Gå till innehåll

EAK - Nystart


EAK

Recommended Posts

På 0.5/1 bettar jag knappast floppen där. Vet inte om det beror på att jag är feg, men det finns så oerhört många fiskar som synar ner med lite vad som.

 

Var väl min slutsats också i efterhand då jag kände mig tvungen att syna dom sista 30$. Vaddå fastna i en pott?

 

Då man väl gjort misstaget att betta floppen, finns folden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

V1: +1441$

V2: +60$

V3: +537$

 

Får väl funka. Dåligt spel tidvis, missflyt fortfarande men mindre av den varan. Anledningen att jag säger så är p.g.a. att jag själv lyckats dra ut i någon situation där jag haft ett lägre överpar och dragit ut trots all-in på floppen.

 

Handen med AK vann jag faktiskt mot KQ och 67. Ingen av dom hade något färgdrag. Så det vete fan vad dom hade tänkt åstadkomma.

Ingen av dom träffade så min A-hög stod sig.

 

NL200 står jag stilla på. Marginellt vinnande där. NL100 krossar jag ganska bra faktiskt. De gånger jag spela NL 2/4 så har det gått bra. Känner mig inte bekväm med dom summorna än så länge.

 

 

Var ute på krogen igår och brände lite pengar. Måste varit full då jag tyckte att 15y Havanna mörk rom luktade lim och inte alls var så god :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har formaterat om datorn och jobbat som en gnu på jobbet. Ikväll var jag hem till mamsingen och firade hennes födelsedag. Hon blev väldigt överlycklig då hon fick ett presentkort på SPA för 500sek.

 

Är det dags att berätta för mamsingen att det gått hyggligt för mig på poker iår?

 

Kom hem i hygglig tid och fick ihop 610 händer @ NL100 @ 4 bord

 

+505$

 

Bra start på veckan. Hade tom klonken i ryggen ikväll. Yey, ska faen fixa månadsmålet för Juli. Antalet händer är redan en bit över målet, nu är det bara månadsvinsten som fattas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar också 0.5/1 fast på prima och går stadigt plus där. Hur mkt drar du in i snitt i månaden på denna nivån?

 

Tror inte att jag kan svara på det då jag igår formaterade bort min pokertracker databas från december 2005 till idag.

 

Sen spelar jag sällan renodlat på en speciell limit. Under 2006 har jag spelat allt från NL50 - NL600. Tonvikten ligger dock på NL100 och NL200.

 

Om jag ska fördela dom 2500$ jag är + hitintills så tror jag att;

500$ @ NL400

800$ @ NL200

1200$ @ NL100

Detta på ca 24000 händer och med stor antirigg.

 

I januari drog jag in ca 40ksek på NL50 och lite NL100.

Maj ca 15ksek på NL100 och NL200.

 

Bara för att visa att det är väldigt stor skillnad på hur det gått för mig olika månader. Sen finns en annan stor skillnad i hur mycket jag spelar varje månad.

 

Så svaret är väl att jag inte har något bra svar till dig, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att du tycker att det går så mycket bättre på NL100. Tänkte testa lite igår men tyckte det var så förbannat tråkigt eftersom summorna var så små. Visste du att det är samma inköp på 0.25/0.50 och 0.50/1 på Tribeca? Hur skadat som helst. 200bb, men på NL400 är det max inköp 300, dvs 75bb.

 

Jag ligger och harvar kring 5 BB/100 på NL200 efter snart 20k händer. Tror du att jag kan dubbla BB/100 till ca 10 om jag går ner? Själv tvivlar jag... Särskilt som jag känner att jag har problem att respektera pengarna. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att du tycker att det går så mycket bättre på NL100. Tänkte testa lite igår men tyckte det var så förbannat tråkigt eftersom summorna var så små. Visste du att det är samma inköp på 0.25/0.50 och 0.50/1 på Tribeca? Hur skadat som helst. 200bb, men på NL400 är det max inköp 300, dvs 75bb.

 

Jag ligger och harvar kring 5 BB/100 på NL200 efter snart 20k händer. Tror du att jag kan dubbla BB/100 till ca 10 om jag går ner? Själv tvivlar jag... Särskilt som jag känner att jag har problem att respektera pengarna. :oops:

 

Yes, vet att det sjukt nog varierar mellan 75bb till 200bb på dom olika nivåerna. Därför som jag brukar benämna NL400 för NL2/4 då jag pratar om Tribeca.

 

Att dubbla BB/100 beror väl på motståndet. Folk viker sig så sällan för CB på NL200 och dom vet att inte betala av med stacken alltför ofta. På NL100 verkar det mer vara som så att dom antingen är tokveka och lägger allt utom nötterna, eller så är dom galna och synar ner med Q-hög.

 

Numera försöker jag välja nivå efter veckodag. NL100 på vardagar då jag inte vill behöva runda av efter en förlust och NL200 på helgen då jag kan vänta ut fiskarna på ett annat sätt.

 

Jag har lite för mycket respekt för pengarna på NL 2/4 än så länge. På NL100 har jag knappt respekt för pengarna och har inga problem att det svingar hit eller dit några inköp, känns mer bekvämt än respektlöst faktiskt.

 

Vad försökte jag säga? *tänker* Jo, att det aldrig är fel att vara van att spela på mer än en enda nivå. Bättre att kunna välja nivå efter humör och hur man känner att formen/klonken är. Titta på Jezajas (stavning?) senaste inlägg där han slöspelat och krossat på lägre nivåer. Sånt ger en skön självförtroende boost.

 

Gårdagens stora utdragningar innefattade;

* 99 vs TT, shortstack med 20bb som höjde 6bb första handen vid bordet. Jag reraisade honom all-in, han synade och jag drog ut med en 9:a på rivern. Helt ok.

* AKs (hjärter) vs 55, brädan A25 med 2st hjärter. all-in på floppen och rivrar en hjärter för färgen. Visserligen fulla inköp men är ganska säker att jag inte kommer kunna ducka den fighten.

* AQs vs KK, brädan Qxx utan färgdrag. Har för mig att han hade 70-90bb och att vi hamnade all-in på floppen. Minns att jag faktiskt var hyggligt säker att han skulle kunna ha överparet. Tror att mitt spel var tveksamt, ska kolla upp det ikväll. Drog givetvis en runner-runner färg.

 

edit: Fi hade inte 70-90bb, han hade 28bb. Aldrig att jag kommer undan eller vill komma undan i den sitsen.

 

 

* Lyckades stacka av till en tomte där jag hade QQ och floppen var 669. Han hade J6o.

* Gjorde en idiotsyn med TT på 678 brädan där jag raisat pre och reraisat floppen. Turn K varpå fi ställer rakt ut. Jag tror inte att han har tvåpar, set, stege och synar hans AKo som står sig :oops:

 

 

Lyckades förresten få ett banankonto på Tribeca som var lite grönare än standard. Innan jag hunnit sätta in pengar så arresteras deras VD i USA (Betonsports). Avvaktar nog innan jag stoppar in några pengar där :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EAK klonkar en avatar :)

 

Tyckte det var dags att klämma fram en bild på härligheten. Girlies, I'm singel. Come get some :lol:

 

Skämt åsido, har gnott 2200 händer till på VC. Givetvis började jag gårdagen att backa 300$ innan det blev Nebbisdags. Var tiltad men tog mig ur det under coachingen. Lyckades hitta tillbaks direkt efteråt och låg back 500$ för dagen.

Svor ganska högljutt. Bestämde mig och spelade upp mig till totalt +641$ för veckan. Så + 136$ igår.

 

 

 

Dagens två händer är faktiskt mot relativt tighta fi's och det handlar inte om att jag ska göra någonslags hjältesyn med en dålig hand. Det handlar om att jag har bra händer men stöter på motstånd.

 

 

Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : Mrs Colin has $345.50

Seat 2 : 11jk11 has $94.50

Seat 3 : j4321 has $100

Seat 4 : doctpoker has $189

Seat 5 : wduncan300 has $152.89

Seat 6 : HERO has $204.50

j4321 is the dealer.

doctpoker posted small blind.

wduncan300 posted big blind.

