Jeppann Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 22: Gillar inte alls spelet här. Även om han inte träffat sitt enligt mkt mkt troliga A turn, tror jag han mkt väl kan calla ner med olika J också. Statsen är ju redigt fiskiga. Jag ger oftare upp handen och försöker checka ner. KQ: Potten är ju trots allt inte så stor så vettefan om jag vill spela vidare. Svårt att sätta honom på något alls här. Kan ju vara set liksom färgdrag. Q är väl också möjlig iofs, men då ska han ju vara fiskig isåfall. Känns nästan som 50/50 och magkänsla om syn. A8h: Jobbig syn att ta men du lär ju ha en jävla massa outs som är levande. Någon som orkar räkna lite på det? AT: Vet inte riktigt om jag gillar spelet. Shortstacken kan ta det mesta i huvudpotten av dig genom vilken dam som helst, och andra FI kommer ju garanterat calla med en Dam. Bättre att ta callen och låta FI fortsatt göra bort sig? Vad ska han dra ut dig med? Det e ju bara K respektive J du ska va rädd för isåfall. Tycker inte det är rätt av dig att pusha här. QQ: Bra spelat. Citera
hnat Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 22: Är väl ok. Folk blir rädda för ess, och han kommer ju aldrig c/r bort oss från vår holk. Check är ok också. KQ: Slår inte upp pre från bb. Var det inte sånt här nebbis lärde dig att inte göra? Sen vette fan. Spontant så är det ju antingen nakna färgesset, låg färg eller typ set. Säger kast. 78: Fine. A8: Pokerstove, men undrar om du inte måste lägga? Borde han inte ha typ set och stege rätt ofta? Han är ju inte särskilt aggro. AT: Meh? Call/re-evaluate? Han borde ju ha dig om han aggrar mer. QQ: Vi checkar inte turn. Han kommer ju inte beta den åt oss, och en stor del av leken dödar action. Jag kan coacha dig btw, 1k$/h, deal? Citera
EAK Postad 30 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 30 Januari , 2007 Tack för svaren. hnat: en karta starköl, ett paket mumsmums och en rullpizza? Seriöst, typ. Snart kommer jag och hälsar på dig bara för att få railbirda. Mjo, som ni ser så är jag totalt off i mina lines på NL100. 22: Begreppet metagame är känns ganska dött om man inte spelar mot regulars. Men det händer nästan aldrig att jag skjuter 2 barrels postflop. Bettar jag före floppen så följer jag upp 90% av fallen på flopp (ska nog försöka dra ner på det). Blir jag synad på flopp och är tom så kommer jag att checkfolda handen 95% av gångerna (om jag inte träffar något på turn). Det är vekt, det är en läcka. Därför försöker jag väl hitta några händer att balansera upp med. Då känns väl ett A eller eventuellt K på turn som ett ok bluffkort. (därmed är det inte sagt att jag tycker att det är rätt av mig att betta där). KQo: hnat vinner, ska vara check preflop där. My bad. Tror att den ligger ganska fint i gränslandet men på sidan som säger check. Floppen är egentligen ett jättekast, håller väl med er. Det är set/tvåpar/låg färg/As så ofta att jag inte kan stoppa in. (stoppade in och drog ut mot J8s som floppat färgen) 78s: (fi hade J9s för högre färgdrag och holk, mitt par stod sig) A8s: Blev förvånad då han ställde då min tanke var att reraisa all-in. Gjorde världens muppspel och synade mig all-in. Med världens bästa medvind så har jag väl kanske odds att syna, detta om färgdraget, stegdraget, A och 8 lever. (Fi viker upp A9 och jag drar inte ut) ATs: Jo, den är dålig. Om MULLY170674 foldat preflop så kan jag väl spela poker mot norrmannen. Nu borde jag foldat preflop. Ser jag floppen så är väl syn på flopp och fold på turn ganska nära till hands. Borde dock inte spelat den till flopp (tror jag?) (norrmannen synar med KQs och shortstacken vänder upp JJ, ingen hjälp till mig) QQ: eftersom fi var tight och han synade mig på flopp så trodde jag faktist att han hade en hand att betta på turn. Nu blev det bara en sån där klassiskt jobbig hand. *Antecknar* "betta turn" (På rivern vänder han upp runner runner nötfärgen wp) Citera
Verdi Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Det här är ju seriöst deprimerande. Kom igen nu! NL40 är inte värdigt. Sånt här går i vågor. Jag trodde seriöst att Jeppann skulle gula för ett par månader sen men nu går han ju grymt bra. Själv har jag också lyckats nöta in ett litet plus igen i januari efter en liten svacka. Inget fantastiskt men dock. Det jag känner som den största skillnaden mellan att spela i medgång och i motgång är att man har ett oändligt mycket större tålamod när det går bra. Det är inte lika jobbigt att släppa det där färgdraget och man intalar sig inte lika ofta att den andra bluffar och framförallt överskattar man inte sin fold equity. Man är liksom "lättare på foten" om du förstår liknelsen. Det gäller att dumpa semidåliga händer FORT och inte hänga kvar och hoppas... Det gör jag när jag tiltar. Har förbannat svårt att släppa drag och mediokra händer. Även om jag kanske bara synar floppbetet så blir det ju pengar till slut. Citera
EAK Postad 31 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2007 Det här är ju seriöst deprimerande. Kom igen nu! NL40 är inte värdigt. Sånt här går i vågor. Jag trodde seriöst att Jeppann skulle gula för ett par månader sen men nu går han ju grymt bra. Själv har jag också lyckats nöta in ett litet plus igen i januari efter en liten svacka. Inget fantastiskt men dock. Det jag känner som den största skillnaden mellan att spela i medgång och i motgång är att man har ett oändligt mycket större tålamod när det går bra. Det är inte lika jobbigt att släppa det där färgdraget och man intalar sig inte lika ofta att den andra bluffar och framförallt överskattar man inte sin fold equity. Man är liksom "lättare på foten" om du förstår liknelsen. Det gäller att dumpa semidåliga händer FORT och inte hänga kvar och hoppas... Det gör jag när jag tiltar. Har förbannat svårt att släppa drag och mediokra händer. Även om jag kanske bara synar floppbetet så blir det ju pengar till slut. Om jag säger att jag är plus ca 2,3k$ på NL40 den här månaden och att jag dragit in bonusar för ca 600$ så kan man ganska lätt räkna ut hur mitt NL100 spel gått. Börjar fundera på att göra 50k händer @ NL40 @ +4 till +5k$ i februari. Deprimerande tanke att jag kan göra sånna pengar på den nivån medan det går åt h-vete högre upp numera. Månaden fortsatte som månaden innan, med att jag blev utdragen å det grövsta. Fortsättningsvis spelade jag på lägre nivåer och gjorde fina pengar. Då jag gått plus så gick jag upp till NL100 igen och spelade 70% dåligt tillsammans med 30% utdragningar. Ner till NL40/NL50 och ett fint +, upp i nivå och tokbacka. Jojo-Anders. NL40 är kanske inte värdigt. Men det ger + i motsats till -... En bankrulle kan utrotas ganska fort om man inte lyckas spela ett vinnande spel. Du har ju ett fint plus med tanke på hur lite du spelat. Jeppan har jag aldrig varit orolig för, han spelar väldigt likt mitt eget spel @ år 2006. Har alltid tyckt att han spelat bra och därför antagit att det är "rigg"/missflyt som gjort att han inte kunnat vinna på NL200. Sant, sluta jaga och var inte lösaktig med att dega in med mediokra händer. Tack. Citera
