PokerStars_Karl Postad 18 Februari , 2009 Rapport Postad 18 Februari , 2009 Hej, Spring Championship of Online Poker, även kallat SCOOP All-Stakes kommer gå av stapeln denna vår. Det kommer bli 22 events, två dagligen med start den 2 april till den 12 april. Den totala garanterande prissumman blir $30.000.000 (30 milj usd). Varje event inkluderar tre turneringar, en för low-stakes, en för medium-stakes och en för high-stakes spelare. Garanterat någon turnering som faller alla i smaken. Satelliterna har börjat och man hittar dem om man väljer flikarna "Events" -> "Scoop" i PokerStars-klienten. För schemat och hålltider för de olika eventsen besök gärna följande sida: http://www.pokerstars.com/scoop/ Vi svarar gärna på alla frågor om SCOOP här. Mvh, Karl PokerStars Support Citera
Rebonius Postad 18 Februari , 2009 Rapport Postad 18 Februari , 2009 Bra jobbat! Varför är inte turneringarna uppe i klienten? Kommer det finnas second chance/warm up turneringar? Tar ni bort några andra turneringar eller gtds för att SCOOP ordnas? (jämför med att gtdn togs bort inför Warm Up när det var WCOOP och Sunday Million togs bort helt) Kommer ni ha någon reloadbonus? kommer det vara något extra för oss PFare som spelar? (jämför med FTP som hade något extra ifall man skrev sitt nick i en tråd och fick något litet reklampaket eller liknande ifall man var den forumiten som kom längst) Citera
eurythmech Postad 18 Februari , 2009 Rapport Postad 18 Februari , 2009 Hade trott på Swedish, men det här är säkert roligare. Citera
freddo2001 Postad 18 Februari , 2009 Rapport Postad 18 Februari , 2009 Varför ligger alltid 5CD-eventet på en fredag?? Missar ju alltid de. Annars bra jobbat! Citera
eurythmech Postad 18 Februari , 2009 Rapport Postad 18 Februari , 2009 Måste säga att uppdelningen i tre olika inköpsnivåer låter rätt spännande - tror det kan bli succé. Citera
@ntonius Postad 18 Februari , 2009 Rapport Postad 18 Februari , 2009 blir det nån slags leaderboard för alla nivåer också? Citera
psykologas Postad 18 Februari , 2009 Rapport Postad 18 Februari , 2009 Ni kunde väl kollat upp trogna kunders BB-besök först:-( mkt mkt kul att ni kör något mer än wcoop dock. Stort + för att ni kör tävlingar för alla nivåer oxå Citera
Deco89 Postad 18 Februari , 2009 Rapport Postad 18 Februari , 2009 woho låga buy ins också då kan jag också spela dom! Citera
bearbeer Postad 19 Februari , 2009 Rapport Postad 19 Februari , 2009 najs najs Släng upp dom i lobbyn nu, vill se strukturer!!!! Är det samma struktur månne i low som medium som high? Citera
Displeased Postad 20 Februari , 2009 Rapport Postad 20 Februari , 2009 Jag upptäckte nyss att det går att regga sig för $W och det är ju bra! Men hur är det om man kvalar in via satellit för $ och sen avreggar sig, då får man inte det i några jäkla $W väl?! Citera
Akumila Postad 20 Februari , 2009 Rapport Postad 20 Februari , 2009 Jag upptäckte nyss att det går att regga sig för $W och det är ju bra! Men hur är det om man kvalar in via satellit för $ och sen avreggar sig, då får man inte det i några jäkla $W väl?! Jo, jag tror det. Så var det för WCOOP i alla fall. Jag har fortfarande $W liggande sen jag kvalade till main i höstas och bestämde mig för att inte spela. Men ett bra sätt att använda upp dem är att spela $82-steps och vinna $215-tickets som man sen kan använda i Sunday Million etc. Citera
MJ Postad 20 Februari , 2009 Rapport Postad 20 Februari , 2009 Måste säga att uppdelningen i tre olika inköpsnivåer låter rätt spännande - tror det kan bli succé. Det blir det garanterat. Citera