Game started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 6 : HERO has Jh Jc

HERO called $2 and raised $5

Mrs Colin called $7

11jk11 called $7

j4321 folded.

doctpoker folded.

wduncan300 called $5

Dealing flop.

Board cards [Kh 4s 9h]

wduncan300 checked.

HERO checked.

Mrs Colin checked.

11jk11 checked.

Dealing turn.

Board cards [Kh 4s 9h Jd]

wduncan300 checked.

HERO bet $22

Mrs Colin called $22

11jk11 folded.

wduncan300 folded.

Dealing river.

Board cards [Kh 4s 9h Jd 7d]

HERO bet $43

Mrs Colin called $43 and raised $100

HERO has 10 seconds to respond.

HERO ........

 

 

Mrs Colin: 17/6/1

 

Har tidigare sett Mrs Colin synar ner bets till rivern där det kom en minraise. Den gången satt Mrs Colin med ett lågt set.

 

Hittar JJ utg och raisar givetvis. Får syn av 3 pers och floppen kommer K-hög. Mot en mindre hade jag lagt ett bet, men mot 3 pers känns det inte som det roligaste. Jag kommer aldrig veta om fi synar bakom mig med färgdraget eller toppar. Checkar och får se det checkas runt.

 

Turn sätter jag trissen och bettar ut. Får en syn.

 

River värdebettar jag mot en slöspelad kung och blir återhöjd.

Jag vet med absolut säkerhet att det som minst är ett set här. Vad synar en 17-person med i UTG+1 mot en höjning? De händer som är möjliga för fi att höja med här är; 44, 99, KK, 77, 8Ts, QTs och kanske KJs. Av dessa resonerar jag som så att KJ är väldigt långsökt, KK borde reraisat preflop, 8T & QT nja synar man med det preflop? 77 Mrs Colin synar inte med under-under-under paret på turn. 44, 99 känns troligast faktiskt.

 

Men jag vet att fi är tight och har minst ett set, kan jag diskontera händerna enligt ovanstående resonemang och finns fold/syn i det här läget?

Han har bra, men har jag bättre?

 

 

 

 

Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : HERO has $449.67

Seat 2 : Leprechauno has $136.96

Seat 3 : jonny-river has $40

Seat 4 : Debiz has $65

Seat 5 : sandman---3 has $81.84

Seat 6 : SiSamuari has $38

sandman---3 is the dealer.

SiSamuari posted small blind.

HERO posted big blind.

jonny-river posted big blind.

Game started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 1 : HERO has 9d 6s

Leprechauno called $2

jonny-river checked.

Debiz folded.

sandman---3 called $2

SiSamuari called $1

HERO checked.

Dealing flop.

Board cards [8h 7d Th]

SiSamuari checked.

HERO bet $8

Leprechauno called $8 and raised $12

jonny-river folded.

sandman---3 folded.

SiSamuari folded.

HERO called $12 and raised $30

Leprechauno called $30 and raised $84.96 and is All-in

HERO .............

 

 

Leprechauno: 29/8/0.75

 

Floppar nästnöten på en dragig flopp. färgdrag, drag till högre stege. Jag sitter med en färdig hand men jag vill egentligen inte se några fler kort. Alla hjärter, 6789TJQ skadar min hand.

 

Raisar givetvis på floppen, får en reraise från den smålösa(preflop) men passiva fi. Vad ska han ha lixom? Höjer tillbaks varpå han går all-in.

 

Är han rädd för färgen? Par+stege? Nej, tightare än så. Set? Limp utg och träffa set som ska försvaras, ganska troligt. Nöten? Tja, limp med 9Js UTG är ett skitspel enligt min åsikt. Men inte omöjligt.

Färgdrag? Nej, så aggro är han inte. 0.75 ju.

 

My gut say: fold. My brain say: you have to call that shit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push i första syn i andra tycker jag.

 

I första handen synar han i position direkt efter dig som höjer. Svårt att se han göra detta med stegkorten. 99/44 känns mycket troligare och han lär få gråtsyna en push med båda dessa.

 

I andra handen finns det en enda färdig hand som slår dig och jag tycker inte du kan sätta fi på den särskilt ofta här. Finns för mycket annat han kan ha och med tanke på hur mycket du har inne i förhållande till vad fi ställer måste du ta denna synen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push i första syn i andra tycker jag.

 

I första handen synar han i position direkt efter dig som höjer. Svårt att se han göra detta med stegkorten. 99/44 känns mycket troligare och han lär få gråtsyna en push med båda dessa.

 

I andra handen finns det en enda färdig hand som slår dig och jag tycker inte du kan sätta fi på den särskilt ofta här. Finns för mycket annat han kan ha och med tanke på hur mycket du har inne i förhållande till vad fi ställer måste du ta denna synen.

 

Gillar ditt svar. :)

 

Tror att jag ska steka på svaret för hand 1 (JJJ) ett tag. Detta eftersom det finns många alternativ till fortsatt spel i handen fold/syn/push.

 

Hand 2 känns ganska given som en tvångssyn, kan säga att jag tog synen i hand 2 men jag kommer steka lite med svaret om hur det gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen är absolut knepigast.

Första tanken är att han sitter på 99. KJ känns inte alls lika troligt för jag tror han skulle ha betat flopp. Men tveksam syn på den preflopp.

Q,Ts-T,8s njaa inte möjligt om du vet han har tajt. QThjärter är en problem hand som en tajt spelare skulle kastat innan flopp.

För mej handlar det mest om om han skulle sitta med Kungarna. Men svaret är nej. När du gör din raise på turn sitter han med nästnötterna och det ligger två hjärter ute. I detta läge tror jag han skulle slå om han hade KK. Därför tror jag på 99 och all-in från din sida.

 

Hand två måste synas.

 

Lycka till i fortsättningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2: alla säger syn och det är vad jag gjorde. Han hade 9J i hjärter för nötstege och straightflushdraget.

Det är ju en given syn mot 99% av alla motspelare. Så den handen var enkel, pay him off.

 

 

Hand 1: Jag kände igen hans bet på rivern som att han har något riktigt bra. Men vad kan han ha som slår mig?

Diskussionen i svaren har kretsat kring all-in eller syn. Fold är inte ett alternativ som jag förstått det. För min del på mina 20 sekunder att resonera då handen utspelade sig så hade jag en ruskig känsla av att han satt med en väldigt bra hand. Mot 70-90% av spelarna så ställer jag in där med JJ eftersom jag kommer sätta honom på 44/99/KJ/AK/KQ. I det här fallet så semiföljde jag min känsla, lät bli att ställa in och tryckte bara på knappen för syn.

 

QT i hjärter. :shock: En 17/6/1 ska INTE spela den handen mot en höjning. Som handen utspelar sig så tycker jag att jag gör rätt preflop, på flop, turn. På rivern kommer väl första beslutet om syn på hans reraise eller in med resten.

 

Har sjukt svårt att acceptera hans preflopspel med QTs. Ge mig en lös spelare så kan jag ta med QTs i deras HD. Men nu? njae.

 

Pires, bra resonerat. Samma resonemang som jag följde fastän jag bara synade.

 

 

Tack för alla svaren. Jag är knappt van att spela mot tighta spelare, så jag kommer fiska efter respons på några händer framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surt att torska båda händerna.

Jag diskuterade nyss första handen med en mycket pokerkunnig kompis som höll med dej helt. QTs brukar åka i mucken av en tajt spelare. Men visst spelade (han- den) bra.

Men han hade en naturlig förklaring. Folk går med på suited hjärter bara för dom ser så snygga ut;)

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

V1: +1441$

V2: +60$

V3: +537$

V4: +1052$

 

Klonk lixom.

 

+300$ då jag spelade med nebbis.

 

Största utdragningen jag satt idag var en 48%-are där jag hade goda potodds att syna.

Största utdragningen jag råkat ut för var när mitt topset blev krossat av ett lägre set all-in på floppen. Han hade inga runner-runner drag utan satte den klassiska 1 outaren.

