Gå till innehåll

Check uttag


Gaston116

Recommended Posts

Hej, har fått hem en check från Full tilt,

Ringde min bank (Nordea) och dom sa att dom tar ut en avgift på 1200 kronor för att lösa ut den.

Någon som vet om det finns billigare alternativ? känns ju nästan som att det är värt att flyga iväg till typ london för att lösa ut den för att banken inte ska få 1200 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade check från FTP för 6månader sen....tog 9dgr och kostade 120kr(swedbank) kanske kollat fel på nollorna?

ps. Neteller är inte o tänka på?

Som sagt har redan fått hem checken så de finns inget och göra, tog det 9 dagar att få den hem från ftp eller att få in pengarna på kontot efter att du lämnade in checken?

Nej har inte hört fel, fick förklarat för mig att det är mycket falska checkar från usa och att dom måste skicka iväg checken till något labb eller dylikt, Men ska ringa runt lite imorgon och kolla med lite olika banker bl.a Swedbank och SEB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men av vissa anledningar så hade jag bara möjligheten check, så nu har jag checken här hemma och funderar på vad jag ska göra.

 

Hmm varför kan du bara ta ut me check?? Har dom bommat ditt konto och sagt tack och hej. Annars bara för att du fått checken betyder inte att du inte kan ändra dig, bara ta kontakt med support så stoppar dom den och du kan välja en smidigare metod.

 

Vet att Swedbank skulle ha kring 500 för några år sen men efter lite diskussion gjorde dom det gratis. Lösa in en check alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm varför kan du bara ta ut me check?? Har dom bommat ditt konto och sagt tack och hej. Annars bara för att du fått checken betyder inte att du inte kan ändra dig, bara ta kontakt med support så stoppar dom den och du kan välja en smidigare metod.

 

Vet att Swedbank skulle ha kring 500 för några år sen men efter lite diskussion gjorde dom det gratis. Lösa in en check alltså.

 

Vadå några år sen !? dom tog 500-700kr förra året för min check!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Precis som en del här redan sagt; det där skiljer sig mellan olika banker. Även mellan olika personer på samma bank ibland...

 

Två personer kan alltså behöva betala olika summor beroende på vem dom talar med på banken. Särskilt eftersom check inte är super-vanligt i Sverige.

 

Vad som händer är att banken inte litar på din check (oavsett var den kommer ifrån) och skickar den till inkasso eftersom dom inte litar på att det finns täckning. Det är inkassouppdraget som kostar pengar. Så om t.ex din gamla farmor skulle ha samma check (men i sitt namn så klart) och går till sin personliga bankman sedan 50 år, så är det möjligt att det inte kostar henne en krona, eller en mindre summa.

 

Tyvärr är detta väldigt svårt att både förutse (eftersom det varierar från bank till bank och person till person), det är också anledningen till att vi inte rekommenderar check för uttag.

 

Hoppas att du hittar en bra bank för din check.

 

MVH,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit runt på alla stora banker i Stockholm och dom vill ha mellan 1000 och 3000 kr för att lösa ut checken. Kommer att betala 1200 kr för att lösa ut checken på nordea men vill varna andra att ta ut pengar via check som kommer från USA då det är stora problem.

 

Bra att du varnar, men jag tror dock att 99 % av de som flitigt använder pokerfoum redan vet om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...