Gå till innehåll

EAK - Nystart


EAK

Recommended Posts

1/3: $659

2/3: $0

3/3: $32

4/3: $365

5/3: $0

6/3: $0

7/3: $0

8/3: $0

9/3: $0

10/3:$0

11/3:$235

12/3: $0

13/3: $331

14/3: $202

15/3: $0

16/3: $0

17/3: $82

18/3: $353

19/3: $398

20/3: $29

21/3: $121

22/3: $0

23/3: $169

24/3: $0

25/3: $256

26/3: $872

27/3: $17

28/3: $359

29/3: $94

30/3: $76

31/3: $0

 

MARS: $3283

 

 

NL400: 30 händer 30.83 PTBB/100

NL200: 2.889 händer 7.58 PTBB/100

NL100: 8.902 händer 6.54 PTBB/100

NL40: 4.171 händer 24.03 PTBB/100 <--- Chatta med kompisar och inte fokusera.

NL20: 812 händer 52.21 PTBB/100 <--- Testa iPokerklienten spelande.

 

 

Sammanfattningsvis, planen var att fixa 5k$ den här månaden. Nu gick det inte eftersom jag spelat väldigt lite den här månaden. Typ 17.000 händer när jag normalt brukar ligga på 30k-50k händer utan större problem.

M.a.o. har jag väl spelat lite men med hög kvalitet.

 

I april så är målet givetvis att fixa Expekts bonus. Utöver det så ska jag väl fixa 2k$ också. Varför jag sätter spelmålet så lågt är p.g.a. den förväntat höga frekvensen av grinders på Expekt. MEN, jag satsar helt klart på att lyckas gå +/-0 på spelet undertiden som jag drar ihop bonusen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Då var oskulden tagen på Expekt och NL100. Tight och tråkigt spel där. Jag lirade 4 st turbobord och det var ungefär lika tight som B2B då det blev söndergrindat.

 

Borden var som sagt övertighta så jag lirade 24/20/3,5 och plockade hem sjukt många potter på preflop raises och 3-bets preflop.

 

Hur blir det med den där jäkla bonusen på Expekt, försöker dom fly från den? Jag spelade min första session där den 29/3. Innan dess var det minst 6 månader sen jag ens hade några pengar på Expekts pokerklient.

 

Antar att jag kommer undvika expekt på kvällarna och grinda det på udda tider när det är färre grinders där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du måste upp i NL200 om du ska orka med den där bonusen. :)

 

Hade jag varit arbetslös så hade jag clearat den på NL20 bara för att visa att det går.

 

Nu tror jag att jag faktiskt skulle orka den på NL100. Men ska ändå försöka ta den på NL200 mainly.

 

Blir knäpp. Spelar NL200 på ett annat ställe och inget funkar. Fastän jag spelar bra så foldar alla när jag har floppat något bra och dom floatar när jag är tom. Om jag gör ett spel som tom så synar nån med bottenparet. Braaaa.

Nu vägrar jag floppa bottenset igen i familjepotter där alla lägger sig för mig floppbet då det finns såväl färgdrag som A på bordet. Gaaah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/4: $0

2/4: $202

3/4: $208

4/4: $212

 

 

Jag är feg, småspelar på lägre nivåer då jag inte vill backa den lilla tid jag haft att spela sista dagarna. Det kortsiktiga målet bör väl vara att fixa 50k FPP tills den 10/4 så jag slipper fundera på hur det blir med legendstatusen. Jag litar inte vidare mycket att på pokersiter och deras support.

 

7.000/100.000

 

Jag är tusan inte ens i närheten. Men med påskhelgen och stora möjligheter till grind så får jag helt enkelt lov att offra spelkvalitet för att dra in många FPP's.

 

Dagens hand var underbara QQ mot en retard 94/45/4. Han minraisar preflop och jag trycker upp det till 10bb. Han minbettar floppen K32 rainbow och jag pottar. Han ställer och jag synar. Turn 4, river 6.