 

Väldigt lite spel den här veckan. Var på whiskey provning i fredags = fylla. Sen hälsade jag på gamla kompisar på födelseorten igår. Blev en blandning av bastu, bada i 14gradiga havet, öl, snaps, sightseeing i skärgården.

 

Fick en reality check när jag blev bjuden på en drink och insåg att smaksatt sprit (rent) i plastmugg är en drink, om det inte är smaksatt är det en snaps. Ja jävlar vad mina gamla klasskompisar är trevliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

V1: +1441$

V2: +60$

V3: +537$

V4: +1052$

V5: +435$

 

Måste pilla in excel på laptopen så jag kan uppdatera min excel-fil. Men som det ser ut såhär i förhandsbesked så gick jag plus 3525$. Av detta stod 150$ för bonusar.

 

500$ avgår till coaching, billigt pris för det som den gett mig. Förutom det spelteoretiska så har suget efter poker och intresset för detsamma återkommit.

 

Månadsmålen var att spela 18k händer och att gå plus 3k$.

Tror att jag spelat mellan 30-50k händer och $-resultatet har jag precis klarat av.

 

För augusti så sätter jag målet på 4k$ och 30k händer.

Slipper jag bara utdragningarna så ska det gå lätt att komma upp i 4k$.

Tror att jag kan tillskriva -1k$ på tilt och -2k$ på variansen i juli.

 

Däremot så är det nästan tragikomiskt att ha antiklonk då jag spelar med Nebbis. Han tiltar värre än jag. Bara igår så kom den magiska 1-outaren 2 gånger på turn som gav mig en såpass bra hand att jag var tvungen att stacka av till motståndarna, detta under en timmes spel med Nebbis.

 

 

 

Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 2 : HERO has $197

Seat 3 : checkitdawg has $17

Seat 4 : mj23 has $111.50

Seat 5 : JazzyJacks has $183.25

Seat 6 : FI-A has $197

FI-A is the dealer.

HERO posted small blind.

checkitdawg posted big blind.

Game started with 5 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 2 : HERO has Ad Ah

mj23 folded.

JazzyJacks folded.

FI-A called $2 and raised $6

HERO called $7 and raised $11

checkitdawg folded.

FI-A called $11

Dealing flop.

Board cards [5h 4h Td]

HERO bet $33

FI-A called $33

Dealing turn.

Board cards [5h 4h Td 3h]

HERO ?????

 

 

FI-A 27/13/1

Reraisar givetvis med AA oop preflop. Får syn, en fin flopp där jag bettar ut 33$ i potten på 40$. Då han synar så blir jag ganska säker att det rör sig om ett högt par TT+.

 

På turn kommer 3:e hjärtern. Han har likom jag 145$ kvar och potten är uppe i ca 100$. Hur gör jag och varför?

 

 

 

Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : HERO has $246.75

Seat 2 : kjbmaa2211 has $33

Seat 3 : FI-B has $199

Seat 4 : Skulduggery has $329.97

Seat 5 : moscow01 has $249

Seat 6 : sgk.poker has $49.25

Skulduggery is the dealer.

moscow01 posted small blind.

sgk.poker posted big blind.

Game started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 1 : HERO has Qc Qd

HERO called $2 and raised $5

kjbmaa2211 folded.

FI-B called $7 and raised $15

Skulduggery folded.

moscow01 folded.

sgk.poker folded.

HERO called $15

Dealing flop.

Board cards [3s 4s Jh]

HERO checked.

FI-B checked.

Dealing turn.

Board cards [3s 4s Jh 5s]

HERO bet $35

FI-B called $35

Dealing river.

Board cards [3s 4s Jh 5s 7h]

HERO bet $73

FI-B called $73 and raised $69 and is All-in

Under-Raise rules are now in effect.

HERO ?????

 

 

FI-B 42/18,5/1,2

 

Ev, borde jag reraisat preflop. Vet inte hur ofta det är rätt. Ofta gillar jag att ta en flopp med QQ, JJ och

 

ta mitt beslut efter att floppen fallit. Tycker det är ok att bara syna.

Check på floppen, passivt. Kändes rätt. Men jag kan inte motivera. Då turn kommer med en tredje spader så bettar jag ut och får syn. På rivern faller ännu ett kort som känns blankt. Då jag bettar ut så går han all-in.

 

Ärligt talat så funderade jag ett bra tag innan jag agerade på rivern.

De enda händerna som känns möjliga är väl bluff, KK, AA eller AKss. KK, AA skulle väl inte varit så passiva på flop eller turn. AKss eller bluff återstår väl?

 

 

 

Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : Pilou65 has $88.38

Seat 2 : playgirl12 has $62.68

Seat 3 : FI-C has $226.09

Seat 4 : HERO has $265.32

Seat 5 : the derv has $115.75

Seat 6 : Steve4981 has $290.50

FI-C is the dealer.

HERO posted small blind.

the derv posted big blind.

Game started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 4 : HERO has 2s 2c

Steve4981 folded.

Pilou65 folded.

playgirl12 folded.

FI-C called $2

HERO called $1

the derv checked.

Dealing flop.

Board cards [Kh 2d 7s]

HERO bet $5

the derv folded.

FI-C called $5

Dealing turn.

Board cards [Kh 2d 7s 6d]

HERO bet $11

FI-C called $11

Dealing river.

Board cards [Kh 2d 7s 6d Ah]

HERO bet $30

FI-C called $30 and raised $50

It's your turn.

HERO has 10 seconds to respond.

HERO ?????

 

FI-C 66/15,5/0,6

 

löspassiv synfisk. 66% VP$IP och passiv. Synar ner konstant mot alla vid bordet.

 

Preflop = given, bettar ut floppen då jag träffar mitt set. Bettar turn, kanske 1-2$ för litet bet. Men marginellt fel. Vill verkligen ha med honom.

 

River. Bettar ut starkt och får en liten reraise mot mig. Men? Rivern var ju tokblank och jag har set? Han är en 0,6 i aggression factor. AK, eller AX med tvåparet, 77, 66 känns inte omöjligt heller, eller?

 

 

 

Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : rimka80 has $301.97

Seat 2 : jochen8 has $212

Seat 3 : HERO has $199

Seat 4 : Alfahanen has $222.23

Seat 5 : chasing has $200

Seat 6 : FI-D has $237.50

HERO is the dealer.

Alfahanen posted small blind.

chasing posted big blind.

Game started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 3 : HERO has Qc Jd

FI-D called $2

rimka80 folded.

jochen8 folded.

HERO called $2 and raised $7

Alfahanen folded.

chasing folded.

FI-D called $7

Dealing flop.

Board cards [Td 9s 9d]

FI-D checked.

HERO bet $16

FI-D called $16

Dealing turn.

Board cards [Td 9s 9d Qs]

FI-D checked.

HERO bet $35

FI-D called $35 and raised $35

HERO called $35

Dealing river.

Board cards [Td 9s 9d Qs 3d]

FI-D bet $142.50 and is All-in

HERO ?????

 

 

Har bara spelat 10 händer mot FI-D när denna hand inträffar. Senare får jag se att han har statsen 62/17/1,2 (kan säga att det är ett urval på ca 50 händer och att han kändes mer som en 3-4 i agressivitet).

 

Preflop och flop är givna. På turn så fortsätter jag att betta med TP + öppet stegdrag. Blir äckelminraisad och måste syna. Rivern ställer han rätt ut och vad fan ska han ha lixom?

 

 

----------------

 

Övrigt så var jag full i östersund torsdag-lördag. Sjukt roligt hade jag iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/8: +299$

 

588 händer á NL400@4tables

21/17/4

Folk tyckte att jag var jobbig ;)

 

Hade givetvis någon obligatorisk antiklonk som jag fick betala av. Men det är som vanligt. Bra spel annars och bra kortsnitt.

 

Hade en sjuk hand där jag fick limpa med JTo i sb. Flop TTJ, rundcheck. Turn 3. Bettar ut 60% av potten och får en minraise + 2 syner bakom. Jag raisar lite till och alla synar. River 8. Jag bettar 50, nästa kille synar, nästa ställer in, jag synar och sista killen synar all-in.