Jeppann Postad 31 Januari , 2007 Rapport Postad 31 Januari , 2007 Visst, det är säkerligen lätt att gå ner och krossa NL40 borden, men vafan. Du var för ett litet tag sen uppe o vann stabilt på NL200! Du har bakflyt. Och i detta bakflytet ligger också att du går upp till NL100, får några utdragningar och sedan börjar spela dåligt. På NL40 spelar det ju fan knappt någon roll hur många gånger man blir utdragen, för det e ju omöjligt att inte plussa ändå, så där är spelet ändå stabilt. NL100 slår du och det vet du själv. Det handlar ju bara om självförtroende. Flytet kommer, och som någon sa till Verdi. Du vill inte ha din good-run på de lägre borden. Bad-runs över sisådär 40k händer kan man ha. Se på mitt NL200 spel bara. Visserligen spelar jag ju bättre idag än då, men så stor skillnad är det inte. Skillnanden är helt enkelt att utdragningarna är färre och antalet träffade drag fler. Det gör en enorm skillnad. Citera
Emilio Postad 31 Januari , 2007 Rapport Postad 31 Januari , 2007 Alltså grejen är att det går verkligen inte att säga "du ska spela högre". Känns det inte spontant bra för en själv kommer man inte plussa ändå. EAK kommer inte plussa på NL100 nu om han känner att NL40 är skönt. Bättre och vänta in självförtroendet istället för att kanske backa 15 inköp på NL100 för att han inte tror på sig själv. Kanske är det bara jag som är annorlunda men så fungerar det för mig, vill jag plussa och spela så gör jag det, känner jag mig osäker backar jag, enkelt. Citera
Verdi Postad 31 Januari , 2007 Rapport Postad 31 Januari , 2007 Om jag säger att jag är plus ca 2,3k$ på NL40 den här månaden och att jag dragit in bonusar för ca 600$ så kan man ganska lätt räkna ut hur mitt NL100 spel gått.Börjar fundera på att göra 50k händer @ NL40 @ +4 till +5k$ i februari. Deprimerande tanke att jag kan göra sånna pengar på den nivån medan det går åt h-vete högre upp numera. Månaden fortsatte som månaden innan, med att jag blev utdragen å det grövsta. Fortsättningsvis spelade jag på lägre nivåer och gjorde fina pengar. Då jag gått plus så gick jag upp till NL100 igen och spelade 70% dåligt tillsammans med 30% utdragningar. Ner till NL40/NL50 och ett fint +, upp i nivå och tokbacka. Jojo-Anders. NL40 är kanske inte värdigt. Men det ger + i motsats till -... En bankrulle kan utrotas ganska fort om man inte lyckas spela ett vinnande spel. Du har ju ett fint plus med tanke på hur lite du spelat. Jeppan har jag aldrig varit orolig för, han spelar väldigt likt mitt eget spel @ år 2006. Har alltid tyckt att han spelat bra och därför antagit att det är "rigg"/missflyt som gjort att han inte kunnat vinna på NL200. Sant, sluta jaga och var inte lösaktig med att dega in med mediokra händer. Tack. 2.3k på NL40? Det måste ju vara nåt slags rekord av nåt slag. 57.5 inköp! Kan du göra bra pengar på NL40 så är det bara att gratulera. Jag skulle tappa fokus ganska snabbt eftersom medelpotterna blir så små. Alltså, Jeppann är säkert bra när han är i balans. Men det verkade som att han hade vissa problem med tilten ett tag. Det är riktigt farligt för en rulle. Citera
Jeppann Postad 31 Januari , 2007 Rapport Postad 31 Januari , 2007 Alltså, Jeppann är säkert bra när han är i balans. Men det verkade som att han hade vissa problem med tilten ett tag. Det är riktigt farligt för en rulle. Kan hända att jag skrivit oerhört tiltade inlägg i dagboken, men mer har det inte varit. Det är mycket mycket sällan jag sedan tiltar iväg en massa pengar efter en utdragning. Som sagt, istället skriver jag i dagboken, och månadsresultatet den dåliga månaden på 14 inköp back är ju knappast katastrof av något slag om man säger så. Det var ju iofs lite OT, men som sagt. Bättre att tilta i dagboken istället för vid borden. Var faktiskt också i närheten av 57 inköp med mina 44 på NL100 förra månaden, så det är ju klart möjligt att ta det. Hur många händer lirade du EAK? Citera
Verdi Postad 31 Januari , 2007 Rapport Postad 31 Januari , 2007 Kan hända att jag skrivit oerhört tiltade inlägg i dagboken, men mer har det inte varit. Det är mycket mycket sällan jag sedan tiltar iväg en massa pengar efter en utdragning. Som sagt, istället skriver jag i dagboken, och månadsresultatet den dåliga månaden på 14 inköp back är ju knappast katastrof av något slag om man säger så. Det var ju iofs lite OT, men som sagt. Bättre att tilta i dagboken istället för vid borden. Var faktiskt också i närheten av 57 inköp med mina 44 på NL100 förra månaden, så det är ju klart möjligt att ta det. Hur många händer lirade du EAK? Hehe. Det kan hända. Sen kom jag ihåg hur du spelade mot mig en gång också när jag vunnit lite mot dig. Apropå många inköp så tog väl rilleg över 80 inköp på NL1000 på en månad. Det beror ju på hur mycket man spelar också. Citera
Emilio Postad 31 Januari , 2007 Rapport Postad 31 Januari , 2007 Har nog tagit en 30 inköp på ett par-3 bra pokerdagar. Citera
EAK Postad 31 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2007 Jisses, diskussioner i min dagbok. Som den attentionwhore jag är (blyg som fan) så älskar jag detta. Ska iväg till postlådan med några brev sen återkommer jag för att kommentera allt. Var förresten på stan 1 timme idag för första gången på en månad. Är man stressad om man är max 5 minuter i varje butik och ändå hinner prova/köpa kläder? 1 par skor 1 st spray mot fotsvett 2 par träningsbyxor 1 par vardagsbyxor 1 jacka 1 t-shirt pokertidning, munskölj, dricka. Brb Citera
EAK Postad 31 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2007 Alltså grejen är att det går verkligen inte att säga "du ska spela högre". Känns det inte spontant bra för en själv kommer man inte plussa ändå. EAK kommer inte plussa på NL100 nu om han känner att NL40 är skönt. Bättre och vänta in självförtroendet istället för att kanske backa 15 inköp på NL100 för att han inte tror på sig själv. Jag håller med. Det man kan säga är att jag har potentialen att spel högre men att självförtroendet och dagsformen saknas för tillfället. Visst, det är säkerligen lätt att gå ner och krossa NL40 borden, men vafan. Du var för ett litet tag sen uppe o vann stabilt på NL200! Du har bakflyt. Och i detta bakflytet ligger också att du går upp till NL100, får några utdragningar och sedan börjar spela dåligt. På NL40 spelar det ju fan knappt någon roll hur många gånger man blir utdragen, för det e ju omöjligt att inte plussa ändå, så där är spelet ändå stabilt. NL100 slår du och det vet du själv. Det handlar ju bara om självförtroende. Flytet kommer, och som någon sa till Verdi. Du vill inte ha din good-run på de lägre borden. Bad-runs över sisådär 40k händer kan man ha. Se på mitt NL200 spel bara. Visserligen spelar jag ju bättre idag än då, men så stor skillnad är det inte. Skillnanden är helt enkelt att utdragningarna är färre och antalet träffade drag fler. Det gör en enorm skillnad. Jag har det inom mig att slå NL100/NL200. Men inte så ostabilt som det är för mig sista tiden. Ska dock komma ihåg det Waggho skrev tidigare, att det är ganska lätt att dra ihop en ny rulle från små medel om man är en bra spelare. Så märker jag att jag börjar gå mot running good så kommer jag att gå upp i nivå rätt så fort. Jag har oftast varit överens med ditt spel i dom händer du postat, så nog visste jag att du skulle plussa på NL200 till slut 2.3k på NL40? Det måste ju vara nåt slags rekord av nåt slag. 57.5 inköp! Kan du göra bra pengar på NL40 så är det bara att gratulera. Jag skulle tappa fokus ganska snabbt eftersom medelpotterna blir så små. Alltså, Jeppann är säkert bra när han är i balans. Men det verkade som att han hade vissa problem med tilten ett tag. Det är riktigt farligt för en rulle. Tror knappast att det är något rekord. 