Gå till innehåll

AK exakt innan ITM


kimpa39

Recommended Posts

Hej.

Är ny på forumet och på poker därav att jag postar min fråga i denna del av forumet så var inte taskig om jag spelade helt galet :)

 

Denna hand inträffade när det var runt 2100 kvar i turneringen och 2025 får pengar, "minstapriset" är $530 vilket är väldigt mycket på min nivå ;-)

 

Killen som höjer har jag ingen statistik eller något på men han höjde väldigt många händer.

 

PokerStars Game #24987726720: Tournament #138953585, $200+$15 Hold'em No Limit - Level XIV (1500/3000) - 2009/02/16 2:15:07 CET [2009/02/15 20:15:07 ET]

Table '138953585 1657' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: xtravical (40876 in chips)

Seat 2: jimmyk24 (254428 in chips)

Seat 3: syrus2 (22884 in chips)

Seat 4: Muggrudd (35550 in chips)

Seat 5: KimPa39 (24233 in chips)

Seat 6: lee xxx (53083 in chips)

Seat 7: redriverrat3 (153817 in chips)

Seat 8: locos78 (60464 in chips)

Seat 9: nutty44 (160675 in chips)

xtravical: posts the ante 300

jimmyk24: posts the ante 300

syrus2: posts the ante 300

Muggrudd: posts the ante 300

KimPa39: posts the ante 300

lee xxx: posts the ante 300

redriverrat3: posts the ante 300

locos78: posts the ante 300

nutty44: posts the ante 300

lee xxx: posts small blind 1500

redriverrat3: posts big blind 3000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to KimPa39 Ace of SpadesKing of Clubs

locos78: folds

nutty44: folds

xtravical: folds

jimmyk24: raises 6000 to 9000

syrus2: folds

Muggrudd: folds

KimPa39: raises 14933 to 23933 and is all-in

lee xxx: folds

redriverrat3: folds

jimmyk24: calls 14933

 

Så min fråga är det dumt att riskera att åka ut ur turneringen genom att gå allin som jag gjorde?

 

Mvh // Kimpa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är dumt att oroa sig över att komma i pengarna i den här sortens turneringar. Om du gör det ska du absolut inte köpa in, eftersom du kommer ge jättemycket värde till folk som är lite lösa. För att alls kunna spela sådana här turrar med något värde alls så måste man sikta på topp3.

 

Jättepush alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är dumt att oroa sig över att komma i pengarna i den här sortens turneringar. Om du gör det ska du absolut inte köpa in, eftersom du kommer ge jättemycket värde till folk som är lite lösa. För att alls kunna spela sådana här turrar med något värde alls så måste man sikta på topp3.

 

Jättepush alltså.

 

Antar att han har kvalat in. Har man köpt in sig så är nog inte 500 dollar så mkt cash för rullen, om man inte gamblar av helvete o sätter rullens sista cash på Sunday Million.

 

AK med 8 BB är inte enligt mig en given push om 500 dollar är stor skillnad på rullen. Jag skulle pushat alla dar i veckan oberoende rulle men har man en rulle på säg 50 dollar o kvalat in via en 5 dollar satellit så känns fold givet då den sista pengaplatsen ger rullen en stor boost. Något den enligt OP också gör här. Frågan är bara hur stor..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska enkelt. Om "sista priset" är extremt stort för dig (typ en dubbling av rullen), så är det väl bara att trycka in autofold tills du är ITM. Annars är det såklart en jättepush.

 

Ja, fast jag var osäker om jag hade klarat att autofolda till itm var ca 75st till som behövde åka. Hade jag haft ganska mycket mer marker hade jag nog foldat den handen.

 

Men men kanske får en ny chans nån dag ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att han har kvalat in. Har man köpt in sig så är nog inte 500 dollar så mkt cash för rullen, om man inte gamblar av helvete o sätter rullens sista cash på Sunday Million.

 

AK med 8 BB är inte enligt mig en given push om 500 dollar är stor skillnad på rullen. Jag skulle pushat alla dar i veckan oberoende rulle men har man en rulle på säg 50 dollar o kvalat in via en 5 dollar satellit så känns fold givet då den sista pengaplatsen ger rullen en stor boost. Något den enligt OP också gör här. Frågan är bara hur stor..?

 

Okej, tack för alla svaren.

Tror du att jag hade kunnat överlevt till ITM med 8 BB? Det var det jag var lite osäker på därför jag ställde när jag fick ett bra läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för alla svaren.

Tror du att jag hade kunnat överlevt till ITM med 8 BB? Det var det jag var lite osäker på därför jag ställde när jag fick ett bra läge.

 

Du gör helt rätt som ställer, 8 BB är som du säger inte mycket MEN det går att överleva. Men om det är rätt att folda beror helt enkelt på hur mycket dem där 500 dollarsen gör för dig o din rulle. Om det inte är en väldigt, vääldigt stor summa för dig så är det instaställ med AK i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gång till. Självklart rätt spelat.

 

24233 in chips, varje varv "kostar" typ 7 000, ante och blinds äter upp stacken fort.

 

Det är ca 75 platser kvar till itm. Man måste spela.

 

Alternativet är såklart att dynga in först i potten med hyffsad hand och hoppas på att sno den men då kanske man tar en större risk... Oavsett så är det brådis att agera innan stacken är för liten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gång till. Självklart rätt spelat.

 

24233 in chips, varje varv "kostar" typ 7 000, ante och blinds äter upp stacken fort.

 

Det är ca 75 platser kvar till itm. Man måste spela.

 

Alternativet är såklart att dynga in först i potten med hyffsad hand och hoppas på att sno den men då kanske man tar en större risk... Oavsett så är det brådis att agera innan stacken är för liten.

 

I en normal MTT är det naturligtvis så. Här måste vi dock väga in det faktum att det fortfarande är 200 bord igång. Det betyder att det inte behöver vara så långt till pengarna trots 75 platser kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att han har kvalat in. Har man köpt in sig så är nog inte 500 dollar så mkt cash för rullen, om man inte gamblar av helvete o sätter rullens sista cash på Sunday Million.

 

AK med 8 BB är inte enligt mig en given push om 500 dollar är stor skillnad på rullen. Jag skulle pushat alla dar i veckan oberoende rulle men har man en rulle på säg 50 dollar o kvalat in via en 5 dollar satellit så känns fold givet då den sista pengaplatsen ger rullen en stor boost. Något den enligt OP också gör här. Frågan är bara hur stor..?

 

Om det handlar om kval från liten rulle är det att rekommendera att avregistrera sig så har man 215 $T att spela för och förhoppningsvis bygga rulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...