Displeased Postad 20 Februari , 2009 Rapport Postad 20 Februari , 2009 Jo, jag tror det.Så var det för WCOOP i alla fall. Jag har fortfarande $W liggande sen jag kvalade till main i höstas och bestämde mig för att inte spela. Men ett bra sätt att använda upp dem är att spela $82-steps och vinna $215-tickets som man sen kan använda i Sunday Million etc. Ok, för egen del spelar det ingen större roll eftersom jag ska EPT-kvala hela våren men det är ändå jobbigt att inte kunna spela SNG osv. Känns onödigt helt enkelt, bättre med $T. Hoppas nån PS support lägger sig i här snart! Citera
bearbeer Postad 20 Februari , 2009 Rapport Postad 20 Februari , 2009 Asså, strukturen i scoop-01 high är ju löjligt bra, om man säger att man börjar med 7500 (man gör typ 1 rebuy o 1 addon a 2500chips styck), så kommer man efter knappt 8 timmar bara nått 250/500 nivån och ha 15bb med "startstack". Jag klagar inte, kan bli en låång natt Citera
PokerStars_Karl Postad 20 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2009 Hej, Kul att alla är positiva so far, vi hoppas att det blir en rikgit trevlig tillställning. Det stämmer att det är W$ man får om man avreggar sig från SCOOP events, W$ gäller i princip som inköp i alla events i "events" fliken. Man kan göra precis som Akumila föreslog om man vill det. Mvh, Karl PokerStars Support Citera
Bluwajt Postad 20 Februari , 2009 Rapport Postad 20 Februari , 2009 Svara på Rebonius frågor då Citera
PokerStars_Karl Postad 20 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2009 Hej, Varför är inte turneringarna uppe i klienten? En par stycken ligger uppe under flikarna "Events" -> "SCOOP" -> "Huvudevent" Kommer det finnas second chance/warm up turneringar? Vet ej, menar du till varje event eller på söndagarna när mainevent tex spelas? Tar ni bort några andra turneringar eller gtds för att SCOOP ordnas? Möjligt, har inte sagts något om detta än. Troligen utgår Warm up och liknande, får återkomma när vi närmar oss. Kommer ni ha någon reloadbonus? Kanske, kanske inte. Kommer det vara något extra för oss PFare som spelar? VI får se vad vi kan hitta på. Återkommer i frågan. Mvh, Karl PokerStars Support Citera
Captain Morgan Postad 21 Februari , 2009 Rapport Postad 21 Februari , 2009 Vad hände med turneringsserien ni skulle ha i mars, ECOOP???? Citera
MJ Postad 21 Februari , 2009 Rapport Postad 21 Februari , 2009 Vad hände med turneringsserien ni skulle ha i mars, ECOOP???? Nu tror jag du hamnat fel. Citera
Captain Morgan Postad 21 Februari , 2009 Rapport Postad 21 Februari , 2009 Nu tror jag du hamnat fel. Utveckla? För en dryg mån sen gick Stars ut med att dom skulle ha en WCOOP liknande turneringsserie i mars, är osäker på namnet men hittar ingen info om det och nu dyker det här upp. Hoppas verkligen inte det ersätter. Citera
PokerStars_Martin Postad 21 Februari , 2009 Rapport Postad 21 Februari , 2009 Hej, Captain Morgan: Det är nog SCOOP som du tänker på, då det är just "en WCOOP-liknande turneringsserie". ECOOP är inget som PokerStars är engagerade i. Hälsningar, Martin K PokerStars Support Team Citera
PokerStars_Karl Postad 21 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 21 Februari , 2009 Hej, ECOOP är något som spelas på ett mindre nätverk/site och inget PokerStars har att göra med. SCOOP är en liknande turneringsserie som WCOOP. Det skiljer sig åt i den mening att det är olika inköpsnivåer till alla events. Men SCOOP är alltså något liknande och det kommer spelas i första veckorna i april. Du kan läsa mer om SCOOP och turneringsschemat här: http://www.pokerstars.se/scoop/ Mvh, Karl PokerStars Support edit - Dubbelsvar är bättre än inget svar Citera
Captain Morgan Postad 21 Februari , 2009 Rapport Postad 21 Februari , 2009 Men är jag helt ute och cyklar när jag minns det som att det skulle vara i mars och inte va indelat i tre olika inköpsnivåer? Citera
Recommended Posts