12,5 PTBB/100 över ca 23k händer. Tror fortfarande att jag kan göra 4-5k$ ganska lätt under en månad om jag bara har tid att spela cirka 50k händer. Medelpotterna är små, men jag är hyfsat duktig på att lyckas få folk all-in Tiltade Jeppan? Hade för mig att han är tightheten/tryggheten själv. Hade man varit utan arbete och kunnat spela för fullt så tror jag inte det ska vara helt omöjligt att plocka bra många inköp en månad. 44 inköp @ NL100 är riktigt nice. Du är inne i ett stim Jeppann. RilleGs 80 inköp @ NL1000 är väl nästan det enda spelresultat man fått höra från honom. Klart att man är avundsjuk på en sån sak. Tror jag toppat vid ca 10 inköp upp under en dag. Några 30 inköp på 3 dagar. Det är jag för svajig för, sen har jag inte tid att spela så mycket som det skulle kräva. Citera
EAK Postad 1 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2007 1/1: 238$ 2/1: 100$ 3/1: 117$ 4/1: 279$ Inkl. RB 338$ 5/1: 149$ 6/1: 0$ 7/1: 276$ 8/1: 111$ 9/1: 137$ 10/1: -599$ 11/1: 70$ Inkl. bonus 150$ 12/1: 212$ 13/1: -285$ 14/1: 87$ 15/1: 175$ 16/1: 146$ 17/1: 207$ 18/1: 141$ 19/1: 0$ 20/1: 271$ 21/1: -658$ Bonus 25$ 22/1: -456$ 23/1: 301$ 24/1: 40$ 25/1: 278$ Bonus 50$ 26/1: 0$ 27/1: -1$ 28/1: 197$ 29/1: -175$ 30/1: 34$ 31/1: 92$ Januari: +1484$, varav 563$ bonus & rb. Besviken som fan, men det är ett plus. Bättre än december. Februari +4k$ blir målet. Citera
Cash Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 Tiltade Jeppan? Hade för mig att han är tightheten/tryggheten själv. Det räcker ju med att läsa en sida i hans dagbok så har man sett ungefär 10 tilt och svärord Citera
EAK Postad 1 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2007 Det räcker ju med att läsa en sida i hans dagbok så har man sett ungefär 10 tilt och svärord Hehe, okej. Man är ganska härdad då man gått från trogen (& intresserad) läsare av Djens dagbok i början av fjolåret till att senare under året bara få läsa om en massa tilt där. Citera
Nickefik Postad 2 Februari , 2007 Rapport Postad 2 Februari , 2007 Hur har februari börjat för dig? Jag har inte riktigt fått suget tillbaka än... men smygstartade på NL50 idag en stund och hittade smygplusset i alla fall... Det sjuka var att 2T stod mot A8 all in pre... Jag trodde inte han skulle syna... och jag hade ju läst hans hand rätt så bra... så när synen kom blev jag rätt överraskad. Kul att man kan vinna! Det kanske vänder nu.... Citera
EAK Postad 3 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2007 Hur har februari börjat för dig? Jag har inte riktigt fått suget tillbaka än... men smygstartade på NL50 idag en stund och hittade smygplusset i alla fall... Det sjuka var att 2T stod mot A8 all in pre... Jag trodde inte han skulle syna... och jag hade ju läst hans hand rätt så bra... så när synen kom blev jag rätt överraskad. Kul att man kan vinna! Det kanske vänder nu.... 1/2: $70 2/2: $584 Har faktiskt inte spelat så mycket. Idag började med att ta några raked hands mot en bonus på prima (tänkte ta den först och sen ta nordicbets 200$ 5x) gick faktiskt plus på det jag spelade där på NL50, plus på prima. Finns det? Hoppade