingen har rapporterat något av Linas inlägg, och vi tänker fan inte sitta och lusläsa ert skvallertjafs utan att någon gör detta. Lugn o fin. Jag har ingen aning om vilket inlägg hon syftade på. Kanske det första när Lina kom från ingenstans och påstod att Dilba skrev en massa snask, kanske ett annat där hon påstod att jag var opålitlig och falsk. Som sagt, inte vet jag, och som sagt det var inte det jag diskuterade med dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts