Gå till innehåll

Spela balanserat kontra exploativ?


Starfitter

Recommended Posts

Humm, kategoriserar gärna inte men 24/21-21/17 gillar jag spela som stats, hög pfr från btn som ger en hel autopengar. Väldigt sällan lira OOP och ta en del passiva linjer med marginella händer, inte bluffa så mkt osv...

 

Jag kanske tänker snett men måste väl vara mindre varians om man spelar bra och nöter ner motståndare i små potter än att få in degen marginellt ofta som många TAG spelare får? eller?:oops:

Varför skulle man oftare få in det marginellt om man spelar tight?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluffrekvensen på river är helt beroende av hur tunnt man värdebetar i övrigt och hur lätt det är att läsa av fi, o hur weak han är. Men jag håller med dig om att folk överskattar hur ofta man ska bluffa relativt värdebetsfrekvensen.

 

denna var svår att avgöra om du levlar eller ej. så du får en :mrgreen:

 

Jo jag vet att tight passiv har lägst varians, men det var en ironisk fråga med tanke på övriga nackdelar en tight passiv linje medför jfr med TAG. Dessa nackdelar överträffar väl med råge själva variansproblematiken.

 

hoho, nu var du för uppenbar, går inte på sådana enkla längre... :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske tänker snett men måste väl vara mindre varians om man spelar bra och nöter ner motståndare i små potter än att få in degen marginellt ofta som många TAG spelare får? eller?:oops:

 

att spela bra, nöta i små potter, få in degen marginellt.... är inte karaktäristisk för nån spelstil i sig.

 

TAG står för Tight aggressive. Det betyder i princip att du spelar kvalitetsstarthänder o spelar dem aggressivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Opteron, hur orkar du med att försöka framställa dig själv som något proffs som förstår poker bättre än andra, och än mer försöker få det att framstå som att du kommit på sakerna du skriver själv samtidigt som du lite hånfullt fäller kommentarer antydandes hur kassa du tycker alla "standard TAGs" eller dylika spelare är.

 

Du kopierar ju bara påståenden du antingen sett andra skriva eller som du efter en jäkla massa tjatande till slut lyckats förstå en bråkdel av, tillräckligt för att du ska våga posta dem som one liners/med punkter efter som att det är så självklart och att hela människorasen intuitivt borde förstå dessa "axiom", och att resten är dumma i huvudet.

 

Det är skrattretande hur du försöker framstå som kunnig auktoritet bland kreti och pleti när man har i åtanke vilka frågeställningar och tankar om poker du haft i andra sammanhang som inte syns här.

 

Kort sagt; sjukt irriterande att läsa dina poster när man vet vilken irriterande stridsfisk du är i andra sammanhang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Opteron, hur orkar du med att försöka framställa dig själv som något proffs som förstår poker bättre än andra, och än mer försöker få det att framstå som att du kommit på sakerna du skriver själv samtidigt som du lite hånfullt fäller kommentarer antydandes hur kassa du tycker alla "standard TAGs" eller dylika spelare är.

 

Du kopierar ju bara påståenden du antingen sett andra skriva eller som du efter en jäkla massa tjatande till slut lyckats förstå en bråkdel av, tillräckligt för att du ska våga posta dem som one liners/med punkter efter som att det är så självklart och att hela människorasen intuitivt borde förstå dessa "axiom", och att resten är dumma i huvudet.

 

Det är skrattretande hur du försöker framstå som kunnig auktoritet bland kreti och pleti när man har i åtanke vilka frågeställningar och tankar om poker du haft i andra sammanhang som inte syns här.

 

Kort sagt; sjukt irriterande att läsa dina poster när man vet vilken irriterande stridsfisk du är i andra sammanhang.

 

Påminner mig såå mycket om en postare på filmtipset.se(om film förstås), i början när jag inte fattade något om film så skrattade jag åt det och hånade honom för hans dryga och arroganta påstående om andras filmkunskap. Nu när jag börjar förstå lite om vad film är och hur mediet brukas förstår jag vilket geni han var och hur rätt han hela tiden hade. Han var rakt på sak men attackerade aldrig något annat än just sakpåståenden.

 

Detta får mig att tro att du säkerligen har många poänger i vad du skriver, vet egentligen inte vad jag vill med detta förutom detta konstaterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när jag börjar förstå lite om vad film är och hur mediet brukas förstår jag vilket GENI han var och hur rätt han hela tiden hade. Han var rakt på sak men attackerade aldrig något annat än just sakpåståenden.

 

Detta får mig att tro att du säkerligen har många poänger i vad du skriver, vet egentligen inte vad jag vill med detta förutom detta konstaterande.

 

Jag tolkar det som Nebbis= Geni iaf;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Balans har inget med microstakes att göra, att ens försöka balanera där är bortkastad tid. Lär dig valuebeta skiten ur dom bara, så krossar du.

 

Roligt värre.

 

Det där brukar resultera i att jag value-bettar skiten ur mig själv.

Sedan följer reload plus tilt, då man med alla medel plus lite tur vinner tillbaka :-D

 

Fan den som ger sig! RB är den ende sanna vännen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att spela bra, nöta i små potter, få in degen marginellt.... är inte karaktäristisk för nån spelstil i sig.

 

TAG står för Tight aggressive. Det betyder i princip att du spelar kvalitetsstarthänder o spelar dem aggressivt.

 

Ja men du kan ju inte bara spela "kvalitetshänder" om du tex höjer 100% från knappen i oöppnade potter..Vilket är nutz på nl100 imho

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha, experttipsen

 

 

Ändå har jag rätt. Låglimitspelare kan inte folda eftersom dom är nyfikna, dvs dom är väldigt långt från att vara balanserade, dom kommer inte heller försöka exploatera dig eftersom dom bara spelar sin hand. För att bemöta det på rätt sätt bör du inte vara speciellt balanserad själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exploatera alltså? Nog mer inne på motsatsen men tkr de är svårt att hitta rätt hittils men vill gärna ha lite konstruktiv input

Låter inge vidare det där. Motsatsen? Om du ser att de synar för sällan, då avstår du från att bluffa? Om de bluffar för ofta, då foldar du allt?

 

Låter som "jag vill inte spela bra, nog mer inne på motsatsen".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Ändå har jag rätt. Låglimitspelare kan inte folda eftersom dom är nyfikna, dvs dom är väldigt långt från att vara balanserade, dom kommer inte heller försöka exploatera dig eftersom dom bara spelar sin hand. För att bemöta det på rätt sätt bör du inte vara speciellt balanserad själv.

 

du förstår inte vad balansera betyder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...