in på tribeca och skulle lira NL100. PT funkade inte då dom uppdaterat, så då jag fipplade med det så backade jag 100$. Vände det till ett litet plus utan några stats på motståndarna. Sen blev det 9 bord @ NL40 där jag plockade lite över 10 inköp på typ 1200 händer . Tiltade en kille riktigt hårt när jag synade 3bb preflop och sätter 2 paret på 865 brädan (jag med 86s). Jag synar hans flopbet och checkraisar all-in då K faller på turn. Han blixtsynar med QQ och börjar whina. Har varit duktig och fixat ihop PT och convertern till svenska spel. Skönt att ha. Då slipper jag sätta in pengar till det gemensamma stryktipset. Bara att ta lite free monies från borden. nickefik: 2T? Säg att dom var offsuite också Citera
EAK Postad 3 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2007 Tanke, vad tycker ni om folk som bettar halvpott på rivern? Om dom är dåliga spelare (som försöker vikariera som bra) så brukar det vara en bra hand som vill få "lagomt" betalt. "Min hand är så 100% säkert en vinnare och jag vill verkligen få lite mer betalt och visa upp min fina hand". Själv försöker jag undvika just den betsizen på rivern av just den anledningen. Tankar? Citera
Nickefik Postad 3 Februari , 2007 Rapport Postad 3 Februari , 2007 nickefik: 2T? Säg att dom var offsuite också Att du ens frågar... Citera
Verdi Postad 3 Februari , 2007 Rapport Postad 3 Februari , 2007 Tanke, vad tycker ni om folk som bettar halvpott på rivern? Om dom är dåliga spelare (som försöker vikariera som bra) så brukar det vara en bra hand som vill få "lagomt" betalt. "Min hand är så 100% säkert en vinnare och jag vill verkligen få lite mer betalt och visa upp min fina hand". Själv försöker jag undvika just den betsizen på rivern av just den anledningen. Tankar? Jag brukar beta så mycket som jag tror att en förlorande hand kan tänka sig att syna. Vad det är beror på motståndarens synbenägenhet, hur brädan ser ut och hur dold min hand är i förhållande till brädan. Citera
EAK Postad 7 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2007 1/2: $70 2/2: $584 3/2: $0 4/2: -$169 5/2: $48 6/2: $143 Hej xxxxxxxx! Unibet Poker har nu betalat ut din Cashback som du tjänat ihop i januari. Din Cashback från januari 2007 är: $ 10000. Kul att $ 10000 betyder 100 dollar. Jag som började shoppa saker i min fantasi Men men, 2 good 2 be true. Är lite tiltande att först läsa 10k$ men bara få 100$. Jag har syndat och pillat på NL100, mer back än plus där. Lyckades hitta en kille igår där jag hade noten "fisk". Första handen vid bordet får jag JJ, bettar preflop, pottar på floppen QT7, fisken minraisar och jag tänker lite innan jag ställer in. Fi blixtsynar med J8o och sätter sin nöthålstege på turn när 9:an kommer. Tiltade faktiskt inte utan lyckades hålla ihop det och spela tillbaks pengarna. Riverbet är givetvis sådär lagomt att betta det man tror att man får syn av. Tror att jag bettat för hårt på rivern sista tiden. Skärpning på det för min del. Har haft någon villfarelse om att jag kan locka till jättesyner om jag överbettar på rivern ganska ofta med bra händer. Håller förresten på att ändra taktik med pengar på siter och numera försöka ha mindre pengar på varje site. Känns som roligare att dra in pengar till ett ställe där man har lite mindre. Bygga rulle igen Citera