Fi har 36o

Wp retardo.

 

(Nope, jag spelar QQ försiktigare på K hög flopp annars. Men fi var som synes totalt retarded.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@@£££€{€[{[]]}}]\890

 

Snittar ca -25PTBB/100 idag

 

Hur kan man få AK mot 45/34/5 fi som har AA?

Hur kan man bli 3 outad mot en idiot som inte ens fattar att han ligger efter hela vägen till rivern?

Hur kommer det sig att jag spyr pengar på alla cp:n som jag spelar mot?

 

15k/100k

 

Varje hand är EV+ mot en åsna?

 

Försöker förstå hur jag kan ligga +/-0 Expekt trots den här dagen?

 

Får se hur länge till jag spelar, hade tänkt att köra hela natten. Men det finns ingen harmoni i kroppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Blir knäpp. Spelar NL200 på ett annat ställe och inget funkar. Fastän jag spelar bra så foldar alla när jag har floppat något bra och dom floatar när jag är tom. Om jag gör ett spel som tom så synar nån med bottenparet. Braaaa.

Nu vägrar jag floppa bottenset igen i familjepotter där alla lägger sig för mig floppbet då det finns såväl färgdrag som A på bordet. Gaaah

 

 

Ah, precis som för mig just nu. Absolut helt sämst är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@@£££€{€[{[]]}}]\890

 

Snittar ca -25PTBB/100 idag

 

Hur kan man få AK mot 45/34/5 fi som har AA?

Hur kan man bli 3 outad mot en idiot som inte ens fattar att han ligger efter hela vägen till rivern?

Hur kommer det sig att jag spyr pengar på alla cp:n som jag spelar mot?

 

15k/100k

 

Varje hand är EV+ mot en åsna?

 

Försöker förstå hur jag kan ligga +/-0 Expekt trots den här dagen?

 

Får se hur länge till jag spelar, hade tänkt att köra hela natten. Men det finns ingen harmoni i kroppen.

Ojoj.. Känner igen med så sjukt mkt.. Är lika för mig på expekt. Floppar man nåt så foldar alla super fiskar, missar man så synar dom med A hög eller drar ut mitt topset AI med drag etc. Blivit rätt tiltad på detta ett tag men ska försöka tänka på att spela mkt å inte bry mig så mkt om resultatet, jag ligger iofs + men inte speciellt mkt.

 

Lirar 12 bord NL50 FR btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade också planerat lång nattgrind men 1k back på 120 händer efter en runner runner och sen dåligt spel så är jag nu så tiltad att jag kastar saker omkring mig och skriker. Riggen är förfan helt sjuk. Vann inte en enda pott av de jag spelade.

 

Länge sen jag tiltade såhär. Fy i helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade också planerat lång nattgrind men 1k back på 120 händer efter en runner runner och sen dåligt spel så är jag nu så tiltad att jag kastar saker omkring mig och skriker. Riggen är förfan helt sjuk. Vann inte en enda pott av de jag spelade.

 

Länge sen jag tiltade såhär. Fy i helvete.

 

Då är jag inte ensam iaf...

 

Nu då jag tänker på det så har jag svurit på samma sätt som tuff_fish idag.

 

En ny fras som ni är välkomna att testa efter att ni blivit utdragna.

"Ty for the BJ"

 

Brukar oftast få svaret

"what is bj?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/4: $0

2/4: $202

3/4: $208

4/4: $212

5/4: $0

6/4: $382

 

Räknade dessutom fel tidigare och har bara 14/100 avklarat på Expekt.

Gårdagens resultat räddades av att jag spelade på en annan site där jag gick fint plus. Avslutade dagen med att gå tillbaks till expekt och bli misshandlad av alla fyllon.

 

I fredags;

* Tittade jag på ett hyreshus som var helt och hållet totalgalet prissatt.

* Hittade jag en plånbok på gatan som jag lämnade igen till den 75årige ägaren.

* Köpte jag en ny cykel.

* Lyckades jag dissa en tjej som jag dejtat en gång i höstas. Jag kände igen henne men hade ingen aning vartifrån eller vad hon hette. Rätt så nice då hon bara försvann spårlöst efter vår date. Hon var lite irriterad att jag inte mindes henne :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19k/100k

 

spelet?

+2$

 

 

Låg back några inköp men tog igen allt sista halvtimmen. La av efteråt då jag är hungrig och pissnödig.

 

Höjdpunkter?

* Fi synar 15% av stacken preflop med en låg sc. Träffar quads på floppen och jag kan inte lägga mitt överpar så klart.

* Fi synar 20% av stacken preflop med ett lågt par, träffar set.

 

Själv har jag ägnat mig åt att göra semitiltade syner med skit mot 80/35/4 spelare som alltid har nötterna eller mig slagen med typ J kicker mot T kicker.

 

Nu blir det mat och en film. Återkommer senare för att ta mer FPP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2k FPP till avklarade.

 

spelet?

+336$

 

Jag hoppas att jag kan trycka in 2000 händer till innan jag lägger mig och sover någongång inatt. Borden är inte alls övertighta just nu. Så det är väl rätt så bra läge att spela mot bonusen. Min ursprungliga plan var att sprida ut spelet mer mot mitten och slutet av 30 dagarsperioden just för att undvika alla dom mest stressade bonushororna.

 

Nu blir det paus då jag har ont i nacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny signatur då. Storasysters pojkvän är 30+. Han frågade först om jag inte skulle börja spela på heltid, undrade om jag kunde lära honom att spela. Sen fäller han den där kommentaren.

Skrattande förklarade jag att han nu lyckats få mig att byta signatur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/4: $0

2/4: $202

3/4: $208

4/4: $212

5/4: $0

6/4: $382

7/4: $472

 

27k/100k

 

Har tagit 13k FPP på en dag. Helt ok. Men det skulle gärna fått vara mer. Planen är att fixa 50k FPP innan jag börjar jobba igen på tisdag. Det är massa saker framöver som kommer ta min tid, saker som jag vill göra. Men givetvis har expektbonusen hög prioritet hos mig.

 

Dagen har faktiskt fortsatt i antiklonkens tecken. 2 outare, 3 outare, AA vs lågt färgdrag. Sånt.

 

Fast jag hade en snygg klonk med ATs på KJ3 brädan där KJ är i min färg. Fi hävdade efter att jag dragit ut till stegen att han hade set. All-in på floppen :)

Påstår ändå att den inte uppvägar den antiklonk jag stött på.

KK vs ATo för 260bb. Där ATo idioten synar min 100+bb push preflop och sticker direkt efter att han dragit ut med ett A på turn.

 

Har ändå snittat ca 5 PTbb/100 idag. Känner mig lite gnällig men det borde vara mycket mer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/4: $0

2/4: $202

3/4: $208

4/4: $212

5/4: $0

6/4: $382

7/4: $472

8/4: $139

 

9/4 är grönt än så länge.

 

33k/100k

 

Det blev i princip inget spel igår. Så det är lite blåställ som gäller idag. Klart och tydligt att jag inte kommer hinna med 50k poäng tills imorgon vid midnatt. Så mitt hopp står till att man får behålla Legendstatusen månaden ut. Får man inte det så lär jag iaf få en hyggligt hög status. Oavsett så kommer jag att fixa bonusen.

 

Jag hatar verkligen att enbart spela för och emot en bonus. Det brukar vara hämmande för mitt spel och det känns då verkligen inte som att det är vidare roligt.

Yes, jag spelar lågt för jag har gett mig fan på att jag inte ska backa på den här bonusen. Målet för månaden är som jag tidigare sagt 5000$ i bonus och 2000$ på spelet.

Jag är ungefär 30% klar med båda målen faktiskt. Sen att det faktiskt gått 1/3 av månaden. Humpf. Inge bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...