 

JT vs 33 vs T8.

 

Synd att dom inte hade fulla inköp.

 

Dåligt med kommentarer på händerna jag postade. Synd. Tyckte faktiskt att det fanns intressanta ställningstaganden i dom.

 

Em, vad annars? Hämtade hem 66kg med internetsprit på Bussgods :twisted: Tur att inte allt är till mig utan att syrran ska ha nästan hälften.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/8: +299$

3/8: +439$

 

Har mixat NL200 och NL100. Sjukt bra värde på NL100 ikväll.

 

Spelade som en apa i någon pott. Skäms faktiskt.

 

Spelade bra och lyckades dra ut med KQ på KQ9 flop där jag raisat pre och en kille med halvt inköp (ny vid bordet) synat. Lyckas hamna all-in på floppen mot 99 och drar ut. Kändes som jag var due för det. Sen går det inte att släppa på den floppen mot en okänd fi med halvt inköp.

 

Lyckades bli utdragen av Q9 på floppen 239 utan färgdrag. All-in på flopp och han drar förstås ut.

 

Em, vad mer? Spelade badminton idag, första gången på en månad. Spelade bra och vann första 2 seten överlägset, förlorade tredje med 2 poäng. Satte runner runner i fjärde då jag gick från 8-13 till vinst. Fi blev tiltad ;)

 

Imorgon fyller jag år, så det blir nog lite poker tills på söndag. Yey för mig. Bra början på månaden.

 

Bah, fortfarande inga svar på händerna. Kan väl säga att dom finns felaktiga spel i händerna. Nebbis slog mig på fingrarna i vissa situationer, fy på mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otur att inte allt är till mig utan att syrran ska ha nästan hälften.

 

FYP.

 

Hand A: Slå om lite större pre. Skulle nog fortsätta beta på turn, Alt. check-ställa, men degen ska ju in. Risken med genomcheckad turn är ju att du drar in nöten.

 

Hand B: Menar du att du tänkt fyrbeta preflop? Gör jag rätt sällan ö.h.t, även med AA/KK. I övrigt kan jag inte se hur han kan bluffa på rivern. Du får ju sådana sjuka odds att du i princip måste syna ändå.

 

Hand C: Tror du han synar med tvåpar så måste du ju ställa. Tvåparen är ju trots allt väldigt mycket vanligare än seten.

 

Hand D: Fold. Tror du han bluffar eller? Tar förresten kort på turn en del av tiden här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare EAK.

 

Såg att du hade en egen dagbok och att vi lirar samma nivåer, ska bli intressant att följa.

 

Har lite tankar och åsikter på händerna.

 

Den första AA handen, jag hade checkat turn. Betar du ut där känns det bara som att du får syn av bättre händer och att resten lägger sig. Det är samtidigt ett utmärkt tillfälle för att låta fi försöka bluffa/semibluffa bort dig. Tror att fi i dom flesta lägen, oavsett om han har dig slagen

eller ej trycker på bet knappen där. Och i och med att du har esset i färgen så kan man ju antingen checkraisa honom all in då, och bita i det sura äpplet om han satt färgen/stegen på turn eller bara kallsyna. Men eftersom han har position på dig så skulle jag nog välja att checkraisa all in där.

 

Hur gjorde du?

 

Sen den andra handen var lite klurig. Hade nog också tagit synen. Antingen borde han ha AKs flushen bara Ace high, men tror även att det finns en risk att han sitter på JJ där. En hand som många kan tänkas reraisa preflop och sen slowplaya den hårt, ser rätt ofta i situationer som denna att dom har riktigt stål. Dock tycker jag han borde raisat dig på turn då men han kanske kände sig väldigt rädd för flushen. Skulle tagit synen iaf, tror du har den rätt så ofta där iaf.

 

Sen sista handen. Som du själv sa så brukar dom där miniraisarna betyda stål. Visst kan det vara en bluff på rivern men jag hade nog tagit folden och väntat ut honom och ätit honom 10 händer senare.

 

Posta gärna sluten på händerna.

 

Tack för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...