EAK Postad 7 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2007 Line checks 1. Tänker ta bonusen på nordic bet. Sätter in 7.000sek, kommer direkt efteråt på att det ju var en 200$ bonus. Så desperat sätter jag in 9.000sek till. Då jag ska överföra pengarna till pokerklienten ser jag att det är över 2k$ på kontot... Idiot? ---------------- Jag har spelat typ 25/18/3 under sessionen och bombat ganska hårt på borden. ---------------- 2. R1ll3 56/31/2 Har 3-bettat i position några gånger mot mig nu och jag börjar bli less på det. Joliane [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - Deadeye211 sitting in seat 1 with $83.71 - sdunsmb sitting in seat 2 with $82.87 - EAK sitting in seat 3 with $48.95 - andy78 sitting in seat 5 with $26.03 - R1ll3 sitting in seat 6 with $49.32 [Dealer] Deadeye211 posted the small blind - $0.25 sdunsmb posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to EAK: EAK raised - $2.00 andy78 folded R1ll3 raised - $7.00 Deadeye211 folded sdunsmb folded EAK called - $7.00 ** Dealing the flop: EAK checked R1ll3 bet - $7.37 EAK went all-in - $41.95 Som sagt så är jag trött på att han slår om preflop. Så jag synar för att spela ut honom. Då floppen kommer med färgdraget och inga höga kort så tycker jag väl mig ha en ganska fin chans att plocka potten på direkten. 3. Flengan löspassiv preflop, plockar potter postflop. Har inga stats på honom, bara en uppfattning av det jag såg under den tid vi spelade. PT kruppade... Effektiva stackdjup 100bb hos de inblandade. SveSve has the dealer button mcfindaddy posts small blind ($0.25) DoctorHowser posts big blind ($0.50) ** Dealing card to EAK: EAK raises for $2.00 Flengan calls for $2.00 SveSve folds mcfindaddy folds DoctorHowser calls for $1.50 Dealing Flop DoctorHowser checks tv_Preacher sits down EAK bets $5.00 Flengan calls for $5.00 DoctorHowser folds Dealing Turn EAK checks Flengan bets $12.00 EAK went all-in for $45.43 Citera
Verdi Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Med tanke på dina aggro stats så hade jag synat med vilket PP som helst i första handen. (om jag var fi alltså) Chansen att du har en nia och spelar den så är minimal. Andra handen är väl ok om du tror att han betar ett drag. Svårt att se att du får syn av nåt som du slår dock. Han kommer dock inte att folda en enda hand som slår dig. Svårspelat ur position. Jag hade nog bara synat och check/synat river också. Kanske fegt men eftersom vi är redo att stoppa in allt så är det väl lika bra att låta en bluffvillig fi bluffa igen på river? Citera
EAK Postad 8 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2007 Med tanke på dina aggro stats så hade jag synat med vilket PP som helst i första handen. (om jag var fi alltså) Chansen att du har en nia och spelar den så är minimal. Andra handen är väl ok om du tror att han betar ett drag. Svårt att se att du får syn av nåt som du slår dock. Han kommer dock inte att folda en enda hand som slår dig. Svårspelat ur position. Jag hade nog bara synat och check/synat river också. Kanske fegt men eftersom vi är redo att stoppa in allt så är det väl lika bra att låta en bluffvillig fi bluffa igen på river? Vilken pp som helst? Jag är nog tight då jag skulle lagt pp av den lägre skalan. Nu fick jag inte veta vad fi hade eftersom min A8s stod sig (efter running 88 på turn och river). Vete tusan vad fi hade i andra handen. Börjar tro att det var ett drag. Han synade och rivern var ett J. Då fanns det verkligen ingen hand som jag slog. Ändå gled pengarna över till mig. Känns som jag check/syn/foldat alldeles för mycket sista veckorna. Det är inte ovanligt att jag gör just detta och låter fi dra ut mig med ett floppat lägre par som drar ut till 2 par. Lär bli mindre poker några dagar nu. Ska ha styrelsemöte på söndag-måndag. Har **** mycket att göra innan dess... Citera
Recommended Posts