Gå till innehåll

När är det bäst att spela Guaranteed Tournaments?


Peakfreak

Recommended Posts

Sitter och spelar en $2500 Guaranteed Tournament när jag kom att tänka på att det borde vara mer fördelaktigt att spela sådana turneringar vid vissa tider/dagar.

 

Borde det inte vara bättre att spela en turnering t.ex. den 4 juli eller den 25 dec än en vanlig sliten söndag? Man vill ha så lite deltagare i en turnering som möjligt (om den har en garanterad prispott).

 

När bör man spela en sådan turnering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror filip var inne lite på det. Bästa tillfället att spela guarantee-turneringar är när de har ett mervärde, dvs, insatsen från deltagarna når inte upp till den garanterade prissumman, och spelarna får då mellanskillnaden som en "bonus". Tillfällena för detta blir ju rent logiskt då att dagar som 24-25 dec förhoppningsvis skapar ett högre mervärde.

 

Siterna är idag väldigt bra på att förutspå ungefär hur många som kommer delta (inkl. ev. rebuys/addons), detta gör att man sällan stöter på en guarantee-turnering med mervärde numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och spelar en $2500 Guaranteed Tournament när jag kom att tänka på att det borde vara mer fördelaktigt att spela sådana turneringar vid vissa tider/dagar.

 

Borde det inte vara bättre att spela en turnering t.ex. den 4 juli eller den 25 dec än en vanlig sliten söndag? Man vill ha så lite deltagare i en turnering som möjligt (om den har en garanterad prispott).

 

När bör man spela en sådan turnering?

 

När man vinner ? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni vill ha tips om ett ställe där det är mer utgifter än inkomster för sidan så ärt det pacific pokers 30 000 guarantee som brukar vara på natten. kostar 30 dollar men kommer aldrig upp i närheten av 1000 personer, brukar väll vara ca 700 eller så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis till mig spelade en 25000 garanti på expect, nyårsafton som började vid 12 slaget. Endast 198 spelare, ingen var svensk. Han kom 2:a

 

Spelar man kl 12 på nyårsafton har man inget liv! :D

 

Snacka om bra läge att stjäla blinds, en höjning med 3BB på knappen exakt vid tolvslaget ;)

 

Själv har jag noterat att Cryptos guarantee-turneringar med buy-in i GBP sent på vardagskvällar svensk tid brukar ha en del overlay. (Jisses, vad svengelska det blev).

 

Om man spelar samma turneringar på fredag- och lördagskvällar är det mer folk - men då märks det på spelet att pubarna just har stängt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni vill ha tips om ett ställe där det är mer utgifter än inkomster för sidan så ärt det pacific pokers 30 000 guarantee som brukar vara på natten. kostar 30 dollar men kommer aldrig upp i närheten av 1000 personer, brukar väll vara ca 700 eller så

 

Men så får man bara 700 i startchips oxå :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En added-turnering som jag tyckte var bra en gång i tiden var Pokerrooms +500 med 5+0,5 i inköp. Nu går den dock bara på förmiddagen så det blir inget för mig. Igår var det 383 deltagare.

5 000 Guarantee-turneringarna som går på kvällen tycker jag verkar vara rena bluffen eftersom det är massor av rebuys och add-ons.

 

+500 nås genom Betsson eller BetonBet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Följande turneringar har jag märkt ha en viss overlay

 

Empire: $2000 Guaranteed Multi Table NL Holdem ($10+$1), går 23:00

 

Empire: $1500 Guaranteed Multi Table NL Holdem ($5+$1), går 22:00

 

Empire: $5000 Guaranteed Multi Table NL Holdem ($25+$2), går 04:00

 

Generellt kan ska man undvika Guaranteed MTT's om de har en buyin på under $10 och det krävs 100 för att turneringen skall gå jämt upp.

 

Se mer om Empire turneringar här!

 

På Empire är det även hyffsat enkelt att komma ITM med tight spel så det är inte så svårt att få igen sina pengar. Lite jobbigt att de körs så sent för alla oss som har jobb bara :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...