Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Vilket är oftast lättare att tjäna pengar på, jag spelar på bland de lägta nivåerna där en pott går runt cirka 1-2$ (limit)

Det jag undrar är om det är lättare att tjäna pengar på ett bord med 10 spelare eller ett med 6? jag har alltid spelat på bord med 10 spelare för det känns som om det bör vara lite svårare på ett bord med 6 då folk kanske har enklare för att läsa andra då det är så få vid bordet?

vad tror ni?

sedan undrar jag om man ska våga på sig samma nivå fast NL, men det känns av någon anledning som ett stort steg

tack på förhand

Postad
Hej

Vilket är oftast lättare att tjäna pengar på, jag spelar på bland de lägta nivåerna där en pott går runt cirka 1-2$ (limit)

Det jag undrar är om det är lättare att tjäna pengar på ett bord med 10 spelare eller ett med 6? jag har alltid spelat på bord med 10 spelare för det känns som om det bör vara lite svårare på ett bord med 6 då folk kanske har enklare för att läsa andra då det är så få vid bordet?

vad tror ni?

sedan undrar jag om man ska våga på sig samma nivå fast NL, men det känns av någon anledning som ett stort steg

tack på förhand

Kan vara lite svårt att svara på. Alla människor är ju bra på olika saker , så även inom poker.

Det allra enklaste att tjäna pengar på utan att du riskera något är ju på s.k Freerolls (gratisturneringar). Finns gott om sådan där man kan vinna skapliga pengar i förhållande till dom nivåer du spelar.

Annars är väl 10 manna som du kör nu bättre än 6 manna. Det är lättare att plussa på ett bord med ABC-poker ju fler som sitter runt bordet.

Du kommer säkert att få fler råd men detta är vad jag kommer på som hastigast.

Lycka till

Postad

Började spela FL på 10-manna som du. Nu spelar jag NL 6-manna och trivs som fisken i vattnet. Jag tror det finns större möjlighet att tjäna pengar på

6-manna men det tar ett tag att vänja sig.

Ett tips är att pröva lite NL 6-manna på en lägre nivå. Om du är som jag så kommer du inte att gå tillbaka till FL. 6-manna är garanterat roligare iallafall.:-D

Postad

Ja du... Short-handed poker (6 pers eller mindre) får dig att vara med i mer floppar eftersom man har lägre standard på händer för att syna och se floppen med dem för man har inte råd att vänta hela tiden på en väldigt bra hand eftersom man annars kommer att förlora på att betala blinds. Man behöver också bluffa och läsa bluff mer...

I long-handed poker (6+ pers) är det mer som en multi-table S&G handlar om uttålighet... man har mer tid på sig att vänta på bättre kort att spela med. (själv så tycker jag om att spela båda typen och eftersom jag är offtare med i S&G så får jag också spela båda).

FL och NL poker kan jag däremot inte säga någonting om vilket av dem är bättre att spela för det beror på dig själv... det jag kan säga är att trot att skillnaden är bara satsningsgränsen så är det ändå två olika spel och mitt råd är att du håller dem två separat i huvudet.

• 2 weeks later...
Postad

Precis som folk har sagt, så är det väldigt individuellt. Jag personligen diggar 9 pers SNGs, men gäller det Cash game så ere 6 manna som gäller =) pot limit omaha eller no limit hold'em ftw!

Postad

Först och främst så anser jag att Nl och Fl är två helt skilda spel. Du kan lätt vara vinnande på det ena och förlorande på det andra. Så du ska naturligtvis spela det du behärskar bäst och finner roligast då motivation är nyckeln till framgång.

6 eller 9/10-manna bord är lite samma sak. Olika handselections osv så spelad et du känner dig mest bekväm med. Dock finns det nog enormt mycket större utbud med shothanded bord nu för tiden så det är nog vad du borde fokusera på.

Vill du tjäna pengar på enklast möjliga sätt så plöjer du igenom ett gäng Omahaböcker och lär dig spela Omaha hi och hi/lo PL. Där finns de lättförtjänta pengarna nu för tiden.

Lycka till med pokern.

Förre

Postad

Håller med föregående inlägg. OM målet är att du ska tjäna pengar så har du en ganska brant uppförsbacke om du inte satsar på Omaha. Jag la av för 2 år sedan när jag låg på topp och beslutade mig för att pensionera mig, mer eller mindre. Har nu börjat spela igen och på två år så har det hänt en jävla massa på 10-20 och 50-100...och jag drara slutsatsen att det även har skett på micro,låg och medelnivå. Omaha däremot är helt fantastiskt, många duktiga Holdem spelare som tror sig kunna spela Omaha lika bra så det är rena guldgruvan. Jag skulle definitivt rekommendera dig att satsa på Omaha från början. Ta det bara jävligt lugnt när du går upp en nivå så kommer du klara dig finfint. När det gäller full ring eller shorthanded så är det två olika spel egentligen och i båda fallen borde du skaffa så mycket stats du kan på spelarna innan du försöker köra över dem. Lycka till